Dövüşle Yargılanma (Trial by Combat)

mermi icat oldu mertlik bozuldu …

Masumiyet ne kadar zengin olup ne kadar iyi bir şövalye tutabileceğinle ölçülüyosa saçmadır…Güçlünün haklı olduğu bir dünya saçma…

tanrılara falan değilde kesinlikle şampiyon olarak seçilen adamın gücüne bağlı bu olay.mesela sandor ile beric’in düellosunda sandor kazanmıştı.sırf güçlü olduğundan.haklı ya da masum olduğundan değil yani

şuan bizim için saçma ama pagan döneminden bahsediyoruz westerosta da böyle bir inanç ortamı var. o dönemde o ortamda yaşayıp bir sürü tanrıya inansaydık bize de mantıklı gelirdi. sonuçta onlar kazananın tanrıların önünde masum olduğunu kanıtladığına inanıyorlarmış. olaya 2012 yılından bakmamalıyız :slight_smile:

İşte düelloyu kazananın canının bağışlanmasının nedeni de dini inançtan, yani tanrıların böyle olmasını istediği sonucuna varmalarından ileri geliyor.

Aynen dostum tam da bunu söylüyordum.

pagan dönemlerine gitmeye gerek yok duello ortacagın yasam bisimi.sahsına hakaret ailesine hakaret gibi durumlarda kişi duello ister ve yapılır.17 yy larda bile olmus birsey bu.

evet.mesela evli bir kadın bir başkasıyla sevgili olursa,kadının sevgilisi ve kocası düello ediyorlardı.kazanan da kadını takıyordu koluna.çılgın bir ortam varmış gerçekten ortaçağ’da :DD

düello ve dövüşle yargılanma farklı olaylar ama.

Gereksiz…Düello yap öl ya da öldür… Seni onca yıl besleyip büyüten aileni yarı yolda bırak…Belki de eşini ve çocuklarını…Ve ya karşı tarafınkini…Bir anlık gurur için kan ve gözyaşı bırakmak…Onur bunun neresinde? Peki düello var diye toplum düzeliyor mu?

evet biliyorumda üstteki üye düello diyince aklıma geldi bir anda :DD

@Ser Robert Strong nerdesin? Bu konularda bir hukukcu en çok senin karşı çıkmanı beklerdim…Adalet bunun neresinde? Tanrılar demişsin…Tanrıların adil olduğu görülmüş mü hiç?

Adil veya değil hikayede bu olayın bulunması ayrı bir heyecan katıyor bence, zaten nerede adalet var ki?

oda bir nevi yargılama.yasayla belirtilmiş olsun veye olmasın kılıncınla kendince yanlıs bir olayı düzeltmeye calısıyosun. bırakın arkadaslar tartısmayı bunlar daha kısasa kısas aşamasına bile gecemişler :wink:

Yok bana göre zaten doğru değil de ben kendi fikrimi ileri sürmemiştim sadece martinin ortaçağdaki bu mantığı seriye entegre şeklinden bahsettim tamamen Seven dediği o yedi tanrıya inananların icat ettiği bi yargılama sistemi işte seride.

tamamda o zaman insanlar gerçekten adalet bulabiliyor muydu?? tyrion 3. kitapta yargılanırken kararı çoktan verilmişti mesela. o da dövüşmeyi seçti.

düelloda bize yapılan yanlış için adaleti biz sağlıyoruz. dövüşle yargılamada kazandığımzda yada kaybettiğimizde bunun tanrılar yüzünden olduğuna inanılıyor. adaleti biz değil tanrılar sağlıyor yani. evet benzer ama yinede farklı :slight_smile:

İşte tam da bundan bahsediyordum ben.

iyi bakalım öyle olsun :stuck_out_tongue: