Targaryen mi Baratheon mu?


#201

@rhaenyss Ateş ve kanla alamayınca düğüne kaldınız.

#kullaniciadidegisikligigerigelsin

Altın tahtın sahibi Kraliçe Arianne tarafından kuzgunla gönderildi.


#202

@Queen Arianne http://viki.gameofthronestr.com/Daeron_I_Targaryen


#203


@rhaenyss Meraxes’e selamlar

#kullaniciadidegisikligigerigelsin

Altın tahtın sahibi Kraliçe Arianne tarafından kuzgunla gönderildi.


#204

@“rhaenyss” Viki linkinde kendini rezil etmişin bak benjen amcan nedemiş orda. :))

Benjen : Bir yaz süren bir fetih. Senin Çocuk Kral, savaş sırasında on bin ve geri almaya çalışırken elli bin asker feda etti. Birisi ona savaşın bir oyun olmadığını söylemiş gerekirdi. @“Queen Arianne”


#205

@Scream @Queen Arianne “Bir ejderha var. Önünüzde duruyor.”


#206

@rhaenyss ve sonra Dornelular tarafından öldürülüyor.

#kullaniciadidegisikligigerigelsin

Altın tahtın sahibi Kraliçe Arianne tarafından kuzgunla gönderildi.


#207

Targaryen tabi ki ! Baratheon’lar “Olmasaydiniz olmazdik” desinler Targaryenlere. Ciktigi kabugu begenmemek diye bir laf vardir hani, o hesap :stuck_out_tongue:

Cosmayin hemen, gerçeklik var ama kötü niyet yok yazdiklarimda; kizdirma-takilma amaçli :smiley:
Ben Bolton, Frey haneleri hariç hiçbir haneden nefret etmiyorum. Agir laf da etmem hiçbir haneye, sevenleri var sonuçta. Targaryen’ci olarak çogunlukla ayni karsiligi almiyorum ama olsun. Neyse, son olarak, Baratheon’lardan da Renly’yi sever, büyük komutan Stannis’e de saygi duyarim ayrica :smiley:


#208

Targaryenlerde ejderha kanı var. Baratheonlarda 1 damla ejderha kanı artı tanrıların kanı var, bu yüzden BARATHEON. Ve birde Stannis var tabii :slight_smile:


#209

Baratheon tabi ki !
Targaryen’lar “Biz olmasaydık olmazdınız” desinler Baratheon’lara önemli değil.
Targaryen kanı taşısınlar veya taşımasınlar önemli değil.
Yaşayan bi Baratheon varsa taht onundur. Gerisi önemli değil.


#210

Ya şimdi çoğunluk Baratheon demiş ama harbi harbi Targaryenler olmasa Baratheonlar olmayacaktı. Bir kere Baratheonlarda liderlik vasfı yok. Üstelik adamlar isyancı. Kulluk edeceklerine asilik ediyorlar.


#211

Burada Baratheon Hanesi için olmasaydılar olmazdılar muhabbetleri dönüyor :OO Hem de bunu Targ destekleyenler söylüyor :confused:
O zaman onların sevecekleri bir “olmasaydılar olmazdılar” konulu bir örnekte benden gelsin; Ejderha keşfeden masum çobanlar. Bu çobanlar bu ejderhaları keşfetmeselerdi halleri nice olurdu acaba? Yine asil(!) ırk olurlar mıydı falan filan

Bu arada Targ mı Baratheon mu Sorusuna cevabım: BARATHEON HANESİ


#212

Baratheon <2+1 (Baratheoncular adamdır xd(demeden geçemedim))


#213

Demir Taht’a en çok yakışan hane, Lannisterlar. Aslanlı sancakları, asaletleri, hem kraliyet marşları bile var -and who are you the proud lord said-. Ancak Taht, Targaryenlerin hakkıdır. Buna rağmen şuan resmi olarak hala Baratheonlar var. Evet, taht gerçekten ilginç bir durumda şuan.


#214

Bu şekilde haneleri karşılaştırmak doğru değil. Açıkçası her hanenin iyi ve kötü bireyleri var. Daha önce Baratheon hanesinin Targaryen hanesinden daha başarılı olmadığını söylemiştim çünkü cidden değil.

Şu şekilde ele alalım Targaryenlar 300 yıl falan hüküm sürdü yanılmıyorsam. 300 yıl boyunca düzgün kral çıkarma ihtimaliniz 20 yıla göre çok daha düşüktür. İlla ki sorunlu biri çıkar. Bu monarşilerin handikapıdır. Yapacak bir şey yoktur. Targaryen hanesi de bundan dolayı çok fazla kötü kral çıkardı. Baelor, Aerys gibi deli krallar çıktı; Maegor, Daeron I gibi acımasız krallar çıktı; Viserys I, Aenys gibi zayıf ve kötü krallar çıktı. Bunlar çok normal çünkü kimin nasıl bir karakterde olacağı soya bağlı bir şey değildir. Ben delilik sebebinin ensest falan da olduğunu düşünmüyorum. Tamamen denk gelmedir. Söylendiği gibi Targaryenlar uçlarda yaşamıyor. Mesela Aenys ne çok zekiydi ne de deliydi. Demek ki para olayı tamamen bir abartı. Neyse çıkan deli kralların yanında başarılı insanlar da çıktı. Daeron II ve Jaeherys I mi II miydi emin değilim iyi olan işte bunlar hep başarılı krallardı. Aynı soydan çıktılar çünkü kişilik, psikolojik rahatsızlıklar genetikle pek aktarılan şeyler değil. Şizofreni gibi örnekleri dışarıda tuttum tabi.

Şimdi Baratheon hanesine bakıyorum. Kendisinin geçmiş üyeleri hakkında pek bilgi sahibi değilim ama bildiğim kadarıyla söyleyeceğim. Yani seride gözümüze sunulan karakterleri söyliycem. Robert Baratheon hanesinden ilk kraldı. Kendisi kesinlikle başarılı bir kral değildi. Krallıkla ilgilenmedi. Yani Baratheon hanesinin ilk kralı Targaryen hanesinin ilk kralının başarısını sergileyemedi. İyi kötü yönetti krallığı ama asıl yöneten kişi Jon Arryn’dı. Sonra Stannis vardı. Stannis bence başarılı bir kraldı ama aşırı adildi ve sertti. Bu yönden biraz acımasızlık taşıyor ama bence kendisi başarılı bir kral. Renly var bir de. Renly ise kesinlikle başarılı bir kral olmayacaktı. Bütün yönetim işini Mace Tyrell’e devredecekti. Eğer halk gözünden bakıyorsam olaya Joffrey de bir Baratheon olur ki delilik konusunda Aerys ile yarışır. Tommen ise bence Aenys gibi pasif bir kraldı sonra nasıl olurdu bilemiyorum.

Yani Baratheon hanesi Targaryen hanesine göre çok daha başarılı değil bu işte. Ama dediğim gibi sorun monarşide.

Yönetmeyi bir kenara bırakırsak iki haneden de sevdiğim insanlar var. Baratheon’dan Stannis, Targaryen’dan Rhaenyra gibi. Ama ben kültür olarak Valyria kültürünü sevmediğim için Baratheon derim.


#215

Gazap kiminse o. bkn. Baratheon


#216

Baratheon. Sebebi Stannis - Renly kardeşler değil. İkisi de güzel çocuklar ama Robert Baratheon başlıca sebeptir.


#217

Targaryen ve Barth arasında seçim yapmam gerekse Targaryen tercihim, daha havalı geliyorlar bu bir gerçek ve ayrıca Barthların yönetim konusunda çok ehil insanlar olmadığını düşünüyorum, pek hayırları olmadı. Bir tek Stannis’in hayrı dokunabilecek şeyler yapmaya çabaladı, zavallı o kadar.


#218

Baratheon’cuyuz. Dert çekeniz.


#219

Renly krallığı Mace Tyrell’e bırakacaktı diyenler neyin kafasını yaşıyor çok merak ediyorum, Mace daha kendi evini yönetemiyor krallığı mı yönetecekti ? Renly savaşı tek hamlede bitirip mükemmel bir kral olacaktı ki Stannis onu öldürüp savaşı yıllarca uzattı, taht sonunda Cersei’ye kadar düştü.


#220

[quote=“TurkJedi, post:219, topic:5605”]
Renly krallığı Mace Tyrell’e bırakacaktı diyenler neyin kafasını yaşıyor çok merak ediyorum, Mace daha kendi evini yönetemiyor krallığı mı yönetecekti ? Renly savaşı tek hamlede bitirip mükemmel bir kral olacaktı ki Stannis onu öldürüp savaşı yıllarca uzattı, taht sonunda Cersei’ye kadar düştü.
[/quote]Off ben Mace Tyrell harika yönetiyor dedim mi? Sadece bırakacaktı dedim. Mace Tyrell yönetemese de bunu istiyor. Onun için yönetememesi önemli değil. Mace yerine aslında krallığı çaktırmadan Olenna yönetecekti.

Renly yönetme becerisine sahip bir kral değil. Kendisi bence Sansa’nın hayal dünyasından çıkamamış hâli gibi. Onun için kral olmak kafana parlak bir taç takıp havalı sandalyelerde oturmaktan ibaret. Entrika kapasitesi az da olsa var ama krallık konusunda mantıklı biri değil. Komutanlık desen bilmez bu adam. Kral olduğu sürece bütün yaptığı sürekli turnuvalar düzenlemekti. Bana açıklar mısın Allah aşkına turnuvalar düzenlemek ne kadar mantıklı bir kralın savaş öncesi yapacağı şey?

Renly küçük kardeşi bu yüzden birçok şeyden korundu. Gerçek dünyayı tam olarak bilemeden masum öldü ama kesinlikle iyi bir kral değildi. Bana bu adamın bir kral olarak yaptığı mantıklı tek bir şey söyler misiniz? Yok yani. Adam için krallık taç takıp tahtalarda oturmaktan ibaret. Robert’dan daha kötü bir kral olurdu kesinlikle.