Roleplay nedir?

Rol yapma oyunu (RPG), oyuncuların kurgusal bir sahnede karakterlerin rollerini üstlendikleri oyunların genel bir ailesidir. Oyuncular ya gerçek oyunculukla ya da planlanmış karar üretme veya karakter geliştirmