Stark Targaryen İlişkisi Hakkında, Buz ve Ateşin Anlaşması ve Fazlası


#21

Yoo, illa ki sürüsüne bereket adam vardır. Lakin temsilci olarak kendi üvey kardeşini göndermek daha uygun kaçmış olsa gerek.

Hayır, Çukur muydu neydi, Essos’taki sahnede mızrak attılar ama zaten o zaman küçüktü ki mızrakla öldürebilirsin, demiştim. Ok hiçbir işe yaramaz. Zırhını delemiyorsun onunla, gözünü kör edersin ama. Fakat o devasa oklar yahut işte mızrak ne ise… onlarla iş bitirebiliyorsun… Yine de Bronn fırlattığı zaman göğüs zırhına vs. gelseydi muhtemelen çok işlemeyebilir, bilmiyorum o kısmı. Fakat bak kanat altı veya kanata zarar verilebildiği gibi göze de çaksan beyne saplanır, kesin ölüm.

Kan Kuzgun’un da Büvet Ağacından yayı vs. vardı. Ağaç sihirli güçlere sahip mi? Düşünmedim değil, ihtimal var; diğer ağaçlar yerine sadece bu ağaçlarla güçlerini kullanabilmeleri tesadüf değil sonuçta ama o ağaçtan da olsa basit bir okla ejderha öldürmek kolay olmasa gerek.

Olabilir. :joy:

Çin kaynaklarına göre zaten Türk boylarının çoğu renkli gözlü; Baybars gibi… Keltler ile alakası olduğunu sanmıyorum ya, sonuç olarak anan da Orta Asya’dan göçmedi mi ataları? Ha yerlisi ise bilemem. Yine de imkansız değil elbette… Şahsen ben de Dayne ve diğer haneye öyle bir ihtimal versem de bunun bir önemi var mı? sorusuna cevap veremiyorum şu an.

Kış Gülleri ağırlıkta Stark kızları ile bağlantılı. Belki çıkar ama 5 kitap boyunca bir şey duymadık, bundan sonra çıkar mı bilmem.

Jon’un gerçek kimliği ile Ned’e duyduğu nefret arasında kurduğun bağı çözemedim?


#22

Gene de ben onca adam varken kafasına sıkayım mı usta diye dolaşan birini göndermezdim. Aslında şimdi düşündüm de olabilir ya o kadar da önemli olmayabilir.

Soy konusuna bu yazar epey önem veriyor. Soyluların farklı yüz hatları olması, ailelerin temel özellikleri falan. Yani aslında az önce bahsettiğim ikinci ırk meselesi bence gayet olası yani zaten böyle gizemli bir ırk var ve Oldtown ile direkt bağlantılı.

Gül birliği var İşte :smiley:
Şimdi ben Leydi Dustin’in Starklardan nefret etme sebebini biraz yetersiz buluyorum. Geçmişte birini sevmiş. O da karşılık vermiş sma elde olmayan sebepler yüzünden evlenememiş, ha birde Dustin’in kemiklerini getirmemiş. Yani yetersiz. Bu kadar kin tutacak Ne vardı?

Bence kadın kocasının neden öldüğünü ve herkesin Eddardı vurmaya çalıştığı Jon’un gerçek kimliğini araştırdı. Bulduğu zaman ise Ned’e duyduğu kişisel nefret daha da fazla büyüdü. Çünkü düşün sevgilisi ve kocası bu çocuk yüzünden ölmüş ce her şeyin başlangıcı bir Stark’ın yuva yılması falan

Bir de Theonla olan muhabbetine dikkat

Theon onlardan biri olmak istediği Starkları seviyor.
Dustin ise onlardan biri olmak istediği için Starklardan nefret ediyor.

Ama burada bir gariplik var.

İkisi de onlardan biri olmak istedi

Olamadı

İkisi de onlara karşı bir şeyler yaptı.

Ancsk madem öyle o zaman birine sevgi derken diğerine neden nefret deniyor? Aslında fazla fark yok gibi,

Hatırlarsan nasıl Aegon çat diye çıktı, daha önce Martin Brandon’un piç çocukları olabileceğini söylemişti.

Belki de Battle of Bastards Dustin’in çocuğu ile Jon arasında olur.


#23

öyle bir durumda jon a karşıda birşeyler yapması gerekmezmiydi
bence jon konusunda birşey bulamadı öyle araştırma ile bulunacak birşey olsaydı 17 yılda mutlaka etrafa dedikodusu falan düşerdi.Özellikle de son 2 yılda Ned öldükten sonra
Ned Stark böyle böyle yaptı böyle böyle çocuk doğdu ona piçim dedi ama değil gerçekte şunların çocuğu diye
bu kısma katılmıyorum


#24

–Stark’ın Kral Eli olması aslında sadece başlarına gelen felaketi erkene almış oldu. Zaten öyle olmasa da ortaya çıkaracak ve Robert’in öfkesini kuzeye çekecekti.

Kıssadan hisseye böyle bir dedikodu yayılsa bile dikkatli olunmalıydı.

Beklenmedik bir şekilde Battı balık yan gider misali Ned Savaşı kazanabilir
Robert ned’i affedebilir.
Ya da felaketin boyutları abartı olur, Dustin de kurtulamaz.

Jon’a karşı Neden bir şey yapmadıya gelince, burada Asıl olay Jon’un Jon olmasını sağlayanlar. Annesiz bir çocuğun ölümüyle kimsenin eline bir şey geçmez. Yani kimliğinden haberi olmadığı sürece tabi.


#25

bende diyorum ki böyle bir dedikodu hiç yayılmadı yayılması mümkün değildi kim olursa olsun gerçekler gizlendi söylenmedi kimseye

böyle bir durumda Jon un kellesini almadan affetmez Jon un kellesini alırsada Ned affetmezdi

katılmıyorum çünkü Ned in gizlediği sırrı ortaya yayması bile çok büyük intikam olurdu onurlu ned bakın ne yalan söylemiş senelerce diye illa canını alması gerekmiyordu
hatta kendini ortaya atması bile gerekmezdi


#26

Şimdilik bir şey diyemiyoruz işte…

Sen bir kadının ‘kin’ potansiyelini küçümsüyorsun, bilhassa karakter olarak ‘kindar’ olanlarını. Güven bana çok basit bir şey yüzünden bile uzun yıllar kinli kalabiliriz. :smiley: Ve asla unutmayız. Bir şeyi hiç unutmuyor isen zaten kinlenmek için yeterli vaktin vardır; çünkü deli gibi onu düşünürsün ve sinirlenirsin; sinirlendikçe düşünmeye devam edersin ve kısır döngüye girer; duygular da seni mantıksız sebeplere ve seçimlere yönlendirir. Düşünme şeklimiz sizinkinden çok daha karmaşık bir yapıdadır. :slight_smile:

Şimdi bu kadın genç kızlığında Brandon’ı sevmiş, aşık olmuş ve evlenme hayalleri kurmuş; sanırım duyguları da karşılıksız değilmiş… Hatta ilk gecesini onunla geçirmiş vs… Lakin sonra bir üstat çıkıp tüm bu nişan meselesini ayarlayarak Lord Stark’ın aklını çeliyor… Unutma ki bu kadın sebep olduğu için üstatlardan da nefret ediyor… Daha sonra da sevdiği adam ölüyor… Bunu başkası ile evlendiriyorlar; tam her şeyi bir nebze unutup, mutlu olma şansı olduğunu düşündüğü sırada daha ilk senesinde kocası da Ned Stark ile birlikte gidiyor ve sonra geri dönmüyor, hatta cenazesi bile uzak yabancı bir yerde gömülü… Kadının ruh halini düşünsene… Sevdiği elinden alınmış, kocası elinden alınmış… Onca yılın yalnızlığı ve anıların getirdiği acılar… Bu kadın kinlenmesin de ben mi kinleneyim? Brandon yüzünden Lord Stark ve Üstatlara; kocası yüzünden de Ned’e kinli kadın. Zaten başka Stark mı var? Benjen’ı sayma… Doğal olarak tüm aile hedefinde kadının. Bir de bu Ned, Brandon’ın nişanlısı ile evleniyor; mutlu oluyor, çocukları oluyor… Ama Dustin mutsuz ve yalnız… Bunu hak etmediğini düşünmüştür kesin… Piç çocuğu mu? İhtimal var elbette ama şüpheliyim, yine de güzel olurdu. :slight_smile:

Jon’un aile kimliğini keşfetmek bu kadar basit olaydı Varys’tan tut LF’ye kadar herkes keşfederdi zaten. Araştırıp da neyi bulacaksın? Kime soracaksın? Dorne’da kim biliyor Lyanna’yı? En fazla Dayne Hanesi olan biteni biliyor, onlar da gidip anlatacak değil. Gerçi şahsi fikrim üzerinde biraz düşünülse en kötü şüphe edilecek bir şey olurdu, benim aklıma gelirdi büyük ihtimal ama neden bilmem bu evrendeki insanlar -en zekiler bile- önemli bazı konularda salak oluyor.


#27

Aslında Varys ve Petyr keşfetmiş olabilirler :D.

Varys’in işine gelmez Jon’un kimliğini ortaya çıkarmak.

Petyr ise, Petyr… Bu abinin amacını bilmediğimiz için net bir şey söylemek zor. Ancak gelecekteki planları için bir yerlerde kart olarak tutuyor olabilir.

Öte yandan Ned Stark’ın piçi kimden olmuş bunu ciddi ciddi araştırmaya kim gerek görür burası da şüpheli.


#28

buna bende katılıyorum ama bence LF bilmiyor, ben onun Starklardan nefret etiği ve fırsat kolladığını düşünüyorum. her türlü fırsatıda değerlendireceğini düşünüyorum. Bilse bunun dedikodusunu ortaya yayardı. Sırf onları yıpratmak diyarı önceden kargaşaya sokardı bu dedikodu ile Robert yaşarken bu dedikonun yayıldığını düşünsene


#29

Varys’in gerçekten işine gelmez; kendi Blackfyre’ı devre dışı kalır.

Petyr ise zaten kafadan açık eder; haneleri birbirine düşürmek için bu kadar olay yapacağına kralın kulağına kar suyu kaçırsa daha az zahmetli olurdu. :slight_smile:


#30

Peter, kaos yaratıyor ama bunu yaparken güçlerin denk olmasına dikkat ediyor. Şimdi eğer kralın aklına karpuz kabuğu kaçarsa bu durum ikinci Greyjoy isyanı gibi olur sadece. Zaten Ned salak olduğu için müttefik bulmak da kolay olmayacaktır. Çocuğum naptın sen diyen Jon Arryn, Altın Lannisterlar, Statükocu Tyrellar. Sadece Dorne belki ama onda da kızının ölümünden dolaylı yoldan sorumlu bir kadının çocuğuna kendi planları varken ve de üstelik pasif siyaset tercihi varken destek olmaz. Yani bu önemli kart erkenden harcanmış olur. Ama bunun dışında önce güzelce ortam hazırlamak ve sonra daha da fazla işler kızışmışken öne sürmek… Bu olabilir işte.


#31

buna katılmıyorum bir kese Greyjoy isyanı dahil Robertin krallığında olan tüm sorunlarda kuzey kendi asker şovalyesi ile savaştı, nehirovada Cat ten dolayı kuzeye yakın olacaktır jon Arrynda aynı şekilde ama arabulucuya yakın, Tyreller zaten Targeryancıydı o dönem, Dorn nun ne yapacağı belirsiz olurdu aynen, Lannesterlar ve Barthlara savaş olurdu tabi ama ortalığın önden karışması için yeterli olurdu bence, sonra duruma göre yeni planlar yapılırdı


#32

O zamanlar Jon Arryn, Tywin Lannister gibilerin dönemiydi. İyi ihtimalle anlaşma yapılır, savaş olmadan Jon şura yollanırdı. Kötü ihtimalle kuzey ezilirdi. Diyarın yarısını Ned’in yanına yazmışsın ancsk bu saydıklarından sadece tullyler belki destek verirdi. Catelyn’in Cersei hakkında Ned Lannister karışı dediği zaman şşt o kraliçe dediğini hatırla. Zatrn bu kadın Joffrey’e Diz çök nolacak da demişti. Yani bu kadın ce ailesi uzlaşmacı tutumda olurdu. Robertin Kral Eli de uzlaştırmaya çalışırdı ama iş oraya varırsa Ned’e karşı savaşırdı.

Tyrellar Targcı değil. Çıkarcı.


#33

isyan sırasında targcılardı evet çıkarcı haneler
genel manada demek istediğim lannester stark kavgasıyla başladı diyardaki kavga ve robert jon un sura gitmesi ile sessiz kalmazdı jon da niçin sura gönderildiğini bilecekti ne oplursa olsun bir kargaşa ortamı olurdu
ben zannetmiyorum LF nin bildiğini


#34

Ne olursa olsun kargaşa ortamı olurdu. Ancak sence sıkıntılı bir iç savaş ortamında ciddi destek toplayabilecekken kartı ortaya sürmek mi daha fazla kazançlı yoksa daha önceden öne sürüp her şeyi bitirmek mi?


#35

tabiki beklemek ama öyle olsa bile o konuda birşey yapmadı henüz biliyoruz
mesele orada ben bildiğini sanmıyorum
birde 2. bir nokta
Ned Lyanna’nın Neşe kulesinde olduğunu nasıl öğrendi bilmiyoruz değil mi ? bu kısımda ilginç bence


#36

Kulağa kar suyu kaçar, karpuz kabuğu akla düşer. Deyimleri doğru kullanalım. :stuck_out_tongue:

Şimdi Jon Arryn asla Vadi’yi Ned’e karşı kışkırtmaz, oğlu gibi seviyor. Nehirova zaten Cat dolayısı ile Kışyarı’nın yanında olacaktır. Kuzey zaten krallığın yarısı demek ve güneyden asla işgal edilememiş bir krallıktan bahsediyoruz; zamanında o bataklıklarda vs. çok Andal istilacısı öldü. Dorne açık seçik hiçbir savaşta yer almasa da pasif siyasetleri ile Kışyarı’na destek olur, planlarını işletmeye devam ederler. Açık seçik bir tek Barth ve Lannister Ordusu savaşır; Marteller hiçbir şeye dahil olmaz, zaten evvelden beri Targ destekçileri. Bu durumda zaten Varys da boş durmayacaktır… Yani dengeler o kadar da kötü olmaz, hele ki Sansa’yı Tyreller ile evlendirseler vs. Menzil’i bile katarlar, al sana 2. İsyan…


#37

Eğer Kuzeyin başında Tywin Lannister olsayfı evet bunlar doğruydu.

Ancak Tywin Lannister, Jon Arryn gibi adamlar varken zor. Yani Ned müttefik toplarken bunlar boş boş durmazlar. Zaten işin savaşa varması da çok zor bir ihtimal. Muhtemelen Jon’un sura gönderilmesiyle hallolur.

Ama gene de asıl olay Petyr biliyor mu bilmiyor mu meselesi. Petyr Varys gibi her yerde faresi olan güçlü bir adam değil ve aslında kralın şehrinden öte gücü pek geçmiyor. Bilmiyor da olabilir.


#38

Bence bilmiyor, bilme imkanı da yok… Robert Yaşar iken Sur’a gönderme ile iş çözülemezdi; bildiğin Jon en kötü ihtimal ile Essos’a kaçmak zorunda kalırdı; en iyi ihtimal ile dayısı tarafından savaş çıksa bile korunurdu. Robert asla onu sağ bırakmak istemez; en nefret ettiği ve en sevdiği insanın çocuğu ne de olsa…


#39

Aklıma gelmişken Westerostaki farklı ırklarla ilgili bi hatırlatma yapayım, Kızkardeşlerdeki Borrel hanesinde el parmakları arasında kurbağalarınki gibi ağ var.