Jaime Lannister


#241

kesinlikle en çok sevdiğim, en çokta yanlış anlaşılan karakter


#242

Pek çok yönüyle ben.
Biraz Ned, biraz Tyrion ama fazlasıyla Jamie.


#243

Jaimeyi mağlum olaydan sonra sevenleri samimi bulmuyorum


#244

en sevdiklerim arasında ilk 3de, çok seviyorum yani bide kralı öldürüşünden dolayı sevmeyenler varya anlamıyorum onları -.-


#245

Nihayet Jaime taraflarlarının artması çok sevindirici.3. ve özellikle 4.kitap sonrası Jaime Lannister hayranı olmamak mümkün değil.Hatta Tyrion efendiyi bile geçecek seviyeye geliyor.Kötü denilen 4.kitabta onun bölümlerine bayıldım.Tekrar okuyacağım 5.kitap çıkana kadar.

JAİME SEN WESTEROSUN EN KLAS EN DELİKANLI ADAMISIN.


#246

Serinin başından beri hep ilk üçümde yer almıştır ki şu an en sevdiğim karakterdir. Geçilmesi kendi hatasından değil de başka karakterin doğru bulduğum davranışından falan olur.
Yaptığı yanlışların farkına varabilen birisi ve bunu düzeltmeye de çalışan. Elini kaybedişiyle Bran misali gönül gözü açıldı maşallah. Ne beyaz ne de siyah olduğu için sanırım seviyorum. Aslında zeki ve pislik olanı severim ama pislik kısmını pek sağlanmıyor. Cersei gibi birine göre gayet de zekidir. Bu adama bir şey olursa çok üzülürüm ama bence büyük tehlike altında.


#247

Kolu kesilince karakteri değişti adamın.


#248

Değiştiğini düşünmüyorum, sadece içinde bulunduğu ortama göre hareket eden biri Jaime. Şuandaki tek iyi noktası şu ensest ilişkisini bırakması artık, ki bunu da tam anlamıyla bıraktığını düşünmüyorum. :smiley:


#249

Bağlılık yanlış olmuş kız kardeş olacaktı :smiley: Başlarda hiç sevmiyordum ama sonra büyüklüğünü gösterdi. Son bölümde Cersei ile karşılaştığı an çok duygulanmıştımm :confused:


#250

İyi olma yolunda ilerliyor. Aslında iyiymiş de biz bilmiyormuşuz ileri ki kitaplara kadar.


#251

Bölümlerini okumaktan inanılmaz keyif alıyorum.


#252

ilk başta yaptığı şerefsizlik yüzünden ona hala çok kızgınım ama 3. sezon da sevmeye başladım


#253

Kesinlikle değişti. Bundan sonra Cersei ile ilgili hiçbir şey eskisi gibi olmayacak. Hatta Cersei’nin eceli Jaime’den bile olabilir.


#254

jaiminin uzun esaret dönemi ve elini kaybetmesi bu değişimde çok önemli bir yere sahip.yenilmez oldugunu düsünmesi ,düsünmeden hareket etmesi vs bitti. dibe vurmasıyla birlikte iç dünyasında yasadıkları ve bazı seyleri sorgulamaya baslaması özellikle cersei söz konusu olunca kitapda da dediği gibi seyiyle değilde bazı seyleri beyniyle düsünmesi onu değistirdi.


#255
  1. Sezonda en sevilen POV oldu neredeyse.

#256

En başından beri çok güzel adamdır. Fantastik serilerde insanı yansıtan nadir, belki de en iyi karakter. Anakin’i, Feanor’u, Túrin’i değil de Obi-Wan’ı, Fingolfin’i, Beren’i sevenler anlayamaz bu adamı. Ne Ned Stark gibi kasıntı, ne de Robert Baratheon gibi maço bir hayvandır, ama ikisinin de günah keçisi olmuş, overrated Starklar ve kezban Daenerys sayesinde de kötü adam ilan edilmiştir. Robert’ın İsyanı haklı, savaşlarda binlerce insanı kesmeleri haklı, ama Jaime katil, öyle mi? Ned Stark da Deli Kral’a farklı bir şey yapmazdı, emin olun. En iyi tanıdığımız hane olduğundan bu kadar seviyosunuz onları. Neyse, gelelim enseste. Aşk öyle bir duygudur ki kime vereceğinizi siz seçemezsiniz, ha size dayatılan ahlak anlayışıyla bu adam şerefsiz falandır, ama kendi seçimidir. Ki hayatındaki tek kadının Cersei olması, ne kadar aşık olduğunun göstergesi. Jaime’den bahsediyoruz, zengin, yakışıklı, güçlü… İstediği kadını elde edebilirdi ama yapmadı. Gelelim Bran’a, bu hareketi doğru değil etik olarak belki ama o zaman yine Westeros evrenindeki savaşları filan da yargılamamız gerekiyo ki olmaz. Orada zaten kendisinden çok Cersei’yi düşünerek yaptığını düşünüyorum, Robert’ın karakteri malumunuz. Kısacası Jaime Lannister tam bir gönül adamıdır, aşıktır, kural tanımaz, kral tanımaz, sistemin aksi yönündedir, savaşır, çünkü tek bildiği budur. Düz adamlarla kıyaslamaya gelmez, kutsal ideallerin adamıdır o. Eli kesilmeden de aynı adamdı, ama etrafında narsist Cersei ve sayko babası vardı hep. Yalnızca yalnız kaldı ve özünü buldu hepsi bu.


#257

Elinde kılıç bir şövalye gibi dövüşürken ölmesi gereken bir karakter.Başka türlü bir son yakışmaz.Ancak Martin en klas karakterleri dandik yolla öldürüyor maalesef.


#258

En iyi analiz edilmiş karakterlerden…


#259

Bu kadar haklı bir yorum hatırlamıyorum. Tam da benim dile getirmek istediğim şeyleri söylemişsin.

En sevdiğim sözü de şu:
“o kadar çok yemin ettim ki. sürekli yemin ettirirler; kralı koru, krala itaat et, babana itaat et, masumları koru, zayıfları savun… ya baban kralı hor görüyorsa? ya kral masumları katlediyorsa? çok fazla yemin var; ne yaparsan yap birini bozuyorsun.”


#260

@Clarissa, teşekkür ettim.

Bir de yine yazmışken, insanların onu sevmemesinin makul nedeni Jaime’nin “farklı” olması olabilir bence. Kız kardeşine aşık, şövalye olmasına rağmen onur saçmalığı umurunda değil falan -onurlu olmak ne kadar iyi bir şey, o da tartışılır, insanlıktan çıkıyosun çünkü bir süre sonra-. Ha bu adama kralı öldürdü diye kızarsan seni anlayamam ama, benden babamın kellesi istensin, King’s Landing gözlerimin önünde havaya uçurulacak olsun, ben de hiç çekinmeden öldürürdüm Aerys’i. Bu biraz, “Hırsızın hiç mi suçu yok?” olayı gibi, arkadaş Aerys şehri neden havaya uçuruyo diyen yok hiç. Ned Stark’ın süpper bombastik onuru da milyon insanı kurtarırdı zaten, evet. Ned, Jaime’nin yerinde olsa mala bağlayıp havaya uçardı büyük ihtimalle. Yazdıkça yazasım geliyo, çok doluyum. :smiley: Son olarak, Jaime Lannister onurlu bir adam değildir, ama bütün Westeros’u karşısına alabilecek kadar cesur bir adamdır.