Rickon Hangi Akla Hizmet Skaagosta?


#1

Gerçekten anlam vermek konusunda zorlandığım bir durum. Skaagoslular Boltonlar kadar beter hatta belki de daha kötü bir oluşum. En eski isyanlarından bu yana kısa bir zaman geçtiği gibi pek çok Stark’ım ölümüne sebep olmuş bu adamlar. Şimdi Osha kimsenin bakmayacağını düşünerek getirmiş diyeceğim ama bu çocukta Kuzeyli tipi yok, bildiğin kızıl saç renkli gözlü kombosu. Samwell Brandon’u direkt tanımıştı. Gerçi devle seyahat eden sakat çocuk kadar spesifik olmayabilir bu durum ancak gene de riskli. Hani bir haber falan azıcık bile duyulacak olursa bu yamyamlar zaa xd deyip arkadaşı paketleyip geri göndereceklermiş gibi bir hava var. Başka pek çok güzel seçenek vardı halbuki, Manderlyler, Umberler, Mormontlar ve buna benzer daha pek çok şey. Hani olay yaşandığı sırada kızıl düğün falan da olmamıştı. Garip gerçekten. Daha önce başka bir konuda babaannesi skaagosluymuş denmişti ama böyle bir şeyi bulamadım Stark soy ağacında.


#2

hatırlarsan Ygritte duvarın kuzeyindendi ama kızıl saçlı mavi gözlüydü yanılmıyorsam :smiley:
bence hiç bakılmayacak kendi bildiği en güvenli yere götürdü şimdi birşey olsa senin ve benim için güvenli yer farklıdır ha belkide oyun oynadı onu ölüme götürdü
orada bu çocuk Rickon Stark diyeceğinide sanmıyorum kardeşim çocuğum falan gibi birşey der bence
Sorun Davos geldiğinde nasıl bulacağı ve o adadan nasıl çıkaracağı
Ben Rickonun Skaagos a girişinin değil çıkışının problem olacağını düşünüyorum
bazı hikayelerde abartılır Skaagos içinde bu abartıların geçerli olduğunu düşünüyorum ben


#3

Aslında kendisinin renkli gözlü olduğuna dair bir emare yok. Kızıllık zaten çok nadir gözüken bir şey. Mesela bizde Hakkari’ye bir kadın gelse yanında sarı saçlı mavi gözlü bir çocuk dikkat çekmez mi? Çeker. Her gören acaba yabancı mı der. Bir de o zamanın şartlarında ada nüfusu öyle çok fazla da değildir. Özellikle yerleşim yeri köy gibi bir şeydir.

Yani tabi bir kısmı söylenti olabilir ancsk bu adamların çok beter isyan ettiklerini ve pek çok Stark’ın ölümünw sebep olduklarını biliyoruz. Bu noktada isterlerse Atlantis ayarında olsunlar gene sıkıntı.

Davos’un asıl olayı zaten kaçakçılık. En önemli operasyonu başaramaması bence pek iyi olmaz. Bence arada yakalanır hop oturur hop kalkarız sonunda tam varıldığı zaman hain bir Manderly ihaneti ile Wyman ölür, Rickon Ramsay’a teslim edilir Manderly ihaneti yüzünden fake kafalarla şehri almış olan Stannis öldürülür. Bu arada bizim Ramsay dizide olduğu gibi babasını falan da öldürüp iyice kontrolden çıkar, kara propagandayla yemine ihanet etmiş piç yabanıl ordusuyla ilerliyor haberleri yayılır falan bizimkiler Ramsay’ın yanında saf tutar. Bu sırada Jon’un yanında soluk gözlü bir eleman vardır, ananı sevmiştim aslında iyi arkadaştık at yarışında onu geçerdim şimdi hain kardeşime karşı yardım edeceğim der bu adam Domeric Boltondan başkası değildir aslında sur ötesindedir.

Domeric Bolton kısmı tamamen fantezi, ama Domeric hariç gidişat bence böyle olur. Rickon da ölür. Gerçi Jon ile ilgili başka bir düşüncem daha var.


#4

Ya ben de merak ediyorum. Muhtemelen bu fikir Osha’dan çıktı; yoksa oğlan ne bilsin orayı burayı… Bu insanlar biraz Yabanıl tabiatta; konum olarak hem kuzey hem de sıcak olaylardan uzakta ve kimsenin aklına çocuğu burada aramak gelmez… Bu düşünce ile buraya götürmüş olabilir hatta Osha’nın -bizim bilmediğimiz- bir bağlantısı dahi olabilir bura ile, kim bilir?


#5

Yani bizim bilmediğimiz başka unsurlar çıkar ama umarım vardır Osha’nın bir bildiği Starkları onlara en düşman olan yerde gizle kimse anlamaz tarzı bir mantık geliştirmemiştir umarım. :confused:


#6

Öncelikle Skagos yüzyıllardır var ve mutlaka kuzeyli kadınlardan eş almışlardır (tabiki tahmin) ve renkli yada kızıl çocuğun göze batacağını ben sanmıyorum duvarın kuzeyi gibi değildir durum
kuzeyde isyan ettimi Starkları öldüremeyecek hane yoktur ama Starklara sadakatte sorun sevim saydıklarından destekliyorlar bence Skaagostada Starklara sadık gruplar çıkacak
Davosun kaçakçı olduğunu unutmuştum iyi hatırlattın ama Oshanın güvenini kazanması gerekecek tabi ihanet etmemişse Osha artık herkesten birşeyler bekliyorum
ben Davos un Rickonu alıp geldiğinde yada bulduğunda Winterfell savaşının olmuş olacağını ve Boltonların yenimiş olacağını düşünüyorum ve % 100 emin olduğum şeyde Winterfel savaşında lider bence Stanis değil Jon olacak…
Stanisin herkes ölmesini bekliyor nedense bna yaşayacak gibi geliyor ama tabi Robertın 3 piçi meselesi var ejderhanın 3 başı der gibi 3 piç… bu piçllerin önü açılması gerekte diyorum bu durumda Stanis ölmeli ve kafam karıştı :smiley:


#7

Mesele sadece duvarın kuzeyiyle ilgili değil genel olarak kuzey Esmer bir bölge. Yani Skaagosla Kuzey arasındaki fark Diyarbakır’la Hakkari arasındaki fark kadardır. Aslında bence bundan daha fazladır. Zaten sura itelenmiş değil orası pek anlayabilmiş değilim :D.

Summary

resim

Şöyle bir durum da var bu bilgiyi o dilsiz oğlan veriyor. konuşulanları duymuş bu arkadaş. Yani ben de artık bir yere saklarım diye doğaçlama yapılmış bir olay değil Brangillerle konuşup karara bağlanmıştır mantıklı bir plan olabilir gerçekten.

Ama öte yandan bu Stark çocuğunu görür görmez yiyelim diyen kadın neden 40 yıllık dadı gibi davranıyor bu da ayrı problem.

Aslında şu warglık müessesini yamyamlıkla ve antik kuzey kültürüyle bağdaştıran teorileri görmüştüm daha önce. Belki de bununla ilgili bir şeyler vardır. [quote=“fecr, post:6, topic:10538”]
ben Davos un Rickonu alıp geldiğinde yada bulduğunda Winterfell savaşının olmuş olacağını ve Boltonların yenimiş olacağını düşünüyorum ve % 100 emin olduğum şeyde Winterfel savaşında lider bence Stanis değil Jon olacak…

Stanisin herkes ölmesini bekliyor nedense bna yaşayacak gibi geliyor ama tabi Robertın 3 piçi meselesi var ejderhanın 3 başı der gibi 3 piç… bu piçllerin önü açılması gerekte diyorum bu durumda Stanis ölmeli ve kafam karıştı :smiley:
[/quote]
Stannis’in kızının yakılacağı kesin bilgi. Yani Stannis mutlaka ölexek bu yüzden bence kaçarı yok :smiley:


#8

yzacak çok şey var ama şimdilik Stanisin kızı ölecek o kesin Val onu görür görmez hastalığının hortlayacağını söyledi o hastalık yüzünden ölecek yada öldürülecek ama bunun Stanisin yaşaması yada ölmesiyle alakasını anlamadım
sonrası sonra :smiley:


#9

Ateşle yakılarak öldürüldü ya dizide, yapımcılar valla ateşte yakılacağını bize Martin söyledi demişlerdi. Zaten ateşte yanarak öldüğünü görüyordu.


#10

işte hastalığı yüzünden olacak bence kurban etme durumu olmayacak


#11

Tabi o da olabilir aslında ya da ikisi birden. Hastalık yayılır Melis kral kanına ihtiyacımız var zaten ölecek der oldu bitti.


#12

Ben Mel in Jon dirilirken ölmesini bekliyorum ama bakalım


#13

Ben Jon’un Mel sayesinde dirilmesinin çok düşük ihtimal olduğu düşüncesindeyim. Aslında az önce de söyledim ama biraz açayım.

Bu seride ölümden dönme olayına karakter değiştiren bir şey olarak bakılıyor. İşte çok önemli bir deneyim absürt bir olay vesaire. Jon bir warg. Ancak kendisini tutuyor. Buna karşın öldüğü zaman kendi kurtunun bedenine atlar ve bu şekilde hayata geri dönerse Jon için güzel bir değişim olur.


#14

Ramsey babasını öldüremez. Lord Bolton çok ihtiyatlı bir adam bunu theon POV’unda da gördük


#15

Ramsey’nin babasını şuanda öldürmeyeceğine katılıyorum ama domino taşı misali her şey ellerinden giderken bir delilikle öldürürse öldürür bence de ancak

aynen katılıyorum ve bence karakteri değiştiren ölüm değil şartlar ve ölümden sonra unutulan anı ve deneyimler
bende aynen warglayıp onun bedeninde en azından birkaç gün kalacağı, sonra kurdu tuzağa mı çekerler, Jon aptallık edip kara kaleye mi gider kurdu öldürülecekken bedenine geçecek
Seride kral kanı ve deri değiştirenlik çok vurgulandı ikisinede sahip böyle büyük bir olayda boş geçilmesi olmaz bence.
İkinci bir nokta hayat için hayat lazım demişti Mel bunun içinde ya kurdu (aynı zamanda Stark yönünün öldüğü ejderha yönünün doğduğunu temsilen ), yada Mel (sürekli ölümden korkmuyorum hazırım ölüme diyordu ve hayatını AA ya adamıştı ) ölecek bence


#16

Aynen bence de öyle olur zaten.

Aslında şimdi düşünüyorum da kurdunun ölmesi çok daha mantıklı. Daha ziyade ölmedi kalbimizde yaşıyor tarzı bir şey olur. Kendisi yalnızlığını düşünürken o Ghost sayılmaz o benim bir parçam başkası değil diye düşünmüştü. Yani o kurt ruhu bir şekilde bedenen ölse de içine girebilir ve dediğin gibi böylece ejderha yanı doğar.


#17

Rickon Skaagosta itlik ve serserilik yapma peşinde baska ne olcak. Unicornlara fısıldıyordur


#18

Ben de bu konuda sana katılıyorum. Büyük annesinin de buralı olduğunu hiç bir yerde görmedim. Bence neden bulamayanların uydurduğu bir şey bu. Bence 3 durum var bu sırada;

  1. Davos’u başından sağmak istemeleri;
    Davos’u ve Stannis’i başlarından sağmak için Davos’u Westeros’taki en tehlikeli yere göndermiş olabilirler. Wyman Manderly hep sağlam olmayan bir adam olarak tanıtıldı bize. Davos’un son POV’una kadar da öyleydi. Ama adam birden iyi çıktı. Bunun olabileceğine ihtimal vermesem de bence mantıklı bir teori…
  2. Osha’nın geçmişi;
    Osha’nın geçmişiyle ilgili hiçbir şey bilmiyoruz. Ben açıkçası bu Skagos’un Westeros’a pek bağlı olduğunu sanmıyorum. Kuzey’e gerekenden fazla uzak ve burada ben Yabanıl yerleşimi olduğunu düşünüyorum. Robb’a asker göndermemişlerdi, hatta yasak olmasına rağmen yamyamlık orada bilinen bir eylemdi. Yani Osha’nın oraya gitmesi saçma olur. Tabi oralı değilse. Eğer orada yaşıyorduysa orada güvenebileceği insanlar vardır. Belki de o yüzden götürmüştür oraya.
  3. Geçici Bir Durak;
    Belki de Osha geçici olarak orayı seçmiştir. Çünkü bakıldığında Ayı Adası çok daha mantıklı görünüyor. Savaştan uzak ve sadık bir toprak. Ama eğer Karstarklara yaklaştılarsa ve daha sonradan Robb, Rickard’ın kafasını kestiyse. Osha Karstarkların intikam için Rickon un başını isteyeceğinden korkmuş olabilir. Bu yüzden onlara en yakın olan (Umberlar dışında) Skagos’a gitmek zorunda kalmış olabilir. Oradan daha sonra bir yerlere gitme planı da olabilir. Essos veya daha güvenli bir yer. Belki de burası zorunlu ve geçici bir duraktır onlar için.

Tabi Osha’nın kötü olma durumu (ki ben ihtimal vermiyorum) ve Osha veya Rickon’a karga tarafından görüler gönderilmiş olma ihtimali de var. Sonuçta Rickon un kanı güçlü, Osha ise çok bağlı tanrılarına. Belki de bir görü sayesinde Skagos’a ayak basmışlardır. Hem nereden biliyoruz ki kesin olarak Skagos’a gittiklerini. Sadece sahile kadar takip etmemiş mi Wex?


#19

Skagos’tan duvarın ötesine kaçırma ihtimali olamaz mı ? Hardhome’a geçirip oradan da kara kaleye doğru götürmesi gibi, çünki direk olarak kara kaleye götürse belki umber’lara yakalanma ihtimalleri daha yüksek olurdu.


#20

Büyüme çağındaki çocukların beslenmesinde ‘‘protein’’ tüketiminin yeri önemli :slight_smile: