Cersei’nin Kehaneti

8-sezon

#1

Diziyi baştan tekrar izlim dediğimde sanırsam 2.Sezonda Cercie bi cadıya fal tarzı birşey baktırıyor ve kadın ona çocuklarının ölüceğini ve ondan daha güzel bi kadının onu yeniceğinden bahsediyor şimdi bu biraz spoiler olmuyor mu Cercie hertürlü bu sezon düşücek o zaman bilgisi olan varsa bi benide bilgilendirirse sevinirim


#2

Spoiler oluyor ama kaç sezondur kehanet çözülmeye çalışılıyor. Bahsedilen kadının Sansa, Daenerys veya Margeary olma ihtimali vardı. Biri elendi. Diğer ikisi de olabilir. Kehanetteki kardeş de Jaime mi Tyrion mu belli değil. Asıl gizem burada.


#3

Dizi için konuştuğumuz için kraliçe Dany hatta kitapta da Dany, başka kraliçe yok. Bir tek kardeş kim? Jaime? Tyrion? Çoğu kişi dizi için en azından Jaime diyor.


#4

Dizide pek mümkün değil ama çok farklı bir kurguyla belki kitapta Sansa veya Arya olabilir.


#6

bir bakarsın arya yener hocam bellimi olur :smiley:


#7

Evet spoiler oluyor ama kitapları okuyanlar zaten bilgi sahibiydi,herkes neyin ne olacagını 3 asagı 5 yukarı biliyordu.kitaplardan bi haber izleyeci kitlesi ise spoiler oldugundan habersiz ; olacak mı,olmayacak mı onu beklediler.sonucta buyuk cogunlugu gerceklesti.geldigimiz durum itibariyle muallakta olan 2 husus var ; Cersei’nin yerini alacak güzel kraliçe ve onu öldürecek küçük kardes.bu iki hususu kimse bilmiyor.Tahminler ve teoriler bunların üzerine kuruluyor.Dizide gerçekleşen olaylara bakarsak,Cersei kehanetten sakınayım derken, kehaneti bizzati kendisi gerceklestiriyor.Şöyle ;

*Jaime’yi bastan çıkarıp ondan 3 çocuk sahibi oldu.

  • Kral Robert’e suikast duzenleyerek beyni gelismemis oglunu (Joffrey) basa gecirdi.ve o oglu yaptıklarının karşılıgı olarak zehirli serbeti icti.

*Elinde delil yokken,Tyrion’u sucladı.Tyrion,kılıcla yargılama istedi.Oberyn reyiz hakka yurudu.Sevgilisi Myrcella’yı zehirledi.

*Dinci yobazları palazlandırdı.onlara lojistik destek verdi.bu desteklerin karsılıgı olarak hem kendi rezil oldu hemde Tommen’i kaybetti.

*Tyrion’u zaten karsısına almıstı,Son yaptıklarıyla birlikte Jaime’yi de kendisinden uzaklastırdı. ve kehanette gecen “Küçük kardes” mevzusuna zemin hazırladı.

Konuya bu sekliyle baktıgımız zaman,Cersei ektigini biciyor.Kralice mevzusunda da aynını yapmis olabilir.Yani herkes o güzel kralicenin Dany oldugunu dusunurken karsımıza Sansa cıkabilir.Sansa,Kralın sehrinde Cersei den cok sey ogrendi yani Cersei,Margaery’e odaklanmısken,farkında olmadan “o güzel kraliçeye” ders vermis olabilir.Ee tabii bunların hepsi varsayım.yanılıyor olabilirim.Foruma girmisken bir seyler karalayayım dedim.


#8

senide bizim tarafa çektik gibi :smiley:


#9

Yok yavv bir tarafa cekildigim yok.Yasanmıslıklar uzerinden bir sonuca varmaya calıstım.cıkan sonucta Sansa’nın tahta oturma ihtimalini gosteriyor.Temenni etmedin ! ama karşıda degilim.acıkcası kimin tahta oturacagını umursamıyorum.Sevdigim karekterlerin sonunu merak ediyorum.ama bazen Jaime gibi yanlıs anlaşılıyorum.hatta senin gibi :grin:

Ben Kit’in oyunculugunu elestiriyorum,Jon’u sevenler derneginin saldırısına ugruyorum.Sophie vasat diyorum,Sansacıların hısmına ugruyorum.vb.bunların hepsi fanatizmden oluyor.Tamam bazen ters tepki hamlelerim oluyor.Sonucta Taht oyunları forumda,zeka oyunlarıda oynuyoruz.ben bahsi gecen yorumu yaptıgım zaman like gelirse Fecr ile Cassiopeia den gelir dedim,cunku son size hitap ediyor.ve gercekten de oyle oldu.Bunu size yaranmak icin yapmadım,Artık forumda kimin kim oldugunu,nasıl tepki verecegini bildigim icin o tahminde bulundum.Mesela ; Symmachus su an gozlem halinde.Starkgeryan ya da Cassiopeia yorum yaparsa o da yapacak aksi halde gozlem pozisyonunda beklemeye devam edicek,arada Cassiopeia ile yazıstılar ve islerin onun istedigi kivama gelmesini bekliyor. :grin:

Anlayacagın ,Sansa ile bir alıp veremedigim yok.o tarafla,bu tarafla ilgilenmiyorum benim kendi dogrularım var.Bu kimi zaman sizinki ile ortusur kimi zaman ortusmez.ortustugu zaman hosunuza gider,ortusmedigi zaman tepki gosterirsiniz.insan psikolijisi boyle bir sey,yapcak bir sey yok :grin:


#10

Konuyu simdi okudum ve olaylari degerlendirme seklin çok iyi, her ne kadar bahsedilen kisinin Sansa oldugunu düsünmüyor olsam da, geri kalan analiz sahane. Cersei’nin tüm çabalarinin aslinda kehanette söylenenlere vesile olmasi falan, güzel aktarmissin durumlari.
Simdi sirf Kraliçe kismi aklima yatmadi diye diger yorumlamalarini yok sayacak degilim, haksizlik olur :slight_smile:


#11

bak işte bunu yapan çok az kişi bende onu kast ettim yoksa katılman önemli değil fikre açık olman önemli önceden bayağı bir karşı “olmaz öyle şey” noktasındaydın yanlış hatırlamıyorsam
işte bizim taraftan kastım da oydu yoksa yanlış anlaşılma yok :slight_smile:

kendi adıma asla o oyunculukları savunmadım
dizideki karakterleri oynayanlar ile kitap karakterlerine ayrı baktım Kit e (bir defa yanılmıyorsam ) “oyunculuğunu beğenmiyorum” dedim. Sophie ise birçok defa dedim


#12

Yok ya sıkıldım şahsen kim kimin kraliçesi olacak konularından biraz.

Şöyle bir kuzeyli komplosu, Aegon ne yapmaktadır, nereye varmak istemektedir tartışmaları, Maester lobisi oyunları olsa atlayacağım.

Cersei ile ilgili söylediklerin doğru. Zaten kehaneti engellemeye çalışıp bizzat sebep olmak çok kullanılan bir şeydir. Ama gerçekten farklı bir kraliçe gelebilir çünkü taa finalde olacak olan şeyi çok açık spoiler vermek ne kadar doğru bilemem.


#13

@miro sophie vasat dediğinde hangi sansa cının hışmına uğradın :smile: aksine full destek vermedik mi?
Diziden emin değilim çok fazla ama kitapta sansa nın kraliçe olma ihtimali var. -aslında diziden de bazı sahnelerden dolayı umudum var ama sürekli tekrarlanan bebek bahsi nedeniyle şüphedeyim. -
Ama gerçekten çıkarımın gayet güzel. Good point :slight_smile:
@fecr bakma @Miro sandor dan dolayı gizli sansacı da fazla belli etmemeye çalışıyor sandor gibi :smile:


#14

aslında aynen benimde dizi için biraz umudum var ama Dany jon daha yüksek ihtimal diyorum duvar yıkılmışken bebek olsa bile doğacağına ben ihtimal vermemeye başladım ama bilmiyorum jon Sansa bayağı bir süpriz olur seyirciye

bana da öyle gelmeye başladı :joy:


#15

@fecr ne dedim ? @Starkgaryen ya da @Cassiopeia yorum yaparsa o da gelir dedim.bak geldi.ruhunu biliyorum :grin:

cersei’nin kehanet detaylarını sonucu belirtmek icin yazdım yani Sansa mevzusunu.Cersei’nin her hamlesi kehanetin gerceklesmesine sebep oldu bu is finalede etki edebilir dedim.“Guzel kralice” yi tirnak icine alma sebebim ise bu kisinin Arya olmadıgını belirtmek icindi.2 tane aday var ve bunlardan bir tanesi Cersei’nin tedrisatindan gecti.o da Sansa.bu ihtimali yok sayamayız.


#16

Yav bilader alakası yok tuhaf tuhaf çıkarımlar yapıyorsunuz. Şahsen Cassi demese bana bu yorumu senin yorumu okumamıştım bile :joy:. Okuyunca cevap amaçlı yazdım. 7 krallık değil bu forum :joy:


#17

sen ermişsin : :joy_cat:


#18

Sana boşuna kraliçem demiyorum ,arada gregor’a baglasanda (ki bu genellik Dany mevzunda olur) sena seviyorum :grin:

Yok valla gizli Sansacı degilim ama Sandor’la da yolları kesisse yok demem,niye yok diyeyim ki ? onlar birbirini begendikten sonra bana ceyrek takmak duser :grin:


#19

Kendi ağzınla kendini ele verdin işte. :wink: seni bundan sonra sansa severler derneği fahri lordu ilan ediyorum. :smile:


#20

ölmezlerde sağ kalırlarsa Dizide de iş noktaya gidicek ; Kalkanı,koruması,arkadası,dostu,akıl hocası,danısmanı,sırdası öyle bir seyler olur gibime geliyor :grin:


#21

Ben brienne i sevmiyorum. O olacağına sandor olsun :smile: