Buz Ejderhası Kitabı ve GoT Evreni


#1

Selamünaleyküm,

Şimdi GRRM’in eski yayınlanan kitaplarından Buz Ejderhası kitabını bilmeyen yoktur, herhalde? Bir süredir aklımda olan bir konuyu sizinle paylaşmak istiyorum, fikirlerinizi paylaşın lütfen.

İlk önce kitabın konusunu paylaşacağım, daha sonra aklımdakini paylaşacağım, aslında bu bir çok okuyucunun sorduğu bir soru, başlıktan da anlaşılıyordur. Kitabı alıp okuyacak ve spoiler yemek istemeyenler için konuyu ‘gizli’ olarak paylaşıyorum.

Özet

Adara, kış mevsimini çok seven bir çocuktur çünkü kışın Buz Ejderhası gelir. Buz ejderhası, daha önce hiç kimsenin evcilleştiremediği efsanevi ve korku saçan bir yaratıktır. Üstünden uçtuğu topraklar buzla kaplanır. Ancak Adara bir kış çocuğudur ve sadece eskilerin hatırlayabildiği bir soğukta doğmuştur. Annesi doğumda ölmüştür ve o da kış kadar soğuk kişilikte biridir.

Adara, buz ejderhasını ilk gördüğü zamanı tam olarak hatırlamaz ancak Adara için buz ejderhası hep hayatın bir parçasıdır. Dört yaşındayken ona ilk kez dokunur ve beş yaşındayken de ona biner. Adara yedi yaşındayken bir yaz günü Kuzey’den başka ejderhalar(ateş ejderhaları) gelir ve Adara’nın köyünü yok etmeye çalışır. Köyünü ve dünyayı ise ancak Adara ve buz ejderhası kurtarabilir. Ejderhalar gökyüzünde çarpışır ve yok olur ama Adara görür ki kendi ejderhası da erimiş ve bir gölet haline gelmiştir. Ayrıca ejderhasının ismi ‘Winter’ yani kıştır. Konuyu frp sitesinden aldım ama geçen sene tam olarak yerini hatırlamadığım bir yerden okumuştum konuyu ve daha ayrıntılıydı, oradan hatırladığım ama frp’den olmayan ayrıntıları da ekledim; Adara’nın karakteri, ejderhanın düşüp erimesi ve gölet haline gelmesi ile ismi vs…

Şimdi hikayenin geçtiği zaman dilimi, gerçekleşen olaylar vs. insana bu evrenin GoT evreni olduğu izlenimini veriyor. Sanki ilk insanların adım attığı dönemlermiş gibi… Bu Adara denen kardeş, zaman içerisinde Gece’nin Kraliçesi haline dönüşmüş olabilir mi? Kendi ejderhasının ve köyünün başına gelenler yüzünden ateş ejderhalarına ve ejderhalara kin beslemiş biri olabilir mi? WW’lerin sorumlusu bu olabilir mi? Kış ve kışla ilgili her şeye düşkün bir karakterden bahsediyoruz.

Bir diğer ayrıntı ise… Ejderhanın ismi Winter ve ateş ejderhaları ile yaptığı savaştan sonra-kazansa da- eriyerek yok olup gölete dönüşüyor. Hemen aklımıza şu isim geliyor WİNTER-FELL (Kış Düştü.) ve Yürek Ağacı’nın önünde duran siyah-soğuk bir gölcük de her daim dikkat çekici bir görüntü. Bu Tanrı Korusu 8 bin yıldan daha yaşlı arkadaşlar, bunu da söylememe izin verin.

Kitabın Türkçesi olmadığı için alıp, okuma imkanım yok, ayrıntılar orada daha belirgin olurdu. Fakat bugün öğrendiğime göre kitabın animasyonu yapılacakmış, şimdiden hayırlı olsun.

Siz ne diyorsunuz, sizce bu hikayenin GoT evreni ile bağlantııs var mı? Uzun Gece’nin öncesinde… her şey başlamadan önce olan biteni anlatmış olabilir mi? En azından bir kısmını. :slight_smile:


#2

En sevdiğim teorilerden, tüyleri diken diken cinsten :). Bu teoriden yola çıkarak Martin’in düşündüğümüzden çok daha uzun süredir ASOIAF evrenini oluşturduğu çıkarımını yapabiliriz. Yine gaza geldim bak, paylaşım için teşekkürler :).


#3

Rica ederim. :slight_smile:

Kuram olarak koymak istemedim, öyle çok fazla bağlantı yok ve dahası teknik olarak kitabın bizim evren ile bağlantılı olduğu kesin değildi.


#4

ejderhaların kuzeyden gelmesi ilginç,çünkü got evreninde kuzey hep kışla eşleştirilen ilk bölge öte yandan o zamanlar westeros ve essos birleşikken kuzey denilen yer bildiğimiz kuzey olmayabilir.

uzun geceyle bir bağı olsa bile,şu anki ötekilerle bir ilişkisi yok bence. ötekilerin amacının ejderhaların ortaya çıkmasıyla alakası olduğunu sanmıyorum, çünkü ejderhalar daha bir yüzyıl öncesine kadar diyarda cirit atıyordu.

olabilir aslında bir de dayne’lerin starfall’ı var. onların kalesi malum kayan-ya da düşen burada- yıldızdan adını almış.dayneler ve starklar muhtemelen serideki en eski aile tarihlerine sahipler zaten ikisi de ilk insanlardan geliyor. ama winterfell adını düşen ‘winter’ adlı ejderhadan alıyorsa,bu kızın starkların atası olması ve belki de starklarla ötekilerin arasındaki bağ olması çok muhtemel bence.
teori gerçekten heyecanlı ve ilginç.ama seride ancak deyim gibi geçen birkaç sözcükten başka bir şey yok. taşlaşmış ejderhalar var ama erimiş ejderhalar yok. zaten bir ejderhanın eriyip göl olması da biraz tuhaf. belki bir çeşit metafordur-ya da çocuk hikayesi :sweat_smile: - ama açıkcası olmasını isterim.seride dany’nin ejderhalarından başka ejderhalar göreceğimize inanıyorum açıkcası. dizide viserion’un bir çeşit buz ejderhası olması da kitapta bir buz ejderhası görebileceğimiz ihtimalini artırdı bence.bir de bu teoriyi ilk okuduğumda yanlış hatırlamıyorsam,ateş ejderhaları 3 taneydi ve winter onları yenip göle dönüşüyordu.buz ejderhaları ateş ejderhalarına göre daha büyük daha fantastik yaratıklar zaten. yani bir tanesinin 3’üyle başa çıkması olağan.eğer seriye bir tanesi dahil olursa -ki ben jon tarafından dahil olacağına eminim- bu dany ve jon arası olası bir savaş için bir ipucu olabilir.
konu için de teşekkürler :slight_smile:


#5

Martin bu teoriyle ilgili kapıları yoh canım farklı evrenler diye kapattı diye biliyorum.

Ama gene de iki dakika sıkıcı olmayalım, belki Starklar bu yüzden bir Targaryen prensesi istediler ejderha kanına sahip bir varis için, kendi ejderleri için.


#6

Birileri kuzeyin ötesinin bir şekilde Essos’a bağlandığını düşünüyor; sonuçta dünya yuvarlak, olabilir.

Ben düşmanlık anlamında söylemek istedim… Sonuç olarak ateş ejderhaları yaşam alanını tehdit etti… Çok sevdiği Winter’ı öldürdüler ki bu kız sanırım içine kapanık biriydi, öyle hatırlıyorum ilk konusu okuduğumda yanlış hatırlıyor olabilirim… Yani en iyi dostundan bahsediyoruz burada, derin bir bağ… Nefret, kin duyması olağan olur ve hikayede kuzeyin ötesinden gelen ateş ejderhaları söz konusu, geldiği yerde daha fazlası illa vardır.

Düşüncenin en heyecan verici kısmı da burası zaten; gölet ve winter-fell deyince milletin radarı hemen açılıyor. :smiley:

Evet, sen deyince ben de hatırladı doğru; 3 ejderhadan bahsediyordu, ekleyim hemen. Teşekkürler. :slight_smile: Jon/Dany arasında bir çatışma fikri daha önce benim de aklıma gelmişti; kan ihaneti ve aşk ihaneti gibi bir şeyler vardı…

Rica ederim. :slight_smile:
(Bu arada bu kitap gerçekten bir masal. :smiley: )

Bilmiyorum, okumadım ya da duymadım böyle bir şey. Demiş ise üzücü ama ana hikaye bu hikayeden temellenmiş de olabilir pekala. :slight_smile:


#7

Şimdi şöyle, evrenler farklı dediğini kesin olarak biliyorum. Ama olaylar benzer olabilir. Yani basit bir köylü kızı değil de bir prensestir, ya da ne bileyim ejderler güneyden gelmiştir falan bu ihtimal var bence.


#8

Belki… Lakin hikaye benzer şekilde kullanılacak gibime geliyor… Yani soru şu; neden Gecenin Kraliçesi? Bu hikayeyi okuyunca aklımda hemen Adar ile bu kadın geldi.


#9

Bence Starklar bu kadının soyundan geliyordur. Winter is Coming bir uyarı değil, tehdit cümlesi


#10

ehehe o da olabilir her şey mümkün bu saatten sonra :smiley:


#11

Symmachus’un da dedigi gibi, Martin bu iki evren arasinda baglanti olmadigini söylemis.
Ama illa ki Asoiaf’i yazarken, Buz Ejderha romanindan (çocuk romani) ilham almistir, o eserine göndermeler de yapmistir. “Winterfell” isminin kaynagi budur belki, bir gönderme, önceden yazdigi romani bu sekilde anmak.


#12

Aslında bence direkt benzeri bir olay yaşanmış da olabilir.

Mahzenlerin Altında bir ejderha olduğuyla ilgili söylentiler var. Her ne kadar Yandel yok canım buna ancak kargalar güler dese de var böyle bir ihtimal yani ateş olmayan yerden duman çıkmaz :smile:. Zaten malum Jon Snow-taştan Ejder muhabbetleriyle de iyi uyuyor.

Zaten Winter is Coming repliğinin garipliği de Catelyn ağzından söylenmişti bize.

Statkların en eski unvanı king of winter


#13

Ejderha yumurtasi mi? Ejderha mi?
Bu Velaryonlardan biri ejderha yumurtasi birakmis mahzen mezarlara diyorlar, onu mu diyorsun?
Biraz saçma bence yaa, adam niye gitsin yumurtalari oraya biraksin? :smile:


#14

İşte ejderhaların dansı sırasında. Rheanyrea ile Cregan Stark arasında Rheanyrea’nın oğlunun aracı olduğu bir anlaşma yapılıyor. Anlaşma bir Stark, Targaryen prensesiyle evlenecek. İşte o yumurta bırakma muhabbeti de o zaman dönüyor. Bu Valeryon şahıs Rheanyrea’nın oğlu. Rheanyrea bir Valeryon ile evleniyor ve Valeryon ismine sahip üç çoçuğa sahip oluyor. Ama sadece ismen Valeryon zira kütükte babaları olarak geçen şahıs biraz totoş ve çocuklarda Harwin Strong’dan olma.

Totoş olan adam da bu durumu hiç umursamıyor bu Arada. Hatta Turnuvada Rheanyrea sevgilisine mendil takınca kocası da gülerek kendi erkek sevgilisine mendil takıyor.


#15

He iste Rhaenyra’nin oglu, her kimse artik.

O anlasmadan da haberim var ama mahzen mezarlara ejderha yumurtasi birakmak… Anlasma hediyesi gibi bir sey mi?
Önce bi anlasmanin sartlari yerine getirilsin, ne diye ejderha yumurtasi gibi çok degerleri bir sey birakiliyor ki?
Bilmiyorum, yani gayet mümkün ama çok saçma bir olay :smile:
He birde madem öyle bir dedikodu var, Starklar bunca zaman niye bunu dogru olup olmadigini kontrol etmemisler? Rahat 150 yillik olay bu.
Valla ben bir Stark olsam, toplarim adamlari, mahzen mezarlarinin altini üstüne getiririm.


#16

Geçmiş yıllarda Değersiz Aegon Butterwell hanesinden adamı ziyaret ediyor. Üç kızıyla da yatıyor. Üç kız da hamile kalıyor. Adam oraya bir Ejder yumurtası bırakıyor falan. Şimdi tamam Değersiz Aegon Değersizdir ama bozuk para gibi Ejder yumurtası bırakabikmesi gibi bir şey olmuşsa zorlu bir savaş sırasında da olmuş olabilir.

Starklar neden bulmadılar? Hani Amerikan filmlerinde bir tipleme vardır, heyecan verici bir şey bulunur. Bir güç, bir silah, bir araç. Oradan birisi atlar, hayır Sarah hayır kullanmamalıyız dinle beni çok tehlikeli anlıyor musyn der ve gömer. Hani Jumanjide ne olduğunu anlamaya çalışmak, büyüyü çözmek istemek yerine parçalayan zihniyet bu. İşte Starklar bu zihniyetin Asoiaf temsilcisidir


#17

Ejderha yumurtasından haberleride olmayabilir. 1. Viseryis ejder dağının altında bazı yumurtalar ve yeni çatlamış yumurtalar olduğundan bahsediyordu. yani yumurta imiş o zamanlar çok değerli birşey değil ve bunuda tahmini olarak söylüyor yani pek ilgileri yok bence vermiş olabilir.


#18

Olmus olabilir, ben aksini söylemiyorum zaten, “gayet mümkün” dedim önceki yorumumda.
Ama bana saçma geliyor, olayin kendisi saçma geliyor yani. Sadece olayi yorumluyorum ben. Yani tamam “anlasma hediyesi olarak ejderha yumurtasi” demis olabilirler ama niye mahzen mezarlara koyuyorlar? Ne alaka?
Stark kizi mi alacaklar? Tamam, dügün hediyesi olarak versinler dügünde :smile:
Harbiden çok saçma… Starklar ne yapacak ejderha yumurtasini? Catlatamazlar ki. Targaryen prensi ile Stark kizinin çocugu için saklasalardi yumurtayi Ejderha Kayasinda, en uygun yerde. Bu yönde düsünmeleri daha mantikli olmaz miydi?

Bunlari düsünerek saçma diyorum yani.

:joy: :joy: :joy:

Illa ki söylentilerden haberleri vardir.
Valla, dedigim gibi, ben merak edip o mahzen mezarlarin altini üstüne getirirdim :smile:

Yumurtalar konusunda da haklisin aslinda, o zamanlar simdiki kadar çok degerli, paha biçilemez gözüyle bakmiyorlardi ejderha yumurtalarina.
Ama insan gidip mahzen mezarlara mi koyar yaa? Yazik :smile:
Birde böyle saklar gibi.


#19

Ben anlamıyorum, bu adamlar ne diye oraya buraya ejderha yumurtası bırakıyor? Kızınla yattım bu da ücreti? mi diyor? :smiley:

Winterfell’e yumurta bırakıldığı kesin değil, söylenti ama neden bıraksın? sorusunu merak ediyorum ben de. Yani mahzen diyorsunuz bir de… Gelen prens nereden bilecek de girecek oraya bırakacak, Leydi Dustin bile mahzen mezarları aratmasına rağmen bulamadı da Theon götürdü kadını oraya. Yani var ise bizzat eliyle teslim etmiştir, belki anlaşmanın nişanesi olarak… Bu durumda en güzel orada saklanır ama hangi lahte koyarlar acep… hmmm… Ve evet, niye saklıyor? Vazo gibi koy köşeye dursun. :stuck_out_tongue:


#20

Hayır işte yanlış, Stark erkeği ile Targ prensesi anlaşma bu yönde. Zaten ilginç olan taraflarından birisi de bu. Normalde vassalın kız vermesi, kız almasından daha hayırlıdır. Çünkü vassal bu sayede kraliyet ailesine girer ve ortaya yarı kurt yarı ejder bayrağı kullanan veliahtlar çıkar. Ayrıca kral içijn de avantajlıdır çünkü vassal kraliyet ailesini kendi ailesinin uznatısı olarak gördüğü için daha sadık kalır. Ayrıca Starklar madem güç istiyordu neden savaştan sonra güneyde kalmadılar? Kenan Evren gibi bir sağdan bir soldan astıktan sonra basıp gittiler? İşte benim görüşüm amaç Stark kanını güçlendirmek. Tabi ejder yumurtası fasa fiso olabilir. Ama bu bir fan teorisi değil, dolayısıyla bu kan güçlendirmeyle ilgili bir anlaşmaya ben nedense kesin gözüyle bakıyorum

Ya şu var, mahzen ucu bucağı olmayan karanlık bir yer olabilir bence.