Dalla ve Val, Craster'ın Kızları mı?

asoiaf
craster
val
dalla
mance-rayder
#1

Şimdi @The_Sworn_Sword’un açtığı Maester Aemon Mance Rayder' ın babası mı ? başlığında Gilly’nin oğluna verilen isime dikkat çekilmiş, haliyle ben de şöyle bir bakayım kitapta buna bir dedim ama okurken acayip bir şey dikkatimi çekti ve haliyle kafam karıştı.

Şebboy, Sam’in önerisini düşündü. “Dalla bu bebeği bir savaş sırasında doğurdu, çelikler dört bir yanda şarkılar söylüyordu. Bebeğin adı bu olmalı. Aemon Savaştadoğan. Aemon Çelikşarkı.”

Lord babamın bile hoşlanacağı bir isim. Bir savaşçı ismi. Sonuçta bebek, Mance Ryder’ın oğlu ve Craster’ın torunuydu. Onun damarında Sam’in korkak kanı yoktu. “Evet. Adı bu olsun.”

Sam, Mance’in oğlu için CRASTER’IN TORUNU demiş. İlk başta Sibel abla yine mi yanlış çevirdi? diye sordum haliyle ve İngilizce metne baktım.

A name even my lord father might like. A warrior’s name. The boy was Mance Rayder’s son and Craster’s grandson, after all. He had none of Sam’s craven blood. “Yes. Call him that.”

İngilizce metinde de birebir aynı şey ifade ediliyor. Biz kitapta daha önce böyle bir şey okumadık, dile getirilmedi. Bu cümleye göre Gilly, Val ve Dalla kardeş; Craster’ın kızları ve Mance de Craster’ın damadı oluyor ve doğan çocuk da onun torunu.

Jon’un daha önce Mance ve Craster’ın birbirinden nefret ettiğini söylediğini biliyoruz. Ben şahsen bu “nefret” bağını Craster’ın yaşam tarzından ve beş para etmez karakterinden diye düşündüm ki sonuçta bu adamı kim sevebilir ki? Lakin GRRM yanlış yazmadı ise bu kısmı(ki böyle yanlış mı olur?) çok daha fazlası olduğunu, olayın Dalla ve Val’a dayandığını görüyoruz; belli ki ikisi bundan kaçmışlar.

2 Likes

#2

Ya tam hatırlamıyorum da Gilly nin bebenin adı neydi ? Belki onu kastetmiştir. O da Craster’in kızı sonuçta.

0 Likes

#3

Aemon adı neyse de (ki her taraftan bu ismin çıkmasın Jon’un asıl adının bu olduğu teorisini güçlendiriyor bence ) ama Ceaster torunu cidden ilginç ama Mance bence Craster oğlu olan. Çünkü kız çocuklarını serbest bırakmıyor Craster, oğlan bir şekilde kaçmış saklanmış kurtulmuş olabilir. Bir de değil iki kızın onun elinden kurtulması bence çok çok zor bir ihtimal

0 Likes

#4

Onu kast etmiyor işte, “bebek Mance’nin oğlu ve Craster’ın torunu” diyor. “grandson” diyor. Gilly’nin bebesine isim verilmedi zaten, Val ona şimdilik “canavar” diyor.

Mance’in babası bir gece nöbetçisi, annesi yabanıl. İki kızın birlikte ev dışına çıkıp kaçması ne kadar zor olabilir ki? Gayet kolay bir iş.

0 Likes

#5

mance Craster’ın oğlu ise de torunu oluyor.
Bu kızlar 10 yıl önce kaçsalar en fazla 9 10 yaşında oluyorlar. o yaşta hem akıllıları ermez geri dönerler sonuçta baba evi, hem duvarın öbür tarafından bahsediyoruz, hem kim niye baksın o yaştaki kızlara babalarına verirdi. Ama erkek çocuk için durum farklı ve Mance nöbet tarafından alınıp yetiştirilmiş, annesi yabanıl, babadan bahsedilmiyor viki de

şimdi ikisinin tarifine baktım
Craster’ın saçı griden beyaza dönmekteymiş, Mance ise kahveden griye ve beyazlarda varmış saçında

0 Likes

#6

Ya sadece çürütecek tarafı ortaya attım

0 Likes

#7

Jon Gilly’e Mance’in oğlunu verip Gilly’nin oğlunu Kara Kule’de bırakmaya zorladığında Val ve Jon bir konuşmasında Val Craster’ın oğluna canavar adını takıyor Jon’da çocuğu sevdiğini söylediğinde o benim kanımdan değil diyor eğer Craster’ın kızı olsa neden böyle söylesin ki?

1 Like

#8

İşte beni düşündüren kısımlar da bu, yani bir akrabalık bağı olsa çoktan ortaya çıkardı; konuşulurdu, bir aile buluşması olurdu.

Stannis’in karısı nereden öğrenmiş bilmiyorum ama Mance’nin babasının Gece Nöbet’inden biri olduğunu sadece o söylemiş galiba, başkasından duyduk mu bunu? Belki fecr haklıdır, Craster babası olabilir mi acep?

0 Likes

#9

Bilmiyorum yanlış mı hatırlıyorum ama creasterin babası nöbetten biri annesi onu nöbete getirdiğinde kabul etmiyorlar kızlarıyla evleniyor yani kanını saf tutmaya çalışıyor üstat aemonun oğlu olabilir denmişti bir yerde

0 Likes

#10

Doğru hatırlıyorsun, babası nöbetten biri. Craster’ın kanını saf tutma derdi yok, adam bildiğin sapık. Zaten saf tutacak bir kan da yok ortada.

1 Like

#11

Hahahahaha aşırı güldüm yalnız buna :joy::joy:
Aynen he Craster ın bozuk kanı niye saf kalsın :joy:

2 Likes

#12

İki bebek değiştirilmişti ya, bence burada bundan bahsedilmiş. Yani bu bebek hem Mance’in çocuğu(gerçekte) hem de Craster’ın oğlu (çünkü o kılıkta o an)…

Craster, Mance’i sevmiyor. Ona kız vermez zaten. Gerçi Yabanıllarda kız kaçırma olayı var, hatta belki de Craster bu yüzden onu sevmiyordur ama sanmıyorum. Bahsi mutlaka geçerdi. Ayrıca Val da Gilly’ye hiç kardeş gibi davranmadı ya da Val, Craster’ın Kalesi’nde olanlarla ilgili Jon’a veya Sam’e hiçbir şey sormadı.

Dediğim gibi bence sadece yazarın yaptığı nüktelerden biri. Belki de hata yapmıştır. Yapmadığı şey değil. Renly’nin gözlerini hatırlayın. Ama nükte yapmış olması daha olası…

1 Like

#13

Nükte gibi gelmiyor, sonuçta Mance’nin çocuğu ve Sur’u dışında da kimse kaile almaz çocuk kimin. Hata olsa gerek olsa olsa ama böyle de hata mı olur? diyor insan. Yani göz rengi değil bu ama Bran’ı da ziyafette unutmuş adam, ehehe

0 Likes

#14

Bunu her okuduğumda çok gülüyorum. Bir de utanmadan sonradan Bran’e ziyafeti hatırlatıyor.

0 Likes

#15

Ne yapsın, adam mecbur toparlayacak bir şekilde :slight_smile:

1 Like