Cennet Mahallesi Karakter Analizi: Rüstem aslında Sultanı sevmiyor

#1

Şimdi bilinir ki Cennet Mahallesi ismindeki dizi, uzun bir süre boyunca, Ferhat ve Sultan adlı iki aşığın, Sultanın annesi olan Pembe Erdağı tarafımdan sürekli engellenirdi. Şimdi bu episodik anlatının yaklaşık 100 bölümünde de olan bir isim olan Rüstem’i incelemeye, daha doğrusu Rüstem’in cinsel yönelimine bir bakmak için kolları sıvama kararı aldım.

Kısa bir inceleme yapacağım sadece, zaten daha öncesinde uzuncana incelemiştim. Ama konu silindi.

Şimdi kısaca karakterin geçmişine baktığımızda, çok ilginç bir durumla karşılaşıyoruz.
Kendisi Sultan’ın sıra arkadaşı ve de sırdaşı imiş ilk okulda iken, hmm bu onun Sultan takıntısını açıklıyordur sanıyorum.

Kendisi Ferhat’a hep abi çekermiş, Ferhat askere gitmeden önce otobüsü Rüstem’e emanet etmiş. Hmm belki de bir Çiçek Abbas durumu vardır dedirtiyor insana. Ama işte işin aslı öyle değil.

Hem muzolu bölümlerde, hem de öncesinde, gerek kahvehane esprileri, gerek de göndermeler ile aslında Rüstem karakterinin bir çeşit homoseksüel olduğuna dair bilgiler alıyoruz. Sultanın saçı ile oynaması, çocukken efemine olması, genel olarak kalfası, çorağı ile olan ilişkisinin evlilik boyutunda olabileceğine dair göndermeler, üstüne ferhata bir anda düşman kesilmesi, bize ilginç bir desen veriyor.

Olay aslında çok basit, biz buna limit experiance diyebiliriz sanıyoum ki. Şimdi limit experianceı daha sonra açıklayacağım. Ondan önce asıl meseleye gelelim.

Rüstem aslında Sultana karşı değil, Ferhata karşı bir aşk besliyor.

Rüstem karakteri, efemine iken Sultanın üstünden Ferhatla tanışıp ona karşı masumane bir aşk besliyor. Ferhat askere gitmeden önce otobüste yanında çalışıyor, ama korkusundan ona açılmak yerine, beslediği hayranlık ile, onu taklit etmeye, daha çok ona benzemeye çalışıyor. Ferhat askere gidince, kendisine beslediği hayranlık ile birlikte oluşan o yol, değişim yolu kapanıyor. Arada kalmış bir figür, Bataille gibi yakşalacak olursak, ne bir korunağı var, ne de bir işgalcisi, kendi kendini yarıda bırakmış küçük zavallı bir adam rüstem. Kendine kopyalayacak ve de baz alacak kaynağı kalmayınca, Ferhatın aksyonları ve bilinirliği üstünden Ferhat olmaya çalışıyor. Maalesef ki düşüncelerini ve ilkelerini baz alamasa da, o artık kendi içinde kendi aşkına dönüşüyor, Ferhat oluyor. Sevdiği saydığı adam oluyor. Bunu da tabii ki, Sultan üstğnden gerçekleştiriyor. Sonuçta secdiği adam olmak için, gereken ikşmci şey, Ferhatı sevesek bir Sultan değil mi? İşte bu ihtiyaç onu sultana itiyor, e de Ferhatın askerden dönmesi ile, çok daha agrasif bir konum alıyor bu durum. Artık o içindem bir Ferhat, bu yüzden de karşısında duran o ikşmci Ferhat, onun varoluşunu sonlandıracak güce sahip. Bu yüzden de me tal olarak aslında bir bozulmaya giriyor. Aynada ve hayatında kendisine bakıp, kendisini Ferhat olarak tanımlayan ve kaydeden birey, başka bir Ferhat ile karşılaşıyor. İkinci bir Sultan da olamadığı için, yaşagilmek ve varolabilmek için Sultanın aşkına ihtiyacı var, sevdiği adamla var olabilmek için sultanın da ona aşık olması gerek, yoksa kafasında tasarladığı ferhat olamayacak, ve artık ferhata aşık bir rüstem de olamayacak, var olması anlamsız, var olmaması gereken bir taklit olacak. O noktada yaşamaya ihtiyacı var mı?

Sizin düşünceleriniz neler? Yazımı yakın zamanda gene yazacağım, İşgal, Erotizm ve de Bataille adlı yazımla genişletmeyi düşünüyorum. Bununla birlikte, somraki konum ne olmalı sizce?

  • Sihirli annem Distopyası
  • Çileğin Babannesi ve Jung’un Kahraman tasarısı
  • Suzan Avni Betüş ve Sadık= Ahlat-ı hılt ve Hermesin Simyası
  • Bleachde var olan varoluşsal problemler
  • Cennet mahallesi, episodik maceralar ve Anti değişimci yaklaşım
  • Evrim ve Teolojide strateji
  • Sümer adalet sistemi ve Arka sokaklar
  • Kral katili güncesi ve Arthur dönemi druidic inancı

0 oylayanlar

2 Likes
Varys aslında deniz kızı
#2

Oy verenler, keşke tartışsanız bu başlıkta.
Yazım yanlışım var, ona da mı laf yok!

#3

Yazım yanlışlarını iftardan sonra tartışalım :slight_smile:

#4

Cennet mahallesi aslında gerçek değil penbenin hayali çerezlerin karışımı Sultan=Açılmayan Antep Fıstığı
Ferhat=Penbenin çok sevdiği çekirdek
Rüstem=Çürük fıstık

#5

Buyur hocam tartışalım @Ulu_Kurt
@Sarquist aşkolsun, dalga geçiyor birde. Lmao

#6

Öncelikle Rüstem abimize yapılan bu çirkin iftiraları siddetli bir şekilde kınıyorum :smile: :smiley:

Sultan ablamız,Ferhat adında yakışıklı,güçlü,cool arkadaşın ağına düşmüş ve aşık olmuştur ama Rüstem öyle mi?Değil.Kel,yakışıklı desen degil,güçlü de değil dolayısıyla Sultan ablamız kendini deli gibi seven Rüstem’i değilde Ferhat’ı şeçmiştir ama yanlış yapmıştır :smile:

Rüstem abimiz aşkı için herşeyi yapacak kadar cesur bir abimizdir ve kendisine kahvehanede atılan bu çirkin iftiralara (:smiley: ) rağmen aşkından vazgeçmemiştir.Sonunda kaybetmiştir ama olsundur.Önemli olan sonuç değil sonuca giden yolda çalışmaktır :wink:
Sultan’a her yaklaştığında Ferhat adlı bu adamın sürekli kaba kuvvet kullanarak Rüstem abimizi saf dışı bıraktığını da unutmayacağız :sunglasses:

Trollücülük ölmüş olacak şey değil

Diğer açtığın konularda görüşmek üzere

#7

“Aynada ve hayatında kendisine bakıp, kendisini Ferhat olarak tanımlayan ve kaydeden birey, başka bir Ferhat ile karşılaşıyor.”

r%C3%BCstem%202

1 Like
#9

Bu bir trolleme değil, genel olarak detaysız bir inceleme.
Rüstem, çocuklukta oluşmuş hayranlığın, yetişkinlikte imkansızlık ve erişim kısıtlarından bir takıntı haline gelmesi ile bağımlığa dönüşmesinin bariz bir örneğidir. Yetişkinlikte yaşadığı yoksunluk ise öfke olarak kendini dışa vurup, bağımlı olduğunun dikkatini çekmek ve yoksunluğunu biraz olsun gidermek için karşıt aksiyonlara sebep oluyor. Toplum normlarına uyum ve kamuflaj için ise Sultan örtüsünü kullanarak Ferhat’a yönelik şiddete varan hamlelerde bulunuyor.
En azından ortaya konan veriler ile biz bunu çıkarabiliyoruz. Yapısökümcülüğün en önemli meshelesi ortaya konanları, dışarıdan bir analiz edimi ile birlikte onu oluşturan desenin oluşma çabasını kontrol etmek ve yönlendirmektir. Bu tabii ki bilgi ve gerçekliğin özsel yapısını bulgulamaktır. Ve evet espri tarafı da var ama, bu bir troll değildir, trolle de uymaz zaten.
Analizin detaysızlığına gelince, bunun 2 sebebi var. Erotik olayların yapısını dediğim gibi başka bir zamanda anlatacağım. 2. Durum ise, maalesef cennat mahallesi bölümlerinin incelemesinin yapılamayacağı kadar az bulunması. Organizatör Rıza, Bakkal saliha ve de rüstem gibi kişler, odak noktası değiller. Bunun üstüne Cennet mahallesinin karakter gelişimini, durum komedisi yapmak uğruna hiç etmesi
Veyahut zamansal olarak etkilenmeyen bir episodik tasarıma sahip oluşu ciddi bir analizin yapımını oldukça zor tutuyor.

Bununla birlikte, analizde dediğim fenomen zaten daha önce edebiyata, sanata ve gerçek hayata yansımış şeyler idir. Konuya benim bakış açımla bakan birinin ne gördüğünü anlamanız için size, Santa Sange veya ghost in the shell sac 2nd gig’in gace adlı bölümünü öneririm.

#10

Sihirli Annem distopyasını yaptın mı? Ne yazabilirsin çok merak ediyorum şu an. :rofl:

#11

Bunlar nerden baksan benim 2-3 sene önceki çalışmalarım. Unuttum hatta çoğunu. Tekrar yapacağım.