Kızıl Düğün


#261

Kitabın en yaratıcı, en iyi bölümlerinden.


#262

Martin efendinin ustalık gösterisi olarak kaleme aldığı en vurucu ve en başarılı bölümlerin başında gelir.Giriş,kırılma anı,gelişme ve sonuç bölümü mükemmeldir.Yazarın en çok zorlandığı bölüm olduğu söyleniyor.

Boşuna dememişler’Yazana zahmet vermeyen şey okuyana zevk vermez.’


#263

Ben bu bölümün spoilerını yemiş biri olarak bile bölümden baya etkilenmiştim. Hazırlık kısımlarını olayı bilerek okuyunca çok gergin ve heyecanlı gelmişti. Sonra da derin bir oh çekmiştim.
Şahsen seride katıksız nefretime sahip insan şüphesiz Catelyn’dir. Ölüsünün de dirisinin de… Robb da ayrı olay zaten.
Red Wedding’de zavallı kurta ve bannerman knklerime üzülmüştüm yoksa Robb ve Catelyn için bir gram üzüntü yok. Hak edilen bir olaydı. Herkes katledildi gerçi ama olanla ölene çare yok.
Ha kötü olansa Freylerin bu katli gerçekten de çok şerefsizce yapmasıdır. Renly benzeri süikast bile kesinlikle çok daha iyidir bana göre. Roose Bolton’a -ben de anlamam ama- bir sevgim var o yüzden ona kızamıyorum.


#264

Kitapların dikkatli okuyucuları veya biraz kafa yoran arkadaşlara yada araştırıpda benim bulamadığım noktayı bulan arkadaşlara Dizinin ilk bölümünden itibaren aklımda olan Kızıl düğün spoiler ını ilk yediğimden itibaren kafamı kurcalayan bir olay var ben bir türlü anlam veremedim.Lütfen bu konuda bilgisi olan veya fikri olan varsa çok ağır spoiler olmayacaksa beni aydınlatsın.

İlk sorum basit ve Net direk bilgi olsun diye soruyorum ; Ned stark’ın Ulu kurt u varmıydı varsa ne olmuş.

Asıl sorum ise ben başından beri warg olanların direk temas halinde olması fakat warg olmasa bile hani bir köpeğiniz olur kötü şeyleri hisseder ya işte bundan dolayı misal Robb’un kurt unun onun isteklerinin bir kısmını aradaki bağ ile bilebildiğini biliyoruz ya kafama takılan soru şu Robb un kurt’u yakındaki kötülük ve hainliği neden sezemedi nasıl engel olmadı en basit bi it bile basit tehlikeleri sezerken ben bu kurtların sahiplerini basit tuzaklardan ve tehlikelerden koruyacak hayvanlar olması gerektiğini düşünmüştüm…Varmı bunun açıklaması?


#265

Baya saçma bir soru sormuşsun. Eddard’un ulukurtu yoktu.

Bozrüzgar, İkizlere geldiği andan itibaren olayları sezmiş ve Frey’lere saldırmaya çalışmıştı. Hatta Rolph Spicer’ın Kızıl Düğünde parmağı olduğunu dahş sezdi ve onada saldırmaya çalıştı.


#266

Cevap için saol , ama öyle saçma soru sormuşsun muhabbetine girmezsen iyi olur madem saçma cevap verme 2 sinede cevap vermişsin.

2.cevabın açılımını merak ediyorum zaten robb ne yaptı nasıl es geçildi


#267

@“Rhaelle” Robb sanıyor düğüne geldik eğlencez iççez coşcaz diye. Ama yazık çocuk saf nerden bilecek düğünde katledileceğini. Boz Rüzgar Frey’lere atarlanınca Robb kurtu sakinleştirmeye çalışıyor. Walder Frey kurtu düğünde istemeyincede kıllanmıyor.


#268

Muhtemelen başlık altında bol bol tartışılmıştır işte bana yanlış gelende o robb un nereden nereye geldiğini biliyoruz saf filan değil artık savaşta herkezin planlar yaptığı saf değiştirdiği ortamda kendisinin yamuk yaptığı bir adamın evine gidipte birde kurt’u es geçip polyannacılık oynaması ancak…yazar yazmış olmuş.

Ned in ulukurt u da olmaması şaşırtıcı diziye koysalar iyi olur aslında o kadar uzun yaşayan bir adamın.


#269

5 tanesi ortaya çıkana kadar ulukurtlar yüzlerce yıl boyunca Duvar’ın güneyinde görülmüyor.


#270

mance kuzeyde devlet kurmuş haberleri yok zaten ,bize söylemiyorlar ama ned belki gitmiştir işte dizinin kitapla aynı olmaması burda güzelleşiyor.


#271

Bence ortada saçma bir şey yok.Ulukurtlar zaten Duvar’ın güneyinde görülmüyor ki biz onların Stark çocuklarına özel olduklarını da düşünüyoruz.Sadece Ned değil,Starkların büyük savaşçıları, büyük adamları var her birinin bir ulukurdu olmalı o mantığa göre?
-Boz Rüzgar her şeyi hissediyor fakat yapabiliceği bir şey yok.Walder Frey’in onu düğünde istememesi doğal karşılanıyor.


#272

Şimdi doğruya doğru.
Ben de kızımın düğününde, ayı büyüklüğünde, sinirlendiği adamı parçalayan bi ulukurt istemem yani .ss


#273

Starklar kuzey halkı ve gece bekçilerinede gönüllü veya gönülsüz yüzyıllardır adam veriyorlar örnek;benjen, elbette her savaşçıya olamaz ama gece bekçileri kuzeye geçtiklerine ve starklarında bunların içlerinde olduğunu düşünürsen verdiğin cevabın hükmü olmadığını daha iyi anlarsın,mantığımı anladın mı? burda mesele ned değil,ned gibi hayatı macerada geçmiş birçok stark’ın kurdu olabilir örneğin ned kuzeye gitmese bile benjen 2 yavru bulup getirmiş olabilir…Benim hatam galiba sizin çok iyi bildiğinizi sanmam bunları ayrıntılı yazarsam sayfalar yetmez bir dünya zaman gider diye en başta dikkatli okuyucular diye vurgulamıştım ama nafile…


#274

Galiba sen bütün ulukurtların Stark’lara taptığını sanıyorsun. Yok öyle bi dünya. Robb ve Jon’un bulduğu kurtlar sadıklar ama tek sebebi onların daha yavruyken bulunup yetiştirilmiş olması. Duvarın ötesinde normal bir ulukurtla karşılaşsınlar parçalarını bulamazsın.


#275

Aynen.Senin mantığı pardon mantıksızlığı görmen gerekiyor.Tamam arması ulukurt olabilir ama aralarında özel bir bağ falan yok, efendileri falan da değiller.Boz Rüzgar ve Hayalet’in sadık olmasının sebebi Robb ve Jon’un yetiştirmesi,arkadaşımızında söylediği gibi.


#276

okumadanmı cevap yazıyorsunuz?heyecanla değil mantıklı cevaplar vermeniz lazım ayrıca ‘‘aralarında bağ yok’’ sözünü ciddiye almalımıyım yoksa heyecanla yazdığın bir cümlemiydi.


#277

Tamam güzel kardeşim bütün kurtlar Stark’ların kıçını yalıyor.


#278

yediremeyebilirsin genede sevyeni bozma bozacaksan hiç yazma


#279

Sende zorluyorsun insanı. Doğru dürüst bişey yazıyoruz verebileceğin en mantıksız cevabı veriyorsun. Tekrar anlatıyoruz atarlanıyosun. Biz ne yapalım?


#280

İlk cümlen;

Verecek cevabı olan verir,sen hala atarlanıyo olabilirsin ben tepki gösterme dönemindeyim.