Ölüm Yasası

Son zamanın en çok konuşulan konularından biri sokak hayvanlarının toplatılması yasası biliyorsunuz. Köpeklerin toplatılıp, imha edilmesi düşüncesi, özellikle din üzerinden siyaset yapan,dinciyiz diyen kesimin bu fikri atması midemi bulandırıyor. Sizin düşünceleriniz neler bu konuda?

Bu konuda eğer empati kuramıyorsanız EARTHLİNGS adlı belgeseli izlemenizi tavsiye ediyorum. Ülkemizden bazı görüntüler de var buyrun:

Not: Mideniz kaldırmayacaksa izlemeyin. Ya da izleyin başka türlü olmaz bu işler

Köpeklerin öldürüldüğünü bilmiyordum.Sokakta köpeklerin toplanması iyi olur ama öldürülmemeli.

Güzel bi yasa ama imha edilmesi mevzusu saçma

Okadar suriyeliye bakcaklarına köpeklere baksınlar

Öncelikle çok güzel bi konu açmışsın hassasiyetin için sana teşekkür ediyorum.

Günümüzde hayvanlara karşı işlenen suçlar yalnız Kabahatler Kanunu’nda yer alıyor; Ceza Kanunu’muzda değil malesef. Son zamanlarda sıkça gündeme gelse de her zaman söz konusu olan bi sorun olarak hayvanlara tecavüz edilmesi, türlü işkenceler uygulanması idari suçlar kapsamında değerlendirildiğinden eylemi yapan kişiler haliyle mahkeme huzuruna çıkmıyorlar. Halbuki Avrupa ve Amerika’daki gelişmiş hukuklarda bu kişiler ileride insanlara da aynı şiddetle davranılabilecek potansiyelde sayılıp adeta potansiyel suçlu gözüyle bakılıyorlar.

Ancak şu da var ki bana göre hayvan haklarına ilişkin hükümler ister Ceza Kanunu’muza isterse Anayasa’ya koyulsun kafalardaki hayvan hakları algısı değişmedikçe bu konuda olumlu bir neticeye varılamaz. Yani işin ucu yine eğitime varıyor ve fakat daha ağır yaptırımlar ile caydırıcılığın sağlanılmaya çalışılması da mutlak çözümlerden bana göre.

hayvanların da insanlar kadar yaşama hakkı yok mu? Kimiz ki toplatıp g.t kadar barınaklara tıkmak bizim hakkımız? Müslüman toplumuz lafa gelince,günah değil mi ?

Bu kadar köpeği barındıracak barınak yok. Kars’taki köpek katliamı gibi olacak.

GÖRÜNTÜLER “EARTHLİNGS” ADLI BELGESELDEN, KARS’TAKİ KÖPEK KATLİAMINA DA YER VERMİŞLER,YAŞASIN ÜNLÜ OLDUK DEĞİL Mİ?

Emin ol sokaklarda sefillik çekiyorlar benim demek istedim onlara bir yer yapılsın ve orda yaşasınlar ve birilerine saldırdıklarıda olabiliyor
Bana kalsa Suriyelilere bakacağıma ilk vatanımın köpeklerine bakarım

Evet arkadaşlar henüz meclisten geçmemiş Bakanlar Kurulu tarafından hazırlanmış bi kanun tasarısı bunu da dikkate almak lazım tabiki verilen tepkilere göre değişiklik veya değişikliklere uğraması muhtemel.

ilk kadına şiddeti çözsünler.alt yapı olmadan toplanan binlerce köpek ne olacakmış ki toplama eylemi içindeler?imha edilmesini ele bile almıyorum.asıl bu düşünceye sahip kişilerin imha edilmesi lazım.

‘Ölüm Yasası’ geri çekildi.
Sokak hayvanlarının uyutulması gibi düzenlemeler getirecek yeni tasarıya yönelik tepkiler karşılık buldu. Tasarı Meclis’teki komisyondan geri çekildi.

Güncelleme:02 Ekim 2012 17:59

Evet dileyenler habere buradan ulaşabilir: http://haber.mynet.com/olum-yasasi-geri-cekildi-654496-guncel/

@Blackfish sesin bu kadar yankı yapabiliyor muydu senin helal valla :slight_smile:

O kadar tepkiye sahit oldum. Televizyondan o kadar protesto haberi izledim ilk defa ise yaradigini goruyorum. Gercekten mesajin cok hosuma gitti. Umarim onemli baska tepkilerde karsilik bulur.

:smiley: konuyu açtığım gün tasarı geri çekildiyse var bu işte bişey :smiley:

şaka bi yana rahatladım gerçekten. Ülke çapındaki protestolar sonuç verdi. İlk defa hayvanlar için bu kadar ses çıkardı bu millet