Kit Harrington

oyuncular

#121

Hepiniz Jon’u kıskanıyorsunuz. Sizde çalışın sizinde olsun.


#122

arkadaslar dogru soyluyor zeki,bunun kıskanmakla alakası yok.vasat bir oyuncu.bu kadar basit.tıpkı sophie gibi… tıpkı Emilia gibi…Tıpkı meisa gibi o da hayatı boyuncu Got’la anılacak.bir daha bu isin uzerine cikamayacak.1 kac yil sonra B hatta C filmlerinde goricez.Allah simdilik ona yuru ya kulum dedi o da yuruyor tıpkı bizim Sabri gibi Tarık çamdal gibi…bazilari gercekten dogustan sansli oluyor.bazilarida ne kadar yardirirsa yardirsin yaradana bir turlu yaranamiyor.hayat ne garip degil mi zeki ?


#123

Sizin iyi oyuncu kıstaslarınızı anlamış değilim. Ben izlerken keyif alıyorum benlik sıkıntısı yok. Kitaptaki Jon’un senaryoya yansımaması Kit Harrington’un suçu değil. Adam yakışıklı, karizmaysa karizma, liderllikse liderlik her şeyi yansıttı oyunculuğu ile nesini beğenmediniz ?
Çokta umurumda değil aslında duyar da yapmıyorum, son sezona gelince mi aklınıza geldi kötü oyuncu olduğu.
Sanki yabanıllara karşı suru savunurken, piçlerin savaşında, kral ilan edildiğinde, düşmanlarına racon kestiğinde gaza gelmediniz. pıçaklandığında kahrolmadınız. :slight_smile:

Ha birilerini kızdırmak için hadi Jon’a sövelim biraz eğlenelim diyorsanız ona saygı duyarım.


#124

yok laaa…Foruma ilk uye oldugum gunde ayni seyi soyledim.Vasat bir oyuncu.Jon’un karekterinin resmedilisi onun sucu degil zaten bu yuzden vasat demedim.Vasat oldugu icin vasat dedim.Bir Davos rolundeki reyize bak…Bir Tywin babaya…Jaime God Lannister’e…Sandor’a…Cersie bacımıza birde yukarida saydigim isimlere bak.aradaki farki gorursun.adama vasat dedik diye diziyi izlemeyelim mi zeki ? bunu mu istiyorsun ? amacin ne ? vasat,masat izliyoruz,izlemek zorundayiz.bir sure sonra o vasatliga alisiyoruz ve senin de dedigin gibi yer yer destekliyoruz.


#127

Kit, tiyatro kökenli bir oyuncu, çocukluğundan beri bu işin içinde. Başka filmlerini de izledim hatta tam izlemek demesek de bir tiyatro oyunundaki sahnelerini gördüm, sırıtan bir şey yoktu, gayet başarılı idi. Kit’in ilk dönem oyunculuğu ile sonraki dönem oyunculuğu arasında fark da var, kendini geliştirdi, yetenek kadar aynı zaman da tecrübe işi de bu.

Dizideki hemen hemen bütün genç oyunculara laf çakılıyor, bu biraz abartılı bence. Jon karakterini eleştirip, faturayı Jon’a kesiyorsunuz ama Kit, senaristler nasıl bir Jon portresi çizdi ise o sınırlara bağlı hareket ediyor. Sophie ve Emilie de öyle… Ki ben Sansa karakterinden nefret ederim bilirsiniz. Sansa’cılar bile itiiciliğini sophie’ye bağladı, hayır sebep karakterin çizilen portresi idi. Sansa gerçeğini onlar da fark etti dizide ama işte suçu oyuncuya atarak yırtmak olmaz böyle :joy:

Misal 6. sezonda Dany bir çıkış yaptı, huuuuu dedi herkes bu anda Dany’e; Dany’yi sevmiyorum uyuz diyen tipler bile “bayıldım bu sahnedeki haline” dedi. Çünkü karakterin sınırları değişti, geliştirildi. Lakin senaristler Jon’u bir türlü geliştirmeden bıraktılar öyle. Arya’yı da balon gibi şişirip söndürdüler; Sansa ise ayrı mesele… Cercei’ye bile uyuz kaptım son sene.


#128

Harbiden düşman saflarında ciddi boşluk olduğu için Cersei’ye hak etmediği bir deha ve başarı yüklediler. Bu da karaktere garip bir iticilik kattı.


#130

Hayır. Buna kesinlikle katılmıyorum. Her şey elindeyken yaptığı saçmasapan hatalar yüzünden krallığı dağıtan kadın bir anda brilliant power alıp sıfırdan krallık inşa etti ve doğal olarak aşırı yapay durdu.


#131

Hak ettiği bir şey yok… Daha önce de söylemiştim… Yıllarca zeka seviyesi 5 üzerinden en fazla 2,5-3 arası iken bir anda 5’e çıkartıp; Tyrion’u da 5’ten 2,5-3’e indirdiler.

Cersei: “Sandığının yarısı kadar zeki değilsin.”
Tyrion: “Hala senden daha zekiyim.”

Bu konuşma, Tyrion’un boş kibiri değildi, doğru bir tespit de aynı zamanda ki kitaplarda da böyle. İlk başta ben de Cersei’nin akıllı olduğunu vs. düşündüm hatta tartıştım ama sonra üzerinde düşünce “cidden haklılar ya, bu kadına bunca zaman sırf şans, kader yardım etti.” dedim.

Misal dizide Sansa’ya Cersei’yi olduğundan daha tehlikeli göstermek için şunu söylettiler; “Anamı, babamı ve abimi öldüren kadının tehlikeli olduğunu mu söylemeye çalışıyorsun, teşekkürler.” gibi bir şeydi.

Yani cümle baştan sona yalan yani… Ananı da abini de Tywin öldürdü; babanı da Joff öldürdü ki orada idin gerzek, yanındaki Cersei bile oğlunu durdurmak istedi. Kısaca teknik olarak bu kadın Starklara şöyle bir zarar vermedi yahu, sadece Sansa’yı aşağıladı vs. o yani. Bu kadının en büyük vurgunu Sept’i patlatması, bu da zekadan ziyade delilik seviyesinde geldiği noktayı gösteriyor.

Sonuç? Hak etmeyen insana hak etmedikleri bir anda “yükleme” yapılarak saçma sapan noktaya getirdiler. Zeka dediğimiz şey bir anda yükselmez, artık sınır ne ise orada kaldı. Ha Cersei’nin ruh hali olması gerektiği gibiydi, ona lafım yok; yani o deliye bağlamış kadın halleri vs. fakat politika? Sandığı kadar zeki olmayan hep Cersei idi.


#132

Jon Snow karakteri için berbat bir seçim olduğunu düşünmüşümdür her zaman. Yuvarlak yüzü, acıklı yavru köpüş bakışları ile kitapta tasvir edilen Jon Snow’un zıttı olarak seçilmiş kendileri adeta. Harry LLoyd Jon için çok daha iyi bir tercih olurdu, uzun karakteristik bir yüzü (starklar gibi) ve iyi bir oyunculuğu var. Belki kitap Jon’u sevdiğim gibi dizi Jon’u da sevebilirdim.


#133

Harry Lloyd’u tanımam oyunculuğunu bilmem ama gerçekten herif benim kafamdaki Jon Snow’a epey yakınmış :D.

Kızlar genelde Jon Snow’a bayılıyor. Ama bana en başından beri tip olarak öyle çok uygun, karizmatik falan gelmemişti. Yani yakışıklı çocuk bunu inkar edemeyiz ama bir şeyler eksik işte ne olduğunu çözemedim. Robb Stark’ı oynayan adam epey iyiydi ama.


#134

Berbat ve zit bir seçim mi? Biraz abarttiginizi düsünüyorum :grin:
Jon’un uzun bir yüzü var evet, bu dogru, Kit’in yüzün aksine yuvarlak. Fakat bunun disinda Jon kumral saçlara ve neredeyse siyah gibi görünen koyu gri gözlere sahip. Yani…

Bence iyi bir seçim.

Bakin bu da kitaplardaki tasvirlere göre çizilmis iki resim :


Karsilastirdigimiz zaman ortaya çikan sonucu “berbat” veya “zitlik” olarak tanimlamak biraz abartili sanki :slight_smile:


Harry Lloyd’a gelirsek… Mavi / yesil gözlü bir Jon Snow izlemek istemezdim ben, adama lens de takmazlardi, lens’e karsilar malum.
Yani Kit’in uzun bir yüze sahip olmamasi Jon Snow için berbat bir seçim olmasina sebep oluyorsa, ayni seyi göz rengi konusunda da Harry Lloyd’a söyleyebilirdik.


@Symmachus
Harry Lloyd = Viserys


Bu arada hem Jon, hemde biraz Viserys’den bahsetmisken… Sam Claflin, Jon Snow ve Viserys Targaryen için oyuncu seçmelerine katilmis ama seçilmemis.
Aslinda o adami dizide görmeyi çok isterdim, kendisi çok sevdigim bir oyuncu. Jon Snow rolünde göremiyorum pek, hatta Viserys rolünde de, ama baska bir rol olabilirdi.

Sam Claflin :

Sam-Claflin-auditioned-for-Jon-Snow-in-Game-of-Thrones


#135

asfdsd

Bilmiyordum.

Bence Kit Harington tip olarak gayet uygun. Ama ne bileyim bir eksiklik var işte onu hala çözemedim. Siyah saçsa siyah saç. Düzgün tipse düzgün tip. Ne olduğunu çözemedim ama eksikliğin

Bu arada İwan Rheon(Ramsay) başta Jon Snow için düşünülmüş :smiley:

Sam de fena değilmiş.


#136

Eksik yok, fazlalik var.
Özür dileyerek söylüyorum, fazla mal mal bakiyor.
Adam gerçekte de öyle, “acilarin çocuguyum” seklinde takiliyor. Bak mesela :

Gerçi ayni zamanda eglenceli, sakaci bir tip de. Cözemedim ben Kit’i.
Bence D&D buna “Sen piçsin, ezik dur” dedi, ve sonra bu durus üzerine yapisti, kurtulamiyor. Jon’un eziklik psikolojisi içine islemis, bir parçasi olmus gibi davraniyor genel olarak.
Dany ile olan sahnelerinde üzerime agirlik çöktü, “Koskoca Kralsin, biraz daha dik dur” dedim. En sonunda “Ben Kralim, sizin izninize ihtiyacim yok” dediginde mesela bir oh çektim, etrafimdaki insanlar sasirdi, “Bu Dany’ci degil miydi yaa?” bakislari attilar bana düsünebiliyor musun? :smile:

(Neyse bakma sen bana, biraz mutluyum da bugün, o yüzden kafam iyiymis gibi yaziyorum :smile:)

Aaa evet bundan haberim var. Iyi ki onu seçmemisler, o adam hafifçe gülümseyince bile yüzünde psikopat ifadesi olusuyor. Ramsay Snow için müthis bir seçimdi.


#137

Hah evet işte bu adamda karizmatik duruş yok. Bir eziklik tripleri falan.

Aslında bu adam daha önce başka bir dizide oynamış ve oradaki karakter izleyenlerin fikirlerine göre yumuşak şeker gibi bir şeymiş. Yani herif yetenekli.


#138

Deme öyle, ta$ olursun :smile: O kadar da degil, bir karizmasi var Kit’in.


#139

Kit gündelik hayatta gayet karizmatik ve o yavru köpek bakışlarına sahip değil pek. Başka şeylerini de izledim ve gayet iyi bence oyunculuk. İzleyemedim doğal olarak ama bir tiyatroda oynamıştı Dr. Fauster idi galiba, resimlere baktım da gayet iyi geldi, bir iki kısa video da gördüm. Çok zıt bir karakterdi. He bir de embesili oynadığı belgesel film şeklşnde filmde oynamış o da iyiydi :slight_smile:

Jon karakterine de tip olarak gayet cuk oturduğunu düşünüyorum, yani başkasını düşünemiyorum. Yüzü aslında yuvarlak değil tam olarak oval yüz ben gibi ama kilo alınca yanaklar doluyor, yuvarlak oluyor, bizim türün olayı bu maalesef. Misal şu anda da kilo almış biraz, yüzü yuvarlak :slight_smile:

O hüzünlü bakışlara takmanız pek doğru değil aslında (sizi uyuz etse de) çünkü Rhaegar’ın da bu bakışlara sahip olduğu söylendiği için ben manidar bulmuştum; babası gibi bakıyor diye.

Fakat şu eziklik meselesinde size hep katıldım ama bunhn oyunu yüzğnden değil senaryo yüzğnden olduğunu bilmem kaç kere söyledim; yani adamın eline bir senaryo veriyorlar, böyle davranacaksın, böyle konuşacaksın; karakterin de şöyle bir kişilikte diyorlar… Ne yapsın da tersini mi oynasın söylenenerin? Yani anlatabildim? Onlar ne şekilde isterse… Misal Dany karakterini geliştirip o saf masum tipten çıkartıp en son kasıntı hale çevirdiler ama Jon hala aynı kaldı, geliştirmediler. La herifi kral yaptınız hala şöyle biraz havalan diyen yok; baksanıza resmen bile isteye Dany karşısında ezik konuma soktular; o isim meselesi neyi öyle? Şaka mı? Komiklik olsun diye mi yaptılar? Komedi dizisi ya zaten. Bir de Gendry sahnesinde gereksiz salak komedi laflar… Anlatabildim sanırım.


#140

Aslinda tam olarak öyle degil.
Karakter tanitimi dizinin en basinda verilir, dizi henüz bir projeyken. Sonra karakter gelistikçe oyuncu kendi yorumunu kadar, durusunu degistirir en uygun sekilde.
Mesela senaryoda, sahnede “Jon ezik durur” yazmaz, öyle durmasi da söylenmez. En fazla “Jon çekingendir” yazar mesela Dany ile karsilastigi zaman çünkü sahne, atmosfer bunu gerektirir.
Yönetmen de hemen hemen her bölüm degistigi için oyuncunun karakter yorumlamasina, durusuna karismaz, hele ki 7.sezonda. “Bu adam yillardir bu karakteri canlandiriyor, bu karaktere hakim” der ve onun durusuna, bakisina pek karismaz.
Burada esas görev Kit’in yani. “Canlandirdigim karakter artik bir Kral, ve bunu yansitmasi gerekir, daha dik durmalidir” diye düsünmesi gerekiyor. Senaristler de her an çekimlerde degiller, sürekli takip edemiyorlar, isler bu sekilde yürüyor.
Dedigim gibi, mesela Dany ile karsilastigi zaman senaryoda en fazla “Jon çekingendir” yazar, ve bu normaldir. Hiç tanimadigi, nasil biri oldugunu bilmedigi, büyük bir ordusu ve ejderhalari olan bir kadinin karsisinda buluyor kendini. Cekingen olmalidir, buna diyecek laf yok, ama boynu bükük durmamali, acilarin çocugu bakisi da atmamalidir. Bu tamamen iste Kit’in yorumlamasi.


#141

Kit in role yakışmadığına bende katılıyorum
bir kere 10 kişinin arasında dururken duruşu değil tip ile fark ediliyor ama tipinden önce duruşu, ben buradayım demeli. Bu da yarı oyunculuğu, yarı kişiliği ile alakalı bir durum
ve bence sakal bıraktığından beri biraz yakışıklı oldu. Yüzünün sert köşeleri gitti gözü açığa çıktı
mesela LF rolünü oynayan adam (tamam tecrübeli karıştırmayalım orasını ama ) o da öyle kit tipinde hatta çirkin yaşlı ama sahneye girdi mi bakıyordun bu adam ne yapacak diye
Kit g o t gibi bir dizi de böyle önemli bir rol oynuyorsa o seviyede olmalıydı 7 yıldır oynadığı bir karakteri o seviyeye getire bilmeliydi
umarım anlata bilmişimdir


#142

O zaman doğrusun, Kit geliştirmeyi bilmemiş. İlginç, 8 senedir oynadığı bir kişilik nasıl değişim sergilemez, bunu düşünebilmesi gerekirdi. Başka rollerde gördüğümde iyi idi, hmmm. Demek onun kafasındaki Jon, hep bu şekilde bu karakter. Doğrusu o zaman senarist ve yönetmenler müdahale etmeliydi. Yani onlar da görüyor sonuçta.


#143

Mistfist’te oynadı ve şeker gibi demeyelimde sessiz sakin asosyal bir çocuğu oynuyordu ama baya iyi oynuyordu.