Game of Thrones evreni ile nasıl tanıştınız ?

#1

Ben ilk bir arkadaşım sayesinde kitaba başlamıştım ve çok sevmiştim ardından da diğer kitapları okumaya başlamıştım.

Peki siz bu evrenle nasıl tanıştınız?

#2

Diziye başladım öyle.

#3

Dizinin adını çok duyuyordum, ilk olarak diziye başladım daha sonra da kitapları okudum.
Kısaca dizinin ünü sayesinde. :slight_smile:

#4

Önce diziyi izledim, sonra foruma kayıt oldum. Kitapları olduğunu öğrendiğimde teker teker okudum hepsini ve işte burdayız :slight_smile:

#5

Hatırlamıyorum. :grin: Kitaplara diziyle başladım ama diziye ya denk geldim gördüm ya da abim söylemiştir.

#6

Kız arkadaşımın zorlaması ile başladım. Akşam beraber izlerken sızıp kalmışım, daha sonra tekrar izlediğimde hiçbir şey anlamadım lakin güzel bir diziye benziyordu. 8. sezon başladı, ben yine bir şey anlamıyorum ama güzel dizi yani.

#7

2012 yılıydı sanırım. Bir arkadaşım önerdi ilk bölümü izledim. Sondaki Jaime Cersei ensesti iğrenç geldiği için bu ne bicim dizi diye devamini izlememistim :joy::joy:. Dizi bayagi populer oldu ben hala gayri ahlaki diye sevmiyorum diziyi. Sonra 2015 yılıydı sanırım okunacak fantastik kitap arıyordum. Bir arkadaşım asoiaf’ı önerdi. Önyargılarını yık harika bir seri dedi. Ben de ilk kitaba başladım ve bayıldım elimden bırakamadım. 2 ay içinde tüm kitapları bitirdim. Sonra da diziyi izledim. Game of Thronesla iliskimiz nefretle başlayıp aska döndü yani :sweat_smile:

1 Like
#8

Seninki de güzel. :smiley: Kitapları oku, bence öyle anlarsın. :slight_smile:

Büyük aşklar böyle başlarmış zaten :smiley:

1 Like
#9

Evet cidden aşkımız büyük oldu :smile::smile:

1 Like
#10

Buna benzer konu yok muydu? :thinking:

#11

Ben de ısrarla kitaba başlatmıştım :joy: lakin okumuyor artık okuyorsa da bilmiyorum

#12

Vardı, değil mi? Hayal meyal hatırlıyorum sanki. Çok eski konu ise sorun değil de güncel ise olmaz.

1 Like
#13

Valla aşama aşama oldu her şey.

İlk nasıl duydum hatırlamıyorum. Muhtemelen bir dizi izleme sitesinin öneriler bölümünde, ekşide, millet bahsederken ismen falan duymuş olabilirim. Ama ayrıntılı duyum ilk olarak oda arkadaşımdan olmuştu. Telefonuna indirmiş izliyordu. Millet konulu porno ehuehehehe diye dalga geçiyordu. Ben de nedir diye sormuştum, biraz anlatmıştı ama o anlatımdan aklımda kalan şey biraz alakasızdı :D. 7 krallık varmış, bunlar arasında savaşlar varmış, bu 7 krallık da ayrı ayrı surlarla çevriliymiş, surların dışında akgezenler varmış (tabi ben krallığı şehir devleti olarak algılamıştım) falan filan. Bir de ejderhalar varmış, lotr çakmasıymış vs vs. Pek de ilgili dinlemediğim için biraz totodan anlamışız sanırım neyse :grin:. Arkadaş çok popüler olsun istemiyorum falan demişti bir de, Allahtan başka bir şey istememiş.

Neyse efem bu meret arkadaşın benim bir yerlerimden anladığım tanıtımıyla sınırlı kalmadı tabiki, her yerde karşıma çıkmaya başladı. Millet akıllı tahtalardan bölümlerini izliyor, her türlü takıldığım platformda capsleri falan karşıma çıkıyordu. Meşhur You Know Nothing Jon Snow capsini diziyi izlemeden önce bilmiş, tuhaf saçlı Dany ile daha öncesinde tanışmıştım. Ayrıca Jon Snow capsindeki Ygritte’i Dany zannederek Greenseer özelliklerimi ilk o zaman alışılmışın dışında olacak şekilde meydana çıkarmıştım. Ayrıca dizide herkes ölüyormuş, sonu iyi bitmiyormuş mottosu da aklıma kazınmıştı. Hatta seriyi araştırmış bayağı da spoiler yemiştim. Öyle ki olası Jon Dany şipini, Tyrion ve çiftçi kızı hikayesini, Jaime’nin kralı öldürme sebebini falan hep diziyi izlemeden önce biliyordum(hoş, izlemeye başlayınca da bir o kadar spoiler yiyecektim). Ancak o zamanlar animeci olduğumdan ve 324312 bölümlük animelere öncelik verdiğimden bir türlü başlamadım seriye.

Üniversiteye geçtiğim zaman sonunda başladım. Sanırsam ben bitirdiğimde 6. sezon final yapmıştı. Aslında ilk izlediğimde pek de sevemedim. Bunda muhtemelen aldığım spoilerların etkisi var. İlk sezonlar Stark hikayesiydi ve sonunun kötü biteceğini bildiğimden pek sarmıyordu. Jon Snow hikayesi aşırı bayık gelirdi. Sadece Dany’nin hikayesi ilginçli gelirdi. Ama son sezonlara doğru sarmaya başladı biraz daha. Özellikle HBO’nun altyazılı hikayelerinden sonra evren daha da ilgimi çekmeye başladı. Kitaplar yavaştan ilgimi çekiyordu ama bir yandan da “işsiz gibi hayali evren kitapları mı okuyacağuz” diye düşünüyordum :D.

  1. sezon geldiğinde bazı açılardan hoşuma gitmişti. Ama bazı açılardan da tatmin olmamıştım. Dizi kitabın yanında daha az ayrıntılı kalacaktı. Bu neredeyse bir doğa kanunuydu. Ama bunun hissedilmeye çok güçlü şekilde başlandığı sezon 7. sezondu. Çünkü artık ayrıntıyı geçtim, evren içi mantık bile yüzeysel gelmeye başladı. Ben de gerek kitap hakkındaki analizler olsun, gerek wiki olsun kitap evreniyle 7. sezonun yüzeyselliğinden sonra daha da ilgilenmeye başladım. Dizi mağaraya yansıyanlarken kitap mağaranın dışıydı. Ama mağaradan çıkmaya pek istekli de değildim. Öte yandan sonraki sezona 2 yıl vardı.

Sonrasında ne mi oldu? İlk olarak parça parça, bir kereden bir şey olmaz diye diye bulaştım kitaba. Önce Robb’un Kuzeydi Kral ilan edildiği povu okudum sadece. Sonra bir tane daha. Bir tane daha, derken bir baştan bir sondan bir sürü pova dalmış buldum kendimi ve en nihayetinde baştan sona okudum, yetmedi 89 liraya kıyıp Awoiaf aldım. Yetmedi, internetten bulabildiğim Türkçeye çevrilmiş ne kadar kaynak varsa aldım okudum.

Neyse başlıktaki soru basit bir nasıl başladınız sorusuydu ama dizi son sezondayken ve her şeyin sonuna gelmişken süreci yazasım geldi. Eğer mevcutlarsa tabi, bunu tamamen okuyacak birkaç arkadaşa saygılar :grin:

3 Likes
#14

bir dizi sitesinde dolaşırken 1. sezon son bölümün eklendiğini görmüştüm merak edip önce araştırdım diziyi güzel yorumlar vardı ilk bölümden izlemeye başladım. ilk ak gezen sahnesi beni diziye bağladı ilk sezonu izledikten sonra o yaz bir kitapçıyı gezerken kitabını gördüm hemen aldım. sezonların başlamasını beklemektense kitaplarını alıp okumayı tercih ettim çünkü gideceğini noktayı merak ediyordum. tanışmam rastgele oldu ama iyiki oldu kaç sene geçti üzerinden hala insanı heyecanlandırıyor bence büyük bir başarı.

#15

maalesef torrentle ilk sezonu indirdim sonra kitapları okudum

#16

Yıl 2011’di dizinin ilk sezonu henüz başlamamıştı ancak bol bol reklamları yapılıyordu. İşten çıktıktan sonra her zaman olduğu gibi Kadıköy Naitulus Avm’ye film izlemeye ve sonra kitapçıda dolaşmaya gitmiştim. Ned Stark’ın meşhur taht’ta pozunun olduğu ilk kitap Taht Oyunlarıyla karşılaştım. Dizinin için Cnbc-e’nin verdiği reklamlardan etkilenmiş olacağım ki direkt kitap satın aldım :smiley: Fakat Martin’in 5. sezonun sonundan itibaren senaryo ekibinden ayrılması ve Hbo baskısıyla kitapları çıkartmaması sebebiyle seriye uzun bir süredir ara vermiş bulunmaktayım.