Zaman Çarkı [Wheel of Time]


#381

@Kvothe Verin olayı bambaşka bir kulvarda spoiler vermemek için ondan bahsetmemiştim. Verin`in yeri ayrı:D


#382

Ne bildirim gelmiş yahu. Foruma gelmedik diye arkamdan amma sallamışsınız :@

:tongue::tongue::tongue:

Perrin olayını çok dağıtmışız yahu :s. Neyse en azından başlık hareketlenmiş oldu.

Herkesin sevdiği ya da sevmediği bir karakter var sonuçta bu biraz da takım tutma ya da partizanlığa benziyor. Karakterin karşısına rakip çıkarıyoruz. Dolayısıyla kıyaslamadan gelen etki ile ya seviyoruz ya sevmiyoruz ya da ‘‘ya iyi karakter ama çok sıkıcı ülkeyi buna versek iki günde batırır bu zihniyet, kötülüğünden değil ama beceremez yahu, diğerleri çok cool ama’’ şeklinde düşünceler oluyor. Yani fanatiklikten empati de yapılamıyor. Misal; Demandred çok cool olurken Perrin’ini yafff çok sıkıcı, çok iyi amaaa ya çok sıkıcı yaafff demek… bilmiyorum bana göre olmuyor. Dediğim gibi taraftar olmaktan kaynaklanan bir durum bu biraz da. Sonuçta ben de Perrin’in bölümler çok eğlenceli, aman sabahlar olmasın yahu, hiç sıkıcı değil demiyorum ama doğru olanı yaptığı için bir karakterin de yerden yere vurulmasına razı olamıyorum.

Sevme, sıkıcı de ama hakkını ver :wink: .

Rodel’i belki abartıyorum. Ama yahu gördük diğer ‘‘büyük’’ kumandanları. Rodel farkını koymadı mı ? Vermedi işte emri, direndi, yüreği, vicdanı, aklı izin vermedi ve Küçük Kurt’u kurtlar kurtardı işte ;). Lütfen Rodel’i tartışmam bile :D.

Rodel Ituralde rulez


#383

Şimdi Dünyanın Gözü tükendi ve içinden Valere Borusu, Telamon’un Ejder Sancağı ve Ying-Yang tarzı bir şey çıktı. Ying-Yang tarzı olan KV’nin zindan mühürüymüş. Fakat bu mühür neden kırıktı ?


#384

Karanlık Varlık’ın gücü giderek artıyor ve desene daha fazla dokunmaya başlıyor. Kaçınılmaz olarak Tarmon Gai’don yaklaştığından mühürler zayıflamaya, hatta bir kısmı kırılmaya başlıyor.


#385

Ishamael tutsak edilemiyor diyordu Aginor. Bunun sebebi neden ? Ve Lews Therin aslında 13 Terkedilmişi mi tutsak ediyor yoksa KV ve 13 Terkedilmişi mi ?


#386

[spoiler] Ishamael ve Balthamael Shayol Ghul’deki zindana tamamen kapatılamamış, bir şekilde dünyaya dokunmanın yolunu bulmuştur. Bunun sebebi kısmen zindana en yakın yere kapatılmalarıdır.

Lews Therin Telamon zindana KV ve 13 Terkedilmişi tutsak ediyor.[/spoiler]


#387

Biraz saçma olabilir ama KV dediğimiz varlık tam olarak nasıl oluştuki Desen’e müdahele edebilme gücü var ?


#388

KV, kitapta isik tarafinin taptigi yaraticinin karsitidir. Gucu esdeger midir belli degil ama, nasil yaratici her seyi yarattiysa onun da amaci herseyi yoketmektir. Yaratimin bir sonucu olarak gereklilikden var olmus oldugu hakkinda teoriler var. Varligin devam etmesi icin yikim olmak zorundadir, siyah olmadan beyaz tanimlanamaz gibi.


#389

[spoiler]1.kitapta ölen aginor ve bathamel geri geliyorlar demi 7. kitapta çünkü şeratesle ölmediler.yoksa hiç mi ölmediler ben 1 de öldürülldüler diye hatırlıyorum.

Hani Rand yeni almıştı gücünü bilmiyordu bile ne olduğunu bi yerde savaş vardı hani bütün trolloc lar öldürmüştü yanlış mı hatırlıyorum hatta kitabın son 100 sayfası gibi bir kısmıydı[/spoiler]


#390

ben sevmedim Dashiva’yı Asha’man iken iyiydi ama 8.kitapta Rand a saldırdı.Az kaldı Min’i öldürecekti.Hatta hepsi bir ölecekti.İleride neler olur bilemem ama Rand İnşaallah öldürür onu.


#391

Şimdi wikisinden ülkelere falan baktım Batı’daki ve yönetimde her zaman en azından bir kadının bulunduğu fark ettim, bazıları hep kadınlar tarafından yönetiliyor. Sanırım büyüyü sadece kadınların kullanabilmesinden kaynaklanıyor bu.
Şimdi kadınları anladım. Hiç adil gelmiyor bana sadece kadınların yönetmesi sdfsadf Onlar için de sadece erkeklerin yönetmesi adil gelmiyor demek.
Evet bunu fark ettim. Güzel bir şey.
Ama bu yazarı ana karektere 3 eş vermekten alı koymamış sdfsdf


#392

@“Maleficent” wot evrenindeki toplulukların çoğu anaerkil bir yapıda. okurken buna o kadar çok alışıyorsun ki erkek yöneticiye sahip bir ülkeyle karşılaşınca şaşırıyorsun, garip geliyor :stuck_out_tongue: yani bana öyle oluyor :smiley:

hatta far madding diye bir yer var oradaki erkeklere çok acımıştım :stuck_out_tongue:


#393

Far Madding’in kapısının önünden geçmem:wink:


#394

Far Madding bana uzak ben ona :smiley:


#395

Geçen günlerin birinde sahafta rastladım bu cilde, siz de benim gibi bu baskıyı ilk kez mi görüyorsunuz?


Yayınevi için internetteki yorumlar çok güzel, hatta phoenix’i fantazya ve bilim kurgu edebiyatında İthaki ile bir tutan var ama yayınevi daha yeni kurulmuşken iflas edip kapanmış, böyle olunca da Zaman Çarkı’nın sadece ilk kitabı çevrilip basılabilmiş. Çeviri konusunda hassas ve titiz oldukları söyleniyor. Ve kitabın kapağı çok çekici :stuck_out_tongue:


#396

İnternette daha önce bu kapağı görmüştüm ama baskısını hiç görmedim. Kapağı bence de güzel olmuş. İflas ettilerse yazık olmuş. Çeviri kime aitti acaba?


#397

tam koleksiyonluk ya ne şanslısın :smiley:
bu basımı ilk kitaba başlayacağım dönemlerde (2 yıl flan oldu :p) kitapyurdunda görmüştüm hatta ithaki den daha ucuz olduğu için bunu mu alsaydım diye düşünmüştüm ama seri bozulur diye almadım. phoenix yayınevinden savaş lordu yıllıklarını okudum kapak tasarımları, baskı kalitesi falan çok iyi kitaplardı. bunun kapak tasarımı da güzelmiş myrddraal acayip tırsınç gözüküyor :stuck_out_tongue:
bende kitaplarına ve çevirilerinin özenine bakarak phoenix ithakiden daha iyi bir yayıneviymiş diyorum. batması yazık olmuş.


#398

@“Rhuarc” Barış Emre Alkım. Bradbury’nin Mars Yıllıklarını da o çevirmişti.


#399

İthakinin kapak resimlerinin kitapla alakası yok :smiley:


#400

O kitapta beyazcüppeler demiyordu beyazpelerinliler mi beyazpelerinler mi ne diyorlardı.