8.Sezon tanıtımları / haberleri

8-sezon

#264

Heyecan yapmayin, promo paylasmaya gelmedim, yok promo falan :joy:

Basliktaki ilk mesaji editledigimi bildirmek istiyorum.
Eger aranizda 8.sezonun nerelerde, ne zaman, kimlerle çekildigini, sezonun temel bilgilerini, haberlerini merak eden varsa veya olursa diye bir link ekledim. Reddit’i takip edenleriniz biliyordur paylastigim sayfayi.


#267

Çok da haber değil de daha çok heykel meselesi için… Kit heykeli saklamış, tek o almış. Sanırım sevmiş, biz sevmedik Kit. Ona bakıp “bu benim” nasıl dicen ya? :smiley:


#268

Şöyle bir promo var (resmi mi yoksa güzel bir fan yapımı mı bilmiyorum henüz ama yine de paylaşayım) :


Edit : Kaliteli video eklendi.

Resmi tanitimmis.
Tv kanallari, bankalar, sirketler falan filan için tanitimlar hazirlayan Mirari+Co adinda bir sirket var (sahane isler yapiyorlar bu arada, baktim biraz), HBO onlara yaptirmis bu tanitimi.



Edit 2 : Fotolar eklendi (daha dikkatli bakmak, incelemek isteyenler olursa diye…)


#269

çok iyi goblen yaa, kesin saraya asacaklar :slight_smile:


#270

George Amca’nın Twitter’daki açıklamasına göre, bir teaser daha yayınlanacak. Ardından ise uzun bir fragman bizi bekliyor.


#271

Bebek Jon çok şirin. :smiley: Güzel dokuma olmuş, asmalık tam. :smiley:


#272

Ben de bunu yazmaya gelmiştim.
Ama benim anladığım kadarıyla yeni teaser gelmeyecek, tarih açıklamasıyla birlikte yeni teaser geldiğini söylüyor sadece.
Uzun bir fragman hazırlanmaktaymıș, o gelecek sadece.

Tweet bu :

Takvimlerinize not düşün diyor; gerek yok Martin, unutulmaz :grin:


#273

herşeyin ortasında ve herşeyi saran büvet ağacı ayrıntısı ilginç


#274

Fragman ne zamana gelir? Sanırım haftadan haftaya beklediğim ve takip ettiğim tek sezon bu sezon. Deneyimliler tahminde bulunabilir.


#275

Varsayımsal takvime göre mart başında gelecek ama bilmiyorum o kadar da sürmez sanki, öyle umuyorum. Hem Martin de daha bir buçuk ay varken bu fragmanın haberini vermezdi herhalde.


#276

Şu fragman gelse de bir hypelansak.


#277

Cok önemli degil ama oyuncularin, ekipten birilerinin ufacik söylemlerini bile eklemem gerektigini düsünüyorum, o yönde bir çesit sorumluluk hissetmeye basladim :smile: Birde son sezon yaaa! Bu sezon baslangici öncesi dönemini de olabildigince yasayalim, buna hazirlanalim istiyorum galiba, söylenen ufacik seyler bile eklensin, paylasilsin, kalsin burada böyle, arsiv gibi.

Her neyse!
Emilia Clarke seneye kasim ayinda vizyona girecek filmi “Last Christmas” için röportaj verirken, elbette kisacik da olsa Game of Thrones hakkinda bir sey söylemis, neredeyse tamami kendisiyle, duygulariyla ilgili ama olsun. Bence bunlar da önemli, yukarida dedim ya, yazalim her seyi, son sezon bu… :pensive:

Daha fazla uzatmadan…

Öncekilkle "Last Christmas"in çekimleri bittiginde, Game of Thrones’un son sezonuna yogunlasacagini söylemis.
Bu “yogunlasma” elbette tanitim dönemi, maratonu anlamina geliyor. Ve bildigim kadariyla "Last Christmas"in çekimleri subat ayinda bitecek, hatta Kit’in tiyatro oyununun da son gösterimi subat ayinda.

Yani buradan çikan anlam ne? Esas hareketlilik gelecek aydan itibaren basliyor. Artik oyuncular tv programlarina çikar, etkinliklere katilir, röportajlar verilir, o süreçte elbette 8.sezonun resmi posterleri, fotograflari, ve tabi ki fragman gelir… Subat’in ikinci yarisindan itibaren diyelim, “Now it begins” arkadaslar (ve “Now it ends” evet :pensive:)

Ve sunlari eklemis Emilia :

“Budur. Bitti ve son gün bir bebek gibi agladim. Kendimi tamamen kaybolmus hissettim. […] On sene çok uzun bir zaman. Bir parçani kaybetmek gibi bu (dizinin bitmesi). Ilk kez Game of Thrones setine ayak bastigimda 22 yasindaydim, bir çocuktum. Daenerys ile birlikte büyüdüm.”
Ve son olarak final sezonunun devasa bir sey olacagini söylemis, özellikle Daenerys için.


#278

Martin neden bu paylaşımı yapmış ki ? onun diziyle alakası kalmamıştı ? elini,eteğini ; göbeğini,gıdısını çekmişti ? senaristler kafasına göre takılıyordu ? :grin:

Bu arada ilk fragman mart da düşer demisin,muhittin muhittinnn sen ne ettin ? :grin: su ana kadar dizinin yayınlanmasından önce hep 2 fragman yayınlamıslar.bunların ilki aşağı yukarı 2 ay öncesine tekabül ediyor.mesela 7.sezonun ilk bölümü 16 temmuz da yayınlamış ilk fragman ise mayıs da.Bu da bize ilk fragmanın şubat’ın ortalarında yayınlanacağını gösteriyor yani en geç 1 ay sonra 2.yi de mart da yayınlarlar.geçmiş bize bunu gösteriyor :grin:


#279

Öyle bir durum yok aslında.

O uzaylı istilası meselesi biraz yanlış yorumlanıyor. Yani Martin’in müdahale hakkı yok, bunu böyle yapmayın diye direktif veremez. Ancak tavsiye verebilir sadece. Dizinin başından beri olan durum bu zaten.


#280

İroniye aşina olmayan bir millet
Sıvamaya mahkumdur er,geç
Mevzuyu biliyorum elbet
Gönderme yaptım Ömer

Not : 1A sınıfından Miro ironiyle ilgili şiirini paylaştı.Miro 30 yaşında,Arkadaşları ona Tesla diyor.Tesla ile şiir arasındaki alakayı kuramasakta,onu ıslıklarla yerine uğurluyoruz.


#281

:/. Normalde böyle tiplerle dalga geçerdim. İnsan kınadığını yaşamadan ölmezmiş. Bana bu gerçeği öğrettiğiniz için teşekkürler sn. Gregor


#282

Sorma sorma! Artık diziyi izlemiyormuș bile, kopmuş ekipten falan, owww :smile:



Bu arada ciddi olup kısa bir durum özeti yapayım okuyanlar için… :smile:
Arkadaşlar GRRM her fırsatta söylendiği, ima edildiği gibi diziden elini ettiğini çekmiş, neredeyse bağını koparmış, öyle ki son sezonu bile izlememiş değil (7.sezonu henüz izlemedim demişti ve millet “Auuwww artık diziyi izlemiyor bile” çıkarımı yapmıştı).
Adam ödül törenlerine katılıyor, DD’yi her fırsatta övüyor, veya bazı şeylerin farklı olduğunu istemiş olsa da neden öyle yapıldığını da anladığını söylüyor, gördüğünüz gibi Twitter’da teaser paylaşıyor ve hayranlara “hazır olun” mesajı veriyor…
GRRM artık sadece önceden olduğu gibi senaryo yazımına katılmıyor, bunun sebebi de kitapları yazmaya odaklanmak istemesi.



Varsayımsal takvime göre mart başı dedim :smile:
Bana sorarsan, ben bundan bir 15 gün falan daha erken gelir diye umut ediyorum, yani şubat ayının ortası.


#283

Yav Duygu, cidden şu dizi konusunda ben ne isem (buz) sen de karşıtımsın(ateş). Yani inan bana ikimizin “mantık” olarak birbirimizden farkı yok, şu diziye yaklaşımımızda. Sen her ne kadar görmeyi reddetsen de. :slight_smile:

Öncelikle GRRM, onlarla bir anlaşma imzaladı; başta kendisi olmak üzere hiçbir oyuncu diziyi kötüleyecek bir açıklama yapamaz, aksi halde ağır cezaya mahkum olurlar maddi olarak. Exorcism 2 filminin yönetmeni ta 40 yıl sonra açıklama yapmış, korkunç bir film idi; izlediğimde gördüm… diye. Fakat o dönem ne de güzel övgüler dizmiş olabileceğini tahmin edebiliyor musun? Aksini yapamaz çünkü.

Ayrıca dizi ne kadar GRRM’in arzu ettiği şekilden çıkarsa çıksın, bu dizinin Martin için faydası var; hem maddi hem manevi. Maddi olarak para basıyor, manevi olarak da kitapların ve kendisinin tanıtımı dışında her yazar gibi kendi oluşturduğu evrenin görsel olarak aktarımı görebiliyor, şahsen ben olsam şikayet bile etsem içimden, sırf bu yüzden iş birliğine devam ederdim. Bir çocuğun hayalinin gerçekleşmesi gibi bir şey çünkü. Evet, kendi içinde çelişki barındıran bir şey ama insanlar zaten çelişkilerle doludur ve karmaşıktır, kitap serisi de bize bunu gösteriyor zaten.

Diğer yandan şu videoyu aylar önce discord’ta paylaşmaşmıştım, hoş sorular soruyordu. “GoT izlemeye vakit bulamıyorum.” diyen adam(sonrasında menajeri 7. sezon için söyledi diye açıklama yapma gereği duydu); yani dizi izlemek için boş vakti olmadığını iddia eden adam “gereksiz” dediğimiz işlerle uğraşabiliyor iken (sözde kitaplarına odaklanmak istiyordu), diğer yandan Last Kingdom dizisinin tüm sezonlarını izleyip, bir de umarım 3. sezon olur diye tweetler atabiliyor. Bilmiyorum ne kadar düzenli takiptesin GRRM’i ama bu adam GoT hakkında neredeyse hiçbir şey paylaşmıyor Twitter hesabında. Teaser’ı da 2 gün geç paylaşıyor, GoT ile ilgili şeyler paylaşmaya ocak 8-9’dan sonra başladı, o da neredeyse hepsi onun bunun şeyleri RT etmiş, o kadar. Bir tek teaser’da yorum yapmış, o işte.

Dizideki Euron’u görünce herif çok kıl kapmış olacak ki (haklı kim sinir olmadı?) bloğunda Euron bölümlerini paylaşmış, misal. 6. kitaptan. Neyse videoyu ekledim işte, izleyin. :smiley:


#284

Bir videoda izledim ve bana çok mantıklı geldi. Arya ve sansa heykelleri genç fakat jon heykeli yaşlı, ağır ima var gibi. Bildigim kadarıyla hangi yaşta ölürlerse o yaştaki hallerinin heykeli oluyor mahzende. Bu da demek oluyor ki arya ve sansa savaşta ölüyor. Jon ise savaş bittikten yıllar sonra yaşlanınca ölüyor. Dizinin sonunda jon un yaşlı halini gösterecekler mi acaba :grin: lyanna nın heykelinin yanındaki kurt heykeli daha önceden de var mıydı yoksa o da ghost mu :worried:


#285

Benim açıkçası dizi hakkında senin kadar olumsuz bir bakış açım yok ama şu söylediklerine katılıyorum. Gerçekten bazen işin ticari anlaşmalarla dönen arka planı hakkında olabilecek olan şeyler görmezden geliniyor.

Martin’in, oyuncuların, yöneticilerin paylaştığı fikirler belki gerçekten de kendilerine aittir bu bilinemez. Belki Martin diziden fazlasıyla memnundur. Ama iyi açıklamalar yapması kesinlik belirtmez. Çünkü Martin’in kitabının populerliği bu dizi sayesinde arşa çıktı, bu dizi sayesinde adamı Tyrion’un sözlerini derleyip yazdığı dandik kitaplar bile deli gibi satıyor. Bu saatten sonra beğenmedim, dizi b*k yoluna gitti demesi düşünülemez bile. Kendisine zarar verir. Bu yüzden tabiki iyi yönde açıklamalar yapacak. Tabiki şüpheleri bertaraf edip galaya çıkıp sırıtacak.

Üstelik ilk başlardaki açıklamalarını da okumak lazım. Yani sansa ile Arya’nın Rhaegar’ın mücevherlerini arama muhabbetinin bile eklenmediğine üzüldüğünü belirten adam gerçekten bazı yanlış noktaları hiç mi takmıyordur? Yani olması gereken buydu, ben olsam ben de öyle yapardım ehe ehe mi diyordur her şeye?

Şunu da söylemek istiyorum bu mesaj dizi boka battı açıklaması değil. Uzman değilim belki de en iyi bu şekilde yapılabilirdi. Ama yazarın, oyuncuların falan sözlerini bence çok da takmamak lazım.