Jaime'nin Cersei'i Öldürecek Olmasına Farklı Bir Bakış


#21

Konuya daliyorum birden…
@Symmachus hakli, Braavos’da Valyrian dili konusuluyor. Bastard Valyrian diyorlar ama, farkli bir lehçe. Özgür Sehirlerde, hatta köle sehirlerinde de (Astapor, Yunkai, Meereen) bu Bastard Valyrian dedikleri dil konusuluyor. Her biri farkli bir lehçeye sahip, hatta her lehçenin kendine özel bir kelime dagarci da varmis; her biri kendine has bir aksana da sahip.
Köle sehirlerindeki Valyrian mesela, Eski Ghis dilinden izler tasiyan bir Yüksek Valyrian dilidir. Astapor’da Daenerys tüm konusulanlari anliyordu ama yani nasil desem? Yanlis hatirlamiyorsam, o aksan kulagina hiç hos gelmiyordu. Kaba mi bulmustu, neydi artik tam hatirlamiyorum ama High Valyrian dedikleri dil çok hos, akici, siir gibi, ve Bastard Valyrian ise daha bir kaba, böyle vurgulu galiba. Falan filan… :slight_smile:


#22

Dany astapora gittiğinde eski ghis dilinden kalma sert aksanla konuştukları valeria dilini biraz garipsemiş ti sanırım


#23

Ya aslında biliyor musun; cidden bu kadar saçmalık yapıp da nasıl oluyor da hala hayatta ve tepe konumda kalmayı başarabiliyor, ben de düşünüyorum… Yani bu açıdan bakarsak bile kadın yetenekli yani. Sen ben olsak daha ilk salaklıkta geberdi idik. :smiley: Robb öldü yani… Renly de… Joff bile ama bu karı hala yerinde, sağ ve nispeten iyi…

Jaime ölüp dirilmeyecek… Böyle bir şeyi unutun. Suyunu çıkartmış olur bu ölüp dirilme işinde :smiley:

Jaime zaten karakter değişimini yaşadı, yaşamaya devam ediyor denebilir; kötü adamdan iyi adama evriliyor… Bir daha mı kötü adama dönecek? İlk kitabı okurken gıcık kaptığımız adama şimdi sempati hatta sevgi besler olduk…

Hayır, değil. İddia etme işte. Daha birkaç saat önce Braavos dili diye bir pasaj gördüm kitapta ve sana söylediğim Arya-Nazik Adam konuşmasında Valirya dilini öğrenmesini istiyor Arya’dan… Braavos dilini öğrendi bile Arya…

O bahsettiğin söz büyük olasılıkla İlk Yüzsüz Adamlardan kalmadır… O zamanlar hepsi Valirya dili konuşuyordu sonuçta…

Veni, vidi, vici gibi bir söz olmuş evrensel Essosta…

Arya, Jaime’yi öldürmez dedim… Zaten listesinde bile değil… AA reis ilk önce suda soğuttu sonra aslanda soğuttu ama ikisi de işe yaramadı ve en son karısının kanıyla soğuttu ve işe yaradı.

Şimdi kalan yarısından çıkıyor işte iyi bir şeyler :smiley: Lakin zeka da çeşit çeşittir, unutmayalım… Savaşa çalışan akıl entrikaya çalışmaz; entrikaya çalışan akıl savaşa çalışmaz…


#24

Dediğim gibi sonuca odaklanmamak gerekiyor. Yani bana de ki ya Sici, tamam iyidir hoştur ama şurada öyle zekice bir hareket yaptı ki hayatta kaldı de tamam deyim. Ama yok abi işte öyle bir hareket. Şansa bala çevresindeki zeki adamların ittirmesiyle hayatta kaldı. Tyrion’dan gelsin

Babamın dikkatlice kurduğu bir ittifak sistemi tarafından korunuyor ama onu da mahvetmek üzere

Ben şuanda kesin oalrak olan bir şeyi söylüyorum.

Hepsi başlarda Valyria dili konuşuyordu.
Ancak bu diller sonradan farklılaştı ve farklı diller haline geldi. Ama gene de bazı şeyler ortak kalmış olabilir.

Tıpkı Türkçe ve diğer Orta Asya dilleri gibi. Tüm Türki dillerde ortak olan bazı kelimeler var mesela.

Bilmiyorum aslında haksız sayılmazsın ama dengeler değişebilir, Robb da çok entrikacı değildi.


#25
  1. Erkek kardeş anlamına gelse bile o teorinin temeli Kurbağa Maggy’nin gördüğünü anlatmasıydı. Yani basitçe küçük erkek kardeşinin Cersei’yi öldürdüğünü gördü. Ancak maske mi takacağı, yoksa gerçek mi olduğunu bilemezdi. Buradan bakınca gayet mantıklı duruyor

İşte bence bu yanlış bir tutum. Burada önemli olan şey senin kişisel düşüncenden çok genelin düşüncesi. Volonqar Arya olur diyen çok insan gördüm ama Bran ve Jon olur diyen kimseyi görmedim. Mesela benim kendi fikrime göre Jon’un Targaryen kimliği Kuzey kralı olduğunda açığa çıkacak. Ama bu fikrime katılan bir kişi bile görmedim şimdiye kadar. Dolayısıyla Jon’un kimliği ne zaman ortaya çıkacak temalı bir anket yapsam ve daha fazla kişinin mantıklı bulduğu 4 5 seçenek daha olsa ve benim fikrime seçenek yetmezse koymam bile.


Twitter Hesabının Anketleri
#26

Öncelikle hepinizin (bütün forum üyelerinin) yeni yılını kutlar,sağlık,mutluluk ve para getirmesini dilerim.bunu bi önceki yorumda yazmam lazımdı hıyarrr gibi daldım.af buyur.

Sanırım beni yanlış anladın.ben yazılan karekterler üzerinden seni eleştirmedim daha doğrusu kimseyi eleştirmedim.haddim değil.sana “çok biliyorsan buyur gec” dedirtir miyim ? kusura bakma ama dedirtmem ! :grin: oraya illa ki birilerini yazacaksın.bu Jon olur Arya olur vs.Ben o yüzde %17’lik kesmin yani rey verenlerin düşüncelerini merak ettim.neye göre Jon ? neye göre Bran ? diye sordum.haa şunu diyorsan " O yüzde 17’'nin içinde bende varım.gerekçem su" amenna .bana mantıklı gelmedi o da benim sorunum :grin:


#27

seninde yeni yılın kutlu olsunn

ben Jon ihtimali üzerinde duruyorum çünkü (bu spo yu yememen mümkün değil )
1 volangar esos hatta valeria kökenli bir kelime
2 jon kuzeyde, Aegon güneyde; biri büyük, diğeri küçük kardeş. Yani kuzeydeki jonla aralarındaki rekabet savaş bilinmezlik her neyse onun için halk yada asiller tarafından volangar diye hitap edilmesini mantıklı buluyorum. Ek olarak kraliçe gelecek teorisinde kral nerede sorusuna da cevap olacağını düşünüyorum Jon olmasının
brann i bende anlamadım


#28

Konu dağılmaya başladığı için buraya taşıdım arkadaşlar. Rahatça tozutabiliriz :smiley:


“küçük erkek kardeşin” kim olduğunu bilmiyoruz hala… Jaime’nin yüzü… şeklinde bir ifade kullanıyoruz, kuram zaten. Bu erkek kardeş “Jon olabilir, Bran olabilir hatta hiç bilmediğimiz ve bir yerden süpriz yumurta olarak ortaya çıkan bir başka erkek kardeş” olabilir. Biz “Cersei’nin kardeşleri” olarak bakmaya eğilim sahibiyiz, o kadar. :slight_smile:

Bu kadının bırak Cersei’yi Jaime’yi dahi gördüğü(daha önceleri) muamma iken çocukluk hallerinin 20 yıl sonrasını görmesi ve tanımasını beklemek bana pek yüksek ihtimal gelmiyor(fakat tamamen yok saymıyorum). Gerçi kadının neyi nasıl gördüğünü de bilmediğimiz aşikar elbette. Yani bu kehanet işi çok cins bir olay. Yani bir “Valonqar” ı nasıl tanırsın kehanet görürken, diye sorulsa…buna cevap ne olur? Bir de bunu kan damlası yalayarak beyninin içinde gördüklerini aktaran bir kadına sormamız gerekiyor.

