Petyr Baelish


#21

Sansa’yı sevmem ama aptal değil :Ğ


#22

Tam olarak sevmek demiyelim ama öyle bir durumda verdiği yaşam mücadelesine ve sabrına hayranım diyelim.


#23

En azından nefret etmiyorsun. Pek seveni yok garibimin, ben bölümlerini okurken keyif alıyorum.


#24

Sansa, Petry Baelish’in varisi beyler, bayanlar ve Myrcella sdfsfdf :smiley:
Serçeparmak’ın kadın versiyonu.


#25

Mesela ben nefret ediyorum bölümlerini de okurken çok sıkılıyorum yalnızca Petyr için okumaya katlanıyor gibiyim. Benim için Sansa babasını Cersei’ye ispiyonladığında bitti valla.


#26

Benim içinde. Gerisi yalan. Ama babasını geri getirirse gözümde yeri büyür. :slight_smile:
Her düşündüğümde deli oluyorum.


#27

Kusura bakma ama o Ned’in hatası. Söyleseydi ölürdü sanki gerçekleri. Öldü sonra o ayrı mesele :sad:


#28

Ned’in hatası mı? Yahu adam kızına pılınızı pırtınızı toplayın çabuk sizi buradan götürücem ortalık karışacak dedi afedersiniz o aptal kalktı gitti hemen “babam beni cofriden ayıracak” diye ağladı Cersei’ye. Yapmayın ayıptır Ned’in kusuru demeyin.


#29

Konu Ned ya da başka bir onurlu karakter olduğundan kolayca hataları gözardı edebiliyoruz. Lakin Sansa’ya geldiğinde gözden kaçan çok fazla konu var. Bence empati kurmadan Sansa’yı yargılamak oldukça yanlış.
-sansa’nın olduğu her mekana damlayamaya başladım yalnız-


#30

O noktada evet aptallık etti ama küçük bir kızdı ve hayatı basitti. Daha sonra düzeldiğini düşünüyorum.


#31

Aklını çeldiler çünkü. Ayrıca doğruyu söyleseydi öyle bir şey yapmazdı Sansa


#32

Sansa’nın ispiyonlamasının iyi yanı; en azından Kışyarı’nda falan değildiler… Theon, Sansa ile evlenirdi büyük olasılıkla (kitapta düşünüyor bunu Theon).

Kötü yanı; durup dururken Lannisterlara esir düştü. Ama iyide oldu gibi :S


#33

Bence bu adam alttan alttan herkesi birbirine seyettirip en sonunda kendi oturucak Iron Throne’a :smiley:


#34

Alakası yok Arya’yı da görüyoruz hem de onun küçüğü ona rağmen onda biri kadar haysiyet yok saçma bi karakter bence daha önce çok yerde tartışmasını yaptım bunun argümanlar yetersiz hep Sansa’nın elle tutulur savunulacak yanı yok.

Şöyle bi düşünüyorum bu kızın dünyaya gelme amacı ne diye ama işin içinden bi türlü çıkamıyorum. Petyr’ı öldürecek karakter olabileceğini düşünüyorum belki o şekilde hikayeye bi katkısı bulunacaktır ya da evleneceği Harry ile yaşanacak gelişmeler ve bunun sonucunda ailesine yani Stark’lara hizmette bulunmasını bekliyorum. Eğer bunlar olmazsa saçma olur çünkü kendine bile faydası yok.


#35

Evet, Arya’yı da görüyoruz. Yaşından beklenmeyecek şekilde yoluna çıkan bir çok insanı öldürüyordu. Lafım hayatta kalmak için öldürmesine değil, öldürebilmesine. Hani tamam Arya hayatta kalma iç güdüsü oldukça gelişmiş bir karakter ama kim değil ki? Sadece insanların yöntemleri birbirinden farklı ve Sansa’nın yöntemleri kendini aciz kılıp gelecek daha iyi günler ummaksa ben bunda eleştirebilecek hiçbir şey görmüyorum. Henüz on bir yaşındayken babasını ispiyonladı. Ne uğruna? Hayatı boyunca kendisine hayal etmesi söylenen, uğruna yetiştirildiği yakışıklı prensi uğruna. Babasının affedilmesi için ailesine o mektupları yazdı. Neden? Çünkü onurdan daha önemli şeyler olduğunu kavramıştı. Joffrey’den af dilendi, babası için. Sustu, hayatı için. Kendisine daha güçlü olmak öğretilmemişken, ailesinin elinden alınmasını engelleyemeyecek kadar zayıf olduğunu gördü ve yaşadı. Yaşamalı da. Dördüncü kitaptaki tavırlarından habersiz olabilirim fakat bu bir insanı yaşadığı için savunamayacağım anlamına da gelmez herhalde. Sansa ileride Petyr’nin yatağına girebilir, onu öldürebilir belki de taht oyunlarına hiç beklenmeyen güçlü bir şekilde giriş yapabilir. Her ne yaparsa yapsın bence bu serideki en realist karakterlerden birisi olmaya devam edecek ve bana kalırsa, serideki o “haysiyetli” karakterlerin çoğundan uzun yaşayacak.


#36

@Maege konu Petyr Baelish olduğundan ve Sansa Stark konusundaki gibi bir çok başka konuda birçok kişiyle önceleri yeterince tartışmış olduğumdan söylediklerine birşey demeyeceğim çok isteyen olursa o konudan yazsın cevaplarım ama stannis gibi argümanlar hep aynı ne ben ve benim gibi düşünenlerin fikri değişir ne de karşıt görüştekilerinki değişir; kaldı ki zaten kimsenin haddi de karşındakinin fikrini değiştirmek olamayacağından "tartışmak"tan ziyade “boş yere efor harcamış” oluruz hepimiz boşverelim.

Ama ufak bi düzeltme yapayım o bakarken gözüme takıldı çünkü, sansaya hayatı boyunca kendisine cofriyi hayal etmesi söylenmedi. Eddard’ın Kral Eli olması sürprizdi zaten önceden ne cofriyi görmüşlüğü var ne de böyle prensle falan evlendirilme ümidi var ama masal dünyasında yaşayan biri olduğundan kendi çapında hayaller kurmuş olabilir tabi.

Neyse. Bunca zamandır onun gözünden bakmak zorunda bırakılmamızın bi sebebi vardır eminim, ya Petyr’ın sonu olacak ya da Stark’ların intikamını almaya yarayacaktır yoksa da zor bi ihtimal de olsa Ramsay’in eline düşmesini isterdim hiç değilse sonu lezzetli olurdu.


#37

Konu Sansa konusuna dönmüş


#38

kilit adamlardan biri


#39

Petyr o kadar entrikanın ardından Robert’ın kızı Mya ile evlenirse karısı adına taht’ı talep edebilir.


#40

Petyr kral olacak adam değil sadece yalakası olabilir. Evleneceğini de sanmıyorum