Ashara Dayne'in Kızı


#1

Daenerys aynı gözlere sahip. Bazen kraliçe ona baktığında, sanki Ashara’nın kızına bakıyormuş gibi hissetti…

Ancak Ashara’nın kızı ölü doğmuştu ve güzel leydisi kısa bir süre sonra kendini bir kuleden atmıştı. Kaybettiği çocuk için keder ve belki de onu Harrenhal’de şerefini lekeleyen kişi yüzünden. Ser Barristan’ın onu sevdiğini asla bilemedi. Nasıl bilebilirdi ki? O bir Kral Muhafız’ı şövalyesiydi, bekarlığa yemin etmişti. Onun hislerini anlatmak iyi bir şey olamazdı. Sessizlikten de iyi bir şey gelmedi. Eğer Rhaegar’ı yenebilseydi ve Ashara’yı sevgi ve güzellik kraliçesi olarak taçlandırsaydım, Stark yerine bana bar mıydı?

Baristan Selmy’e göre Ashara Dayne bir Stark’a aşık olmuştur ve Harrenhall Turnuvasında lekenmiş, hamile kalmış ve ölü bir kız çocuğu doğurmuştur ve kısa bir süre sonra da kendini bir yerden atıp intihar etmiştir. Ashara turnuvada hamile kaldı ise isyan başladığı sıralarda doğum yapmış olması gerekir… Arthur’un ölümünden sonra kendini öldürdüğü söylendiği için de Jon’un doğumundan en fazla birkaç gün sonra ölmüş. Ashara, Elia’nın nedimelerinden biriydi ve bir süre sonra Dorne’a evine gönderiliyor, muhtemelen hamileliği yüzünden.

Şimdi Ashara’nın hamile olup, çocuk sahibi olduğu bilgisini sadece 2 veyahut 3 kişiden duyduk; Selmy, Cersei ve dolaylı/söylentiler aracılığıyla Cat’den. Cersei ve Cat için Ashara’nın çocuğu Jon… Selmy bir fikir belirtmedi ama bir kız çocuğu doğurduğu bilgisine vakıf, kimden nasıl öğrendi bilmiyoruz.

Edric Dayne’in halası Ashara’nın kendisini kalp kırıklığı yüzünden öldürdüğünü söylemiş. Şimdi benim merak ettiğim kısım şu; evet, Dany olabilir mi? sorusunu soran olmuştu ama soru bu değil, Allyria Dayne bu kız çocuğu olabilir mi?

Bildiğimiz kadarıyla Dayne’lerin en genci ve kardeşlerden hayatta kalan yegane kişi. Nasıl bir görüntüye sahip bilmiyoruz ama Beric ile nişanlandığını biliyoruz. Genelde bu evrende kızlar 13-17 yaş arası nişan/evlilik yaptığı için, yaşının bu aralıklarda olduğunu tahmin ediyorum; haliyle Ashara’nın çocuğu olma olasılığı var gibi?

Tamam, Jon bizim Ned’in piçi değil ama Ned’in gerçekten piç çocuk sahibi olma olasılığı olabilir mi? Unutmayın ki hapiste iken tutulmamış sözlerin ağırlığından bahsediyordu. Ned ve ikisi arasında bir şeyler olduğu söylenmişti zaten ve Ned’in inkar ettiğini de görmedik, edilecek bir şey de yok zaten.

Uyuduğu zaman rüya görüyordu: Karanlık, rahatsız edici, kan ve tutulmamış sözlerle dolu kötü rüyalar.

Size göre Ashara’nın kızı oldu mu ve bu kişi kim olabilir? Elbette gerçekten ölü doğmuş da olabilir. :slight_smile:


#2

Tüm seride şahsen benim en merak ettiğim konu ashara ve dayne’ler.-favori hanem bile olabilir hatta :slight_smile:- Ben ashara-ned ilişkisine inanıyorum, ashara’nın harrenhal’da aşık olduğu ned’di bence brandon değil. Ama brandon’un ashara’yla ned için konuşma ayrıntısıda boş değil bence yani brandon’da ona aşık olmuş ama karşılık bulamamış olabilir. Catelyn’le evlenmek istemiyordu ve ashara gibi bir sıradışı güzelliğin ilgisini çekmesi çok olağan. Leydi dustin’e aşık olduğunu sanmıyorum muhtemelen gönül eğlendiriyordu ya da ondan kısa bir süreliğine hoşlanmıştı. Eğer brandon’un hala yaşama ihtimaline dair biraz şans verebilseydik ashara’nın yanında derdim. Ned’e gelirsek catelyn jon’un annesinin ve brandon’un gölgesinin hala aralarında olduğunu söylüyor. Bunca yıl sonra nasıl bu ikisi onları rahatsız edebilir ki? Catelyn 'in aklında hala biraz brandon’un olması kesin bence. Ölümünden bahsederken hala acı duyması, en sevdiği çocuğunun adının brandon olması…ashara jon’un annesi değil,bunda hemfikiriz. Catelyn bence ned’in hala birini unutamadığını düşünüyor ve bu kişinin jon’un annesi olduğuna inanıyor. Ölü bir kadın seneler boyunca birini nasıl rahatsız edebilir ned gerçekten onu sevmemiş ya da unutmuş olsa. Catelyn bu kadeh artık sana geçti dediğinde ned dönüp pencereden dışarı bakıyor ve ay’ı ya da yıldızları izliyor bir süre. Ashara’nın ned’den bir çocuğu var ve bence ölü değil. Çocuğunu bırakması bana pek olası gelmiyor. Yani allyria olduğunu sanmıyorum.allyria hem de ashara’nın ned’e aşık olduğunu söylüyor yani olaylar sırasında aklı birşeylere erecek yaşta bence.yoksa tutup ona bu hikayeyi bu tehlikeli hikayeyi niye anlatsınlar? Bence çocuk ashara’nın yanında.bir sabah kılıcı daha bekliyorum ben. Jon-ned,catelyn-sansa, arya-lyanna,bran-benjen,rhaegar-dany, robert-gendry,varis harry-jon arryn…yani eski nesilin neredeyse hepsinin bir çeşit temsili var hikayede en azından fiziksel olarak.bence yeni bir arthur da görme olasılığımız var. -barristan’ın ölü kız bebek bahsi bir çeşit aldatmaca olabilir-Daynelerin son kitaplarda rolü büyük olacakmış.sadece jon’un kimliğinde rolleri olacağını sanmıyorum bence savaşın kaderini de etkileyecekler.
Konu için teşekkürler :slight_smile:


#3

Bu konudaki en fazla kafa karıştıran olgu şüphesiz zaman.

Ashara savaşın başında hamile kalıyor. Ancak Ned savaşın başında Eyrie’de. Bu durumda Ned ışınlanmadığı sürece Ashara ile birlikte olma olasılığı nerdeyse Yok gibi. Ancak bu Evrendeki insanlar akılsız değil. Eğer Cersei, Catelyn gibi pek çok insan böyle bir şeyi iddia edebiliyorsa olmuş olması gayet mümkün. Bu durumdan bizim çıkarmamız gereken şey Ned’in Savaştan kısa süre önce Başkentte olduğu ihtimali. Tıpkı Catelyn Stark’ın yaptığı gizli yolculuk gibi o da gizli bir yolculuk yapmış anlaşılan. Peki o zaman amaç neydi? Şimdilik aklıma bir şeyler gelmiyor.

Bütün bınların haricinde, Dayne Hanesiyle ilgili garip şeyler var

Ned Dayne, yani Dayne lordu neden Beric Dondarrion’a verildi?
Neden Beric Dondarrion Dayne kızıyla nişanladı? Burada açık bir ittifak var. Peki bu birleşme ne için?
Beric bildiğimiz kadarıyla Robert’e çok Sadık bir insandı. Amaç neydi?

Kafamda deli sorular…

Bunun dışında kız kim meselesine gelince

Daenerys Snow meselesini tekrar masaya yatıralım mı? :grin:

Yalnız bu gerçekse herhalde Dany fanları kitabı duvara fırlatır sonra da yakar. Yani ben şahsen R+L=J teorisi doğru çıkmazsa benzerini yaparım.

Ama şakayı bir yana bırakacak olursak ölü doğduğu söylenen kız, Jon Snow ve Daenerys arasında kesinlikle bağlantı var. Ben şahsen Daenerys’i öldürmekten bahsedildiği zaman Ned’in aklına Lyanna’nın gelmesinin başka mantıklı açıklamasını göremiyorum. Ama buna karşın bu aradaki iplerin ne olduğundan da hiç emin değilim. Daenerys Snow, R+L=D gibi teoriler zamanlama açısından uymadığı gibi Daenerys Snow teorisinin doğru çıkması her ne kadar beni kahkahalara boğacak olsa da serinin ana mantığını ve karakter gelişimini trollercesine katleden saçma bir şey olur.


#4
  1. Ashara, Elia’nın nedimelerinden biriydi. Dolayısıyla Rhaegar’ın yakınında bulunuyordu. Çocuğu Rhaegar’dan olabilir. Bu çocuğun Daenerys olduğuna dair teoriler var.

  2. Dayneler, Eddard’ı seviyorlar. Edric’e Ned diye sesleniyorlar bildiğiniz gibi. Ned’in Arthur’u öldürmesine rağmen. Hatta iddia doğruysa Harrenhall’da Ashara’nın şerefini lekelemiş olmasına rağmen.

Ashara’ya dair bildiklerimiz Barristan’ın ve Reed çocuklarının anlattıklarından ibaret. Cersei de bir şeyler söylüyor ama daha çok saray dedikodusu tadında şeyler bilgiye dayanıyormuş gibi görünmüyor.

Ashara’nın Harrenhall’da dans ettiği kişiler; Beyaz Kılıç, Kızıl Yılan ve Griffin Lordu son olarak da Sessiz Kurt. Biz hep bu Sessiz Kurt’un Ned olduğunu düşünüyoruz ama Martin’in görünürdeki şeyi değilde başka bir şeyi kastetme özelliği olduğunu göz önünde bulundurursak Ned olmayabilir.
Şimdi Robert’ın İsyanı’nın başına dönersek Ned neredeyse tüm ailesini kaybetmiş durumda ve geriye sadece kendisiyle Benjen kalıyor. Böyle bir durumdan sonra, böyle ağır kayıplardan sonra kardeşlerin birbirlerine daha yakın olması ve aileyi ayağa kaldırması beklenir belki. Ama, İsyan bittikten ve Ned savaştan döndükten birkaç ay sonra Benjen siyahları giyiyor ve Gece Nöbetçilerine katılıyor. Ailelerinin bir anda nasıl yok olmanın eşiğine geldiğini gördükleri halde Ned’e ve henüz daha birkaç aylık olan Robb’a bir şey olabileceğini dikkate almıyorlar da Benjen Sur’a gidiyor.

Belki de Ashara’yı lekeleyen Benjen’di. Çocuğu ve Ashara ile evliliği reddetmişti. Veya Ashara’ya tecavüz etmişti ki bu gerçekten Ashara’nın şerefini lekeler. Ned de bunu Kayan Yıldız’a gidene kadar öğrenememişti. Öğrendi ve gereğini yaptı. Bu yüzden Dayneler Ned’i bu kadar çok seviyor olabilirler.
Ve o çocuk gerçekten ölü doğmuş olabilir.


#5

Hocam Daenerys Ashara ve Rhaegar’ın kızı demek bir noktada tutarlı ancak ancak onun dışında gerçekten Benjen gibi birinin tecsvüz edebileceğini düşünebiliyor Musun?


#6

Benjen’i ne kadar tanıyoruz ki?


#7

Bence abartmayalım :/. Tecavüzcü olmadığını bilecek kadar.


#8

Evet, benim de! :slight_smile:

Brandon gibi zampara bir adamın aşık olma ihtimali Robert’ın aşık olma ihtimali kadardır bana göre. Kadınlar konusunda birbirlerine benzeyen adam bunlar. Neyse. Cat ile evlenmek istememe sebebi zaten halihazırda aşık olduğu için de olabilir(Dustin’e; çünkü kadının babasıyla evlilik planları yaptığını biliyoruz.) yahut Brandon’un “ben evlilik için doğmadım” tarzı bir düşünce yapısına sahip olma ihtimalinden de olabilir; ya da işte erken olduğunu düşünüyordur. Ben daha çok 1. ihtimal üzerinde durmayı tercih ediyorum ama yine de adama güvenmiyorum. :stuck_out_tongue: Dustin’e güvendiğini tahmin etmesi zor olmaz, neden? Dustin’in Rickard’ın ‘güneyli hırsları’ ile ilgili söylediği şeyleri hatırlayalım… Bu bilgilere nasıl vakıf olabilir, eğer Brandon ona her şeyi anlatmasa? Brandon bu yüzden evliliğe razı olmuştur diye düşündüm hep. Baksana Dustin o kadar hırslanmış ki Walys denen üstada; adamın arkasındaki kişileri, ailesini öğrenmek için baya uğraşmış…

Ned bence çocuğu olduğunu bilmiyordur. Bilhassa Jon meselesini hesaba katar isek; 2 piç çocuk ile Kışyarı’na gidemeyeceği ve şüphe çekeceği tahmin edildiği için Ned’e söylenmemiş olabilir yahut Ashara, çocuğunu alır götürür diye istememiştir söylenmesini; sonuçta abisinin ölüsünü de getiriyor adam. Üstüne sözünü tutmamış, gitmiş başkası ile evlenmiş. Niye çocuk vereyim ki ona? Haliyle baba Dayne de kızının çocuğunu kendi çocuğu gibi lanse edip, büyütmüş olabilir. Çünkü sorular sorulurdu; Ashara ve Ned biliniyor; Ned’in çocuğu Allyria ise Jon kimden oldu? Ned gibi biri için 1 piç sahibi olmak bile herkes için şaşılacak ve inanmakta zorlandıkları bir şey iken 2 tanesi fazla şüpheli olur. Dayne’lerde kendi kanlarını başka yere göndermeyeceklerine vs. göre doğal olarak yanlarında tutmuşlardır kızlarını ve bildiğimiz tek dişi Dayne de Allyria; bu yüzden belki o olabilir dedim.

Diğer yandan Allyria söylemiş ama bu, ona anlatılan bir bilgiyi aktarma şeklinde de olabilir. Ona bakarsak Ned de “Wylla, Jon’un annesi; Jon benim süt kardeşim.” diyor, sanki her şeye vakıfmış, şahit olmuş gibi. Bu oğlana bu bilgiyi neden veriyorlar? Ned nasıl bir sohbete şahit oluyor da sorgulamaya girişmiş ve aile bu yalanı atmış ortaya? Demek ki Ned Stark, Wylla ve Jon üzerine bazı konuşmalar geçmiş ki oğlana yalan söylemek durumunda kalıyorlar.

Ashara’nın savaşın başında hamile kaldığı yok… Ashara, Harrenhall’da hamile kalıyor. Savaş ise aşağı yukarı bir sene sonra; Brandon ve Cat’in düğün döneminde çıkıyor.

“Selmy’e göre, bir Stark erkeği Harrenhall Turnuvası sırasında kızı hamile bırakmıştı.”

Nedimelik yapar iken bir zaman sonra Elia onu evine geri gönderiyor, muhtemelen hamile olduğu için…

Ned Dayne, Beric’e yaver olarak verildi çünkü yaver olma yaşı gelmişti ve halası ile nişanlı idi Beric; daha iyi bir seçenek yok bence. :slight_smile: Lakin neden Beric ile nişanlandı sorusu… Politik evlilikler olduğu için siyasi bir çıkar söz konusu olsa gerek… Beric’in lordu olduğu yer Fırtına Toprakları ile Dorne arasındaki sınırda… Haydutlara ve Dorne’dan gelebilecek istilalara karşı sınırı korumak bunların işi. Yani olası bir savaş çıkması halinde Beric’in hanesi Dorne ordularını ilk karşılayacak hane. Şimdi düşünsene savaş çıktı; Beric, Dayne ile evli… Kendi karısının hanesi mi yoksa hiçbir kan vs. bağı bulunmayan şişko kralın hanesi mi? Dorne ordusu kolayca sınırı geçer gider… Benim ilk aklıma gelen sebep bu.

Dany Sand meselesini geçelim(doğduğu yere göre alıyorlar ismi :wink: ). İhtimal vermiyorum ve evet, çok saçma sapan olurdu ki GRRM gibi bir adam böyle amatörce bir şey yapmaz.

@tilki Benjen’in tecavüz etmesi sence de saçma ve abartılı değil mi? Benjen iyi huylu bir insan olmasının yanı sıra o dönem 13-14 yaşlarında bir çocuktu. Ned, sevdiği kadına tecavüz eden kardeşine sevgi ile yaklaşır mıydı? Ayrıca Benjen’ın ne zaman Sur’a katıldığı da bilinmiyor; sebebi için yeni kitapları beklememiz gerekiyormuş, GRRM öyle dedi.


#9

Öyle alengirli bir olayı yoktur bence diyorsun, olabilir. Bir dönem İlluminati olaylarına merak salmış, ergenken Michael Sikkofield’la yatıp kalkan birisi olarak sanırım bu gizli ittifak, vay efendim lobicilik, gizli örgüt tarzı olayları çok abartıyorum, her taşın altında bir şey arıyorum. Hazır konusu gelmişken ufak bir özeleştiri yapayım dedim :stuck_out_tongue:


#10

Sanmıyorum, bu hane öyle tarihte çok iz bırakmış bir hane değil; sıradan, düz bir hane.

Ben de The Arrives izledim(söylediklerinin önemli bir oranı da çıktı yalnız bu dizinin :slight_smile: ) ama her şeye o şekilde yaklaşmamaya çalışıyorum, paranoyak olmaya gerek yok. :smiley:


#11

Hangisinden bahsediyorsun Dayne’lerden mi? Eğer öyleyse bu kesinlikle doğru değil. Minör haneler arasındaki en derin hanelerden birisi Dayne hanesidir. Royce, Hightower, Redwyne gibi ailelerle aynı klasmanda. Ama evet Dondarrion hanesi şimşek sayesinde kurtulan ve savaş haberini veren bir ulağa dayanıyor alt tarafı.

Biz Türk halkı komplocuyuz genel olarak Arrives ben de izlemek istedim ama kota yetmiyordu o zamanlar :(. Gene de bazı bölümlere bakmıştım.


#12

Beric’in hanesi. :slight_smile:

İzle bence. :smiley:


#13

Yüzlerce bölüm vardı . Darwin aslında şeytanmış seviyesindelermiş diye hatırlıyorum:joy::joy::joy:

Neyse bu konulara girmeyelim kavga ederiz asdfsadfasdf


#14

Bence abartılı veya saçma değil. Benjen ile ilgili çok fazla şey bilmiyoruz.İlk kitapta biraz gördük o kadar kendi yaşı 13-14 o sırada ama Ashara da hemen hemen aynı yaşlarda. Ned ile Benjen arasında ki ilişkiden de fazla haberimiz yok. Benjen’in ne zaman Sur’a gittiği biliniyor, Ned’in Kışyarı’na dönüşünden az bir zaman sonra.
Benjen’in Nöbet’e katılmasının başka sebebi de olabilir elbette ama bunu da göz ardı etmeyelim diye yazdım.

Bir de o böyle bir şey yapmaz, bu böyle bir şey yapmaz diye karakterlerin siyah-beyaz diye ayrılmasını doğru bulmuyorum herkes gri sonuçta bu evrende. :grinning::grinning:
Tartışma güzel ama :grinning:


#15

Gri karakter demişken Jaime kadar grisi yok.
Ashara’nın çocuğu biryerden çıkacak ama nereden çıkacak bende merak ediyorum.
Martin hiçbir ayrıntıyı boşuna vermez.
Ya da bunadı artık senaryoyu bağlayamadan bırakacak.

Pokemondaki GS topu gibi akıbetini hiçbir zaman öğrenemeyeceğiz.


#16

Bence Benjen’in sura katılmasıyla ilgili en mantıklı sebep Lyanna’nın kaçmasına yardım etmesi.


#17

Şu da bir soru ki ashara’nın kızının öldüğü zamanlarda babasının da bir kızı olması garip değil mi? Kimse sorgulamamış mı hadi kimsenin haberi yok barristan bu ihtimali düşünebilir bence :slight_smile:


#18

Aslında çok da sorgulanacak bir şey Yok zira erkekler epey uzun bir zamana kadar çocuk yapabiliyor Yani.

Bu arada aklıma bir şey geldi.

Aslında gerçekten o kız Ned Stark’ın kızı olabilir. Başta düşünülen Jon’un Dayneler tarafından büyütülmesiyken Ned verdiği sözden dolayı Jon’u almış ve kızını orada bırakmış olabilir. Bu yüzden Dayne’ler Ned’i seviyorlardır her babayiğidin harcı değil.

Ayrıca bu sayede yeni bir match başlatıyorum.

Alyyria Snow x Jon Snow


#19

Snow değil sand olacak


#20

O neye göre konuluyor emin değilim Jon hiçbir sahte teoride Kuzeyli birinden olarak anılmıyor ama ismi Snow. Kimse de demiyor ki aga bu çocuk Stone mu Sand mi neden Snow diye.