İlk gördüğünde kadın, bunları kovalamaya kalkmıştı; tanısa, kim olduğunu bilse bu kadar cesurca kovalayamazdı, haliyle daha önce Cersei ve ailesini görmediğini çıkartabiliriz. Bu durumda gördüğü kehanette birinin bu kişiye “brother” diye, seslenmesi gerekiyor. Jaime ise Cersei’nin bu şekilde seslendiğini duymuş olabilir; başka biri ise onun yanındaki kardeşinin seslendiğini duymuş olabilir; anlında yazmayacak ya.

Buna rağmen “Arya olabilir mi? Yüzünü takar ise, kadın sadece bir erkek görür.” diyebilir miyiz? Mantıken evet. Arya olduğuna dair tek destek “yüz takabiliyor” ve “erkek yüzü görünce erkek sanır” argümanı; seride buna dair bir işaret gördük mü? Hayır, yani destekli bir kuram değil. Olasılık üzerine bir kuram atılmış ortaya. Kurgu gidişatı ve tarzı gereği de GRRM’in önce Jaime’yi sonra Cersei’yi Arya’ya öldürtecek olması mantıklı gelmiyor.

Bran ve Jon’u da “erkek kardeş” diye ekledim; Arya kız olduğu içine eklemedim, yukarıdaki sebeplerden bu ikisini eklemek, Arya’yı eklemekten daha mantıklı geldi, yoksa aklıma gelmedi değil de :slight_smile:

Sizin de efem :slight_smile:

Yo, yanlış anlamadım. Sen cevabımı nedense ters anladın. :smiley: :smiley: :smiley: Ben niye Jon ve Bran’ı ekledin ki? sorusuna cevap verdim sadece, o kadar. :rofl: Niye diken üstündesiniz ya, ısırmam arkadaşlar rahat olun :smiley:

Şimdi bizim Jon Snow, Aegon ve Rhella mı ne, onun küçük erkek kardeşi ya; haliyle kendisi bir valonqar… Zaten Valyria dilinde bunun kullanılmış olması “ejderha soylu” biri olduğuna dair işaret olabilir, bu erkek kardeşin diye de düşünenlere bir kapı aralıyor. Cersei, şu an KL’nin tepesine oturmuş, Lannister hanesini temsil eden biri… Jon’un ailesini öldürmüş bir hanenin başı konumunda ve muhtemelen çok daha fazlasını yapacak. Jon, hakkı için şehre gelip tepesine çöker illa ki… Onun için Jon belki olabilir, diye ekleme yaptım.

Bran ise…biliyorsun Jaime ve Cersei’yi basınca, aşağı itildi ve sakat kaldı. Bizim oğlan şu an bunu hatırlamıyor, düştü sanıyor kendini; Karga, “şu an hatırlama, daha sonraya bırak” diyerek koma rüyasında iken bu anıyı geçici süre engellemişti, bu da ileride doğru vakit gelince hatırlayacak ve bu mesele üzerinden bir şey olacak demek. Bran intikam almak isterse bunu yapacak güçte biri değil mi? Oğlan insanları bile warglayabiliyor sonuçta.


#29

Şimdi bak ablam sen beni yanlış anlıyorsun, bu benim katıldığım bir kuram değil. Pek mantıklı gelmiyor bana da. Mantıklı gelmeme sebebi bu kılık değiştirme olayının her yerde kullanılmasının suyunu çıkarttığını düşünmem ve ayrıca kehanetin yarattığı güzel dinamiği mahvetmesi. Ama konu ve benim eleştirdiğim nokta bu değil.

Şimdi bak anket açılırken senin görüşün ya da benim görüşüm önemli değildir. İnsanların görüşünün ne olduğu önemlidir. Yani halkın iradesi falan. Arya olduğu çok yaygın bir düşünceyken sana göre mantıklı gelmediği için seçeneği dışlaman doğru değil ben bunu anlatmaya çalışıyorum. Ha sen bana dersin ki kardeş sen çaylaksın, bilmiyorsun Bran ve Jon daha fazla öne çıktı o zaman tamam. Ama benim gördüğüm Arya’nın yüzsüz muhabbetinden dolayı en fazla görülen seçenek olduğu. Bunun dışında çoğunluğa bakmadan değerlendir e yapıldığında da bence Jon ve Bran çok zayıf kalııyoe Arya seçeneği yanında.

Jon ve Bran’ın temel argümanı küçük kardeşin Cersei’nin kardeşi olmadığı yönğnde. Ben hiçbir teoriye kolay kolay imkansız demem. Ama bu mesele kehanet olgusunu aşırı derecede zayıflatıyor, önemsizleştiriyor. Çünkü bu tanıma göre dünyanın yarısı Cersei katili olabilir. Yazar birnevi ters köşe yapmış oluyor evet ama bunu çok basitçe ve dalga geçermiş gibi yapmış oluyor.

Bunun dışında yüz değiştirme olayında kanıt yok demişsin yapma Allah aşkına yüzsüz adamların hiçvşr şey yokmuş gibi yüz değiştirebildiklerini görmüşken nasıl temellendirme yok dersin? Yani en kötü ihtimal sesinden falan anlaşılır ama o sırada sessizlik varsa hiçbir şey belli olmaz.


#30

Anladım, tamamdır. Bundan sonra buna dikkat etmeye çalışırım anketlerde.

Yalnız “yüz değiştirmenin temeli yok” falan derken, ne anladın onu net anlayamadım. Ben bir Yüzsüz için “yüz değiştirmesi zor, imkansız, saçma” gibi bir cümle kurmadım ki bana böyle bir cümle kuruyorsun. Adam gelir seni öldürür, yüzünü giyer kullanır; basit bir şey adamlar için, en azından öyle yansıtıldı.

Benim bahsettiğim şey, Arya olabilir diye öne sürülen argümanın sadece “yüz değiştirme” yeteneğine temellendirmeleri… Öne sürülen kuram sağlam dayanağa sahip değil derken bunu diyorum. “Gidecek Jaime’yi öldürecek, yüzü takıp gidecek Cersei’yi öldürecek.” Tamamen bir “olasılık” üzerine, hem de çok düşük bir olasılık üzerine temellenmiş bir kurama Bran/Jon seçeneği yanında ihtimal dışına ittiğimi söyledim, bu yani mesele, başka bir şey değil. Bu yüzden eklemedim, mantıksızdı bana göre.

Yani çıkıp NK’yi ne öldürebilir? diye bir anket açsam oraya sırf bilmem kaç kişi inanıyor diye “Jaime’nin altın eli” diye bir seçenek eklemem, en azından ciddi ciddi eklemem, gırgır yaparım en fazla.


#31

saol canım :smiling_face_with_three_hearts:

peki öyle olsun.demek ki ben yanlış anlamışım
:grin:

sen benden fazla yaşayacaksın ömer.bende aynı şeyi yazacaktım benden önce davranmışın. aklın yolu birmis ::grin:


#32

Arya ihtimali için bir şey demek istiyorum bir kaç gündür bunu kafamda toparlayıp yazmak istedim bana göre Arya olamaz çünkü Yüce yürek hayaletinin kehaneti

`

Sallanan bir köprünün üstünde bekleyen suratsız bir adam gördüm. Kanatlarından deniz yosunu sarkan boğulmuş bir karga adamın omzuna tünemişti

`
buradan anlıyoruz ki yüzsüz adamları olduğu gibi görüyorlar kehanetlerde ama Volangar kehanetinde

“Gözyaşların seni boğduğunda, **valonqar ellerini** senin beyaz boğazına dolayacak ve nefesini senden alacak.”

Kehanette volangarın eli diyor kehanet olsa bile yapan şahısı görebiliyorlar yüzsüzse yüzsüz, kişi ise kişiyi
yani yine benim yorumum yüzsüz adam yada kadın olsaydı onun eli olamazdı, ayrıca kadın ve erkek elleri bellidir. Ben Arya ihtimaline hiç ısınamadım ve bana hiç hitap etmedi umarım neden hitap etmediğini anlatabilmişimdir.
benim için Jaime ağır basıyor % 90 o diyorum, o değilse Jon olabilir diyorum volangar lakabını alabileceği için