Daenarys'e sürekli torpil yapılması


#41

Aslında ezilene torpil yapılması biraz pembe bir olay, Game of Thrones’a yakışmıyor.
He ezilen, geldiği yere kendi tırnaklarıyla kaza kaza geldiyse durum ayrı.

Daenerys Drogo’yu kaybettikten sonra kendi kendine bir yerlere gelebildi. Lekesizler’i de kendi kazandı diyelim. Havadan bir İkinci Oğullar ordusu geldi ayağına. Şimdi ise havadan bir gemi filosu, havadan iki krallık ve orduları.

Tyrion ne yaptı? Tyrion’a havadan ne bahşedildi?


#42

@Starkgaryen

Evet ya sizinle çok tartışmıştık. Olsun yine de tereddüt etmeyin yorumunuzu eklerken. :smiley:

Tyrion ve Jon daha fazla acı çekti demiyorum ama onlar da güllük gülistanlık hayatlar yaşamadılar buna rağmen sürünmeye devam ettiler demeye çalıştım. Dany belki daha fazla şey çekti ama şimdi de havadan ordular yağıyor kıza. Üstelik çok da bir şey yapmıyor bunun için. Kendini yakıyor ya da ejderhayla bir tur atıyor. Bu çok fazla göze batıyor artık ilahlaştı nerdeyse. Sıkıntı burada Tyrion ve Jon bu yükselişi böyle havadan ordu gelmesini yaşayamadı bir türlü.

Sent from my iPhone using Tapatalk


#43

Daenerys bu zamana kadar diğer bazı karakterler kadar zorlanmamış olabilir.Ejderhaları ve yanmama özelliği sayesinde.Ki ejderhalara sahip olduğundan beri zorlanmaması çok normal bir durum.Bir de ben özellikle her şeyi Stark’ların yaşadıkları acılar ile karşılaştırmayı yanlış buluyorum.Daha doğrusu karakterlerin acılarını,imkanlarını karşılaştırmayı kesinlikle yanlış buluyorum.Hepsinin hayatı bulundukları koşullar imkanları farklı.Seride tabiki Starkların yaşadıkları kötü şeyleri kimse yaşamamıştır ben de böyle düşünüyorum ancak bunu sürekli dile getirip özellikle Dany ile karşılaştırmak yanlış geliyor.Her karakter aynı mı olsun.Aynı tarzda backgrounda mı sahip olsun.Kimisi daha zorlanır kimisi için işler daha kolay ilerler.Starklar için işler bu zamana kadar kötü gidiyordu ama şuan daha iyiye gidiyor.Cersei için ise bir iyiydi bir kötü şimdi yine iyi.Dany için işler kötüyken daha sonra iyi oldu ama belki bundan sonra daha kötüye gidecek.Belli olmaz hiçbir şey.
Bir de ek olarak Köle Körfezi ile Westeros çok farklı.Dany Köle Körfezinde nispeten diğer karakterlere göre daha güvendeydi,sahip olduğu düşmanlar Westeros’ta sahip olabileceği düşmanlara göre çok rahat yenebileceği düşmanlardı.Ki yendi de.Ancak Westeros’a geldiğinde işlerin kendisi için zorlaşacağını düşünüyorum.Her ne kadar Tyrell ve Dorne kuvvetlerini de Varys ayarlasa da yine de karşısındaki potansiyel düşmanları düşünürsek işler o kadar da kolay değil.Lannister,Greyjoy,Tully,Arryn,Frey(Walder Frey ve oğulları ölse de),Stark…Ve kış geldi.Esas tehlike de kapıda Akgezenler ve ölü ordusu.Essos’ta karşılaştığı zorluklar bunların yanında hiçbir şey.Dolayısıyla işler Dany için yeni başlıyor.


#44

Kağıt üzerinde, saydığın Westeros kuvvetlerinin hepsinisi toplasan 3 ejderha + 40 000 Dothrak + Tyrell + Dorne ile baş edebilecek durumda değil. Zaten Westeros kuvvetlerinin savaşlarda çok yıpranmayan 3 ordusu ( Tyrell Dorne Arryn )ndan 2 si Dany tarafında . Lekesizleri saymıyorum çok kalabalık değiller diyelim ama 40. 000 Dothrak ve 3 ejderha başlı başına durdurulamaz bir güç zaten. Bu saatten sonra Dany nin karşısında dursa dursa Bran durur. 300 yıl önce piç Bran’ in yapamadığı 3 ejderhaya gece yarısı suikast düzenleme projesini farklı bir yöntem ( warglamak ) ile gerçekleştirir diye umut ediyorum. Ak gezenler ve ölü ordusu da bence Dany ile hiç karşılaşmadan kuzeyliler tarafından defteri dürülecek diye düşünüyorum. Çünkü serinin başından beri Ak gezen konusunda güneylilerin en ufak bir münasebeti olmadı. Bu tehlikenin bilincinde olanlar hep kuzeyliler , wildling ler ve gece nöbetçileri.


#45

Dizinin en torpilli karakteridir kendisi guzel konu.


#46

Daenerys denen zat kitaptaki herhangi bir karakter. Şu ana kadar biriniz çıkıp da Catelyn Stark için ‘oha ya böyle torpil görmedim, kadın ölmüştü şimdi dirilip intikam aldı tek başına’ dediniz mi? Ya da ‘yok artık ya millet o kadar savaşa girer ölmek ya da kazanmak için, Stannis efendi büyüyle kral öldürüyor, bu nasıl torpil’. Ya da bacak kadar Arya’nın girip çıkmadığı yer kalmadı, hala yaşıyor bu da torpil mi? Ya da Gilly? Ya da üzerinde ince bir örtüyle dünya turu yapan ve katiyen büyümeyen, ne hikmetse hasta da olmayan bebek Sam? İnanın bu örnekler kitapta ve dizide yer alan her karakter için çoğaltılabilir.
Merak ediyorum Jon için de diyor musunuz ‘Oo piçin tekiydi şimdi Targaryen kanı sayesinde taht hakkı onun oldu torpile bak’ diye?
Herif çıkıp kitap yazıyor, her karaktere belli başlı sorumluluklar, özellikler, amaçlar, misyon ve vizyon yüklemiş, ama çıkıp ‘Daenerys’e torpil yapılıyor’ diyorsunuz. Eleştirmeyelim mi demeyin, eleştirin tabi ben de eleştiriyorum. Ama ‘şu karaktere torpil yapılıyor’ diye de eleştiri olmaz neye dayanarak diyorsunuz Dany GRRM’nin evinden gizlice çıkarken falan mı görüntülendi? Karakter ölmedi diye torpil yapılıyor denir mi ya.
Arkadaş yazmış, Dothrakiler nasıl denizde bu kadar rahat diye. Bak işte mis gibi eleştiri. Bence de öyle. En son denize açıldıklarında gemi Dothraki kusmuğundan geçilmiyordu, şimdi bu ne rahatlık? Buna diyebileceğim tek şey şu; 3 bölüm önce Dany ve Drogon huzurunda büyük bir söz verdiler. Onlar kendi topraklarını bırakıp Dany’nin arkasından gelerek zaten büyük bir değişime girdiklerini açıkça gösterdiler. Ayrıca fonda öyle güzel müzik çalarken, herkes umutla havalı havalı ileriye bakarken Dany’nin arkasında 2 tane Dothraklının kustuğunu neden izleyeyim ki? Bunu izleyince ‘vay annesini çok gerçekçiydi ya’ mı diyeceğim?
Ejderha meselesine gelince; bu kızın madem 3 ejderhası var, madem ona verilen skill bu, o zaman bu veletler büyümeden Dany’nin herhangi bir savaşa girmesi saçmalık olur. Ben bu kızı sevdiğim halde kitapta okurken kaç defa baygınlık geçirdim kim bilir, ama başka ne olacaktı yani başka çare mi var? Ejderhalar yeteri kadar büyüyene kadar bu kızın öyle ya da böyle bir şekilde oyalanması gerekiyordu. Sırf bunun için Ortadoğu gibi bir yere yollamışlar, daha ne olsun. Kaçırıldı, satıldı, esir düştü, isyan çıktı, o öldü bu geldi vs vs. Hayır, hepsini geçtim; X Şehrini çok güzel bir şekilde yönetip kitabın ve dizinin başından beri öyle olduğu yerde dursa tatmin mi olacaktınız? Ya da ölüp dirilse, ailesi gözünün önünde katledilse, 27 defa kaçırılıp ordan oraya satılsa, eli kılıç tutup birileriyle savaşsa? Cidden arkadaşlar, ne istiyorsunuz bu karakter için?
Dany’nin en büyük şansı da şuydu ve bence çok saçmaydı; Robert gücü yeterken hem Dany’den hem de Viserys’ten kurtulacaktı. O zamanlar tam anlamıyla ikisi de kocaman bir sıfırdı ve Rober kraldı. İşte Dany’nin en büyük şansı bu.
Daha ne yazabilirim bilmiyorum, ben herkesin görüşüne ve düşüncesine saygılıyım. Zaten forum da tartışma platformudur. Ama yazarı yazdığı şeyle suçlamak saçma geliyor bana.


#47

Daenerys, köleliği kaldırmak için Mereen’de kalmakta ısrar etmeseydi, şimdi donanması olmayacaktı. Bu stratejik bir başarıdır. Herkes, Daenerys’in Mereen’den ayrılmasını istiyordu. Belkide bir gün köle sahiplerinin Mereen’e saldıracağını hesap etti ve tam olarak finalde gördüğümüz savaşı ve donanmayı ele geçireceğini planladı. Olabilir. Ejderhaları olmasını torpil olarak görmek, bir adamın en büyük kılıca sahip olmasına torpil demek gibi bir şey zaten. Mesela, Dağ’a torpil geçildiğini kimse söylemiyor. Zira aynı mantıkla düşünecek olursak, neden bu kadar büyük bir karakter? Daenerys, kadın karakter olduğu için savaşlarda ejderhaları kullanmak dışında fiziksel bir hareket veya acı beklenmemeli. Fakat, zihinsel anlamda kendince zorluklarla karşılaştığını söyleyebiliriz: Kendisine anne diyen bir köleyi idam etmesi, sevdiği adamı yakması, kendisini seven adamı geride bırakması, abisi tarafından suiistimal edilmesi, güvendiği insanlar tarafından ihanete uğraması, öncelerde sevmediği ve barbar olarak gördüğü bir adama köle gibi satılması, onun tarafından tecavüze uğraması, kültüründen ve evinden çok uzakta yaşaması, anne ve babası olmadan büyümesi, kurmaya çalıştığı düzenin devamlı tehdit edilmesi, sorumlusu olduğu rejim değişikliği sonucu, sokaklarda halkının organize olarak öldürülmesi, empati kurmasını bilene fazla yenilir yutulur şeyler değildir.

İnsanlar, haklı olduğunu veya çıkarı doğrultusunda hareket ettiğini düşündüğü insana katılıyor arkadaşlar. Ordu sahibi olmak için illa acı çekmek ve tecavüze uğramak gerekmiyor. Nasıl bir düşünce yapısı, bir yerde insanlar acı çekiyor diye diğerlerininde acı çekmesini ister?


#48

Kitapta Daenerys bu kadar kolay elde etmiyor her şeyi. Ama diziye baktığınız zaman gerçekten kadına ordu yağıyor. Ejderhalarının olması torpil değil tabiki ama ejderhalarıyla kolayca ordu toplaması gerçekten sinir bozucu bir olay. Bir yere köle düşüyor ortamı yakıyor yanmayınca herkes ona tapmaya başlıyor. Zaten yanmaması da ayrı bir olay. GRRM’nin direkt açıklaması var o tek seferlikti diye. Dizide bu özellik direkt verilmiş.
Arya nasıl yaşıyor demiş biri yukarıda. Arya tamamen kendi kişiliği ve özellikleri sayesinde hayatta kalıyor. Şans faktörü elbetteki var ama durup dururken de bir şeyler elde etmiyor. Mesela Arya yerinde Sansa olsaydı dayanamazdı ama bu Arya’nın kişiliğine uygun olduğu için dayanabildi. O öğrendiği dövüş yöntemleri gibi şeylerle bir şeyler elde etti. Kendi kurduğu arkadaşlık sonucu Yüzsüz Adamlara çağrıldı ve girdi. Arya bir köşede dururken onu Yüzsüz Adam eğitimine çağırmadılar ya da Arya ulukurdunu dolaştırdı diye bir şeyler elde etmedi.

Sent from my iPhone using Tapatalk


#49

Evet haklısın şuan en güçlü görünen Daenerys ama ne olacağı belli olmaz.Köle Körfezinde zorlanmaması normaldi ama şimdi Westeros gibi bir yerde işlerin çok parlak ilerleyeceğini düşünmüyorum.Rob Stark da iyi gidiyordu ama ne oldu.Daenerys’in ordu gücü fln iyi ama belki de yapacağı stratejik bir hata sonucu çok şey kaybedebilir.Köle Körfezinde hata yapsa da toparlayabiliyordu çünkü ordaki durum buna müsaitti ama Westeros çok farklı.Hadi işler iyi gitti aldı tahtı diyelim çok daha büyük bir tehlike var ortada.Senin dediğinin aksine ben akgezenlerle sadece kuzeyin savaşacağını düşünmüyorum akgezenlerin Kings Landing’e kadar ilerleyeceğini düşünüyorum.O duvar bir kere yıkıldı mı tamamdır.Sadece kuzey değil Dorne a kadar herkes tehlikede olur.Bu nedenle herkes bu tehlikenin bilincine varır.
Bran’in ejderhaları öldüreceğini düşünmüyorum birini kontrol edebilir ama öldürmesi için bir sebep yok akgezenler varken.Senin de dediğin gibi ejderhaları warglayıp kullanabilir.Ama bunu sırf ejderhaları Dany’den alayım diye değil büyük savaşta kullanmak için yapabilir.


#50

Bazı kişiler doğuştan şanslı dogarlar,Roma da Ceasar varisi alarak ta doğmak var, köle olarak doğmakta.Dany en büyük şansı,antik mıısırda ki firavun hanedanı gibi tanrısal bir ırktan gelmiş olması ve ejderhalar. Tabi bu meziyetlere sahip oluncada çevrede ki insanlar onu bir mesih gibi görüp etrafında birleşiyorlar.Burada onun da bir kraliçeye ait olması gereken özellikler de var;bir defa dürüst ,halkını düşünen ve daha iyi bir dünya yaratmak istiyor,Son bölümde Yara ile konuştuklarını hatırlayın,acı çekme konusuna gelince,ailesi öldürülmüş,abisi tarafından ezilen ve kendisi de zorla evlendirilmiş,kocası ve oglu ölmüş,bir daha da çocuğu olamayacak…daha ne olsun ?yakında stresten bağsur bile çıkar bu kızda:)


#51

Daenerys çocuk yaşta bir kızın yaşayabileceği en kötü şeyleri yaşadı belki de. Kitaplarda da ama öyle ama böyle bulunduğu konuma geldi buraya kadar bir sıkıntı yok. Ama diziyle kitap kıyası yaparsak evet dizide Daenerys kitaba göre kayrılıyor. Sebebi de ejderhalar. Ejderhası olan başka bir karakter daha olsaydı o karakter de bir tık daha şişirilecekti eminim. Eğer Tyrion gibi efsane replikleri olan, ufak boyuna rağmen bir şekilde başına gelenlerin üstesinden gelmeyi başaran belki de zekası sebebiyle serinin en karizması olan karakter, Daenerys ile karşılaştığından beri doğru dürüst iki kelam edemiyorsa , Daenerys karşısında dahi (Westeros’u görmüş geçirmiş, orada bir savaş kazanmış adam) stratejisi sorgulanıyorsa evet bu karakter kayrılıyor demektir. 6x09’da iki savaşa tanık olduk. Birinde Dany’nin 3 ejderhayı da nasıl kontrol edebildiğine de hiç değinmeden zorlanmadan tereyağından kıl çeker gibi olaylar çözülürken, kitaplarda çok daha iyi düşünüp hesap yapabilen Jon savaş görmemiş Sansa sayesinde kazanıyor anca, onun sözünü dinlemediği için neredeyse kaybediyordu. Alttan verilen mesaj bu. Jon öldü geri geldi doğru düzgün ne bir karakter gelişimi gördük ne de bunun olaylarda diğer karakterlerde bir etkisi oldu. Sezonun başında Daenerys yanmadığı için herkesin sorgulamadan diz çökmesi de ekstra manasız geliyor bu yüzden. Çünkü bu ilk defa gerçekleşmiyor. Hiç mi kulaklarına çalınmadı Daenerys ve ejderhaları ya da bir kişi bile sorgulamaz mı? Sezon finalinde son sahnedeki gerçeklikten uzak 4 karakterin ayakta birbirleriyle bakışmasına da ne desem bilemiyorum. Kitapta da hikayesi buna yakın düzeyde gidecekse dahi eminim çok daha yalın köpürtmeden sunulacaktır. Yani özetle kitaplara göre bazı karakterler olduğundan daha farklı ve olması gereken seviyenin altında yazılırken(Stannis’in kızını yakması örneğini de verebiliriz buna) Daenerys söz konusu olunca tam aksi işliyor.


#52

Efendim şimdi, Arya kendi kişiliği ve özelliği ile hayatta kaldı da, Daenerys başkasının kişiliği ile mi hayatta kaldı? Ne anlatıyorsunuz? Bu nefretin temeli karakterin marjinalliği. Buna ikna oldum. En azından dizideki karakterin sıradışılığı ve etkileyici doğası garip bir şekilde kıskanılıyor. Benim haricimde, gerçekten mantıklı sebepler ile tezlerinize eleştiriler yapıldı, bombalandınız, hala aynı şeyleri tekrar ediyorsunuz. Zaten yorumlarımızı anlayarak okumadığınız çok belli oluyor. Ejdarhalarının olması torpil değil ama, ejdarhaları ile kolayca ordu toplaması sinir bozucu veya Arya, kendi kurduğu arkadaşlık sonucu Yüzsüz Adamlara çağrıldı ve girdi cümleleri bile tek başlarına benim açımdan trajedidir. Yapmayın.

Tüm bu katı nefreti, torpil veya yanmaması kitapta yok şeklinde etiketlemeniz sevimli değil. Amaçsızca Daenerys karakterinden ve hikaye kısımlarından nefret diyorum deyin, açık sözlülüğünüze hayran kalayım.


#53

Arya konusunu yukarda bahseden siz değildiniz di mi? Üstteki yorumları da okuyup yorum yazsaydınız keşke. Biri yukarıda Arya nasıl hayatta kaldı o da torpilli yazmıştı ona cevaptı. Tabi anlamadan cevap yazınca laf sokmak da kolay oluyordur.
Dany şu son birkaç ordusunu toplamak için neler yaptı anlatıt mısınız? Ne gibi fedakarlıklarda bulundu mesela. Bende sıkıntı var heralde çünkü ben göremiyorum. Havadan ordu yağdı kadına.
Dizideki karakterin sıradışılığı değil sorun. Karakterin yükseltilmesi göklere çıkarılması. Mükemmel özelliklerin tek karakterde toplanılmaya çalışılıp herkesin ona hayran kalmaya bırakılmaya çalışılmadı.
Ya ayıptır sorması ben ne ara çok çok eleştirilere maruz kaldım da dediğim her şey çöktü. Burada tartışıyoruz bana gelen her cevap beni çürütmez böyle sanıyorsanız ohoo çok sıkıntınız var demektir. Bana gelen cevaplara ben de cevap verdim. Ama önceki mesajları takmadığınız için farketmemiş olabilirsiniz tabii. Biraz dikkat edin isterseniz. Ejderhaları olmasını torpil olarak görmüyorum hala arkasındayım ama bunları kullanarak bu kadar çok şey elde etmesi torpil. Çünkü normalde olacaktan çok daha fazla şeyi elde ediyor. Ben burada bir dur derim yani. Yorumumu okumadınız galiba ya. Mesela Dany gerçekten kendisi çok bir şey yapıp da mı Dothraki ordusunu aldı? Kendini yaktı yanmayınca zaten herkes onun tarafına geçti. Arya’nın büyük hayatta kalma başarılarından biri Yüzsüz Adamlara girmesi. Bu da tamamen kendi çabalarıyla oldu. Yani Allah vergisi bir özelliğini falan kullanmadı ya da kurdunu. Neresi trajedi bunların anlamadım. Sanırım trajedi kelimesinin anlamını bilmiyorsunuz. Araştırmanızı öneririm.
Dany kısımlarını ilk başlarda severken soğuttu kendisi beni. Siz bunca açıklamaya rağmen amaçsız diyorsanız artık yapabileceğim bir şey yok. Anlamak istemiyorsunuz demektir.

Sent from my iPhone using Tapatalk


#54

Dizi, bu iki aptalın elinde olursa saçma ve vasat sezonlar kaçınılmaz.

Martin ayrıldıktan sonra, (4. sezon)'dan sonra sapıtmaya başladılar iyice.

  1. sezonda, biraz yaprak dökümü biraz Marvel filmi karışımı olacak maalesef.

#55

@madamebourjois kelimesi kelimesine katiliyorum agzina saglik.cok guzel bir acidan bahsetmissin.mevcut olan seyden yakinmaktansa ondan keyif alabilmek onemli olan

@queenarianne eger Dany’ye yaklastigin gibi Arya’ya yaklassaydin faceless man’den yetkili bi abinin nasil olurda Arya’nin kactigi kafilede hapis oldugunu, besbelli kayirildigini soylerdin bence.
bi arkadasin dedigi gibi targeryan soyu zaten efsane ustune birde 100lerce yil sonra buyu, ejderha goren ilkel insanlarin onun tanrisal bisey olduguna inanmalari son derece normal.dothrakilerin adetlerini ben mi yanlis biliyorum bir khal digerini kavgada oldururse sorgusuz sualsiz khalasarini da almiyor mu?bu durumda 10kusur khali tekte olduren buyulu bir insana itaat etmelerini nasil yadirgiyorsunuz?burda yanmamasini veya hepsini kolaysa oldurmesini elestirebiliriz.


#56

@sagolas Ben zaten şans faktörü de etkili tabiki diye yazmıştım üstteki yazımda. O kısım gerçekten şans ama havadan da bir şeyler yağmadı sonuçta. O adamla arasındaki ilişkiyi falan hep kendisi yaptı.

Sent from my iPhone using Tapatalk


#57

30 küsür sene boyunca insanların sana bir ucubeymişsin gibi bakması , babanın ve kız kardeşinin seni öldürecek kadar senden nefret etmesi , kimsenin seni ciddiye almaması mı ? Yoksa ordan oraya 6-7 yıl boyunca sürülüp annenin tacını satman falan mı ? :smiley: Cevap çok net bence fakirlik ile bir özüre sahip olma durumunun karşılaştırılması bile saçma bana kalırsa.

Ejderhaların olması dünya seri tarihindeki en büyük torpildir. Senin ataların yüzyıllar boyunca ejderha diriltmek için bi tarafını yırtmış büyüler dualar bilmem neler başaramamış. Ama senin karşına bi anda üç yumurta çıkıyor ve şansına üçüde çatlıyor büyü sayesinde ???


#58

@freddiesaveme
Kıyaslanan şey karakterlerin çocukluklarıydı, ve ben Dany’nin çocukken çektiklerinin daha zor olduğunu savundum, Jon’un veya Tyrion’un yaşadıklarının da zor olduğunu belirttim. Ben mesela sizin Tyrion’un sorunsuz, dertsiz, çok rahat bir hayatı olduğunu, onun çektiklerini hafife aldığımı algılamanıza sebep olacak bir şey yazmadım.
Ayrıca daha önce de belirttiğim gibi, bu baştan yanlış bir kıyaslama aslında


#59

Dany kisminda biraz da kurtlar vadisinden yararlanacaklardir ))

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk


#60

Dostum… Bir lafı anlamamak konusunda kaşarlanmışsınız. Ben, ''Amaçsızca (amaçsız bir biçimde) Daenerys karakterinden nefret ediyorum deyin, anlayayım’’ dedim. Sizin veya onun yazdıklarınızın amaçsız olduğunu söylemedim. Bir adrenalin patlaması ile tuşlara abanmışsınız. Karşımda klavye kullanan canlı kanlı bir örneği varken, trajedinin anlamını bilmeye ne hacet. Birde benim laflarımı bana satıyorsunuz. Aslında yorum yazmayacaktım; ama sizi iki başarılı insanın beğenmiş olduğunu görünce, ekürileriniz ile başarılarınızın devamını dilemek istedim. Hayatınız olmuş Game of Thrones.

:slight_smile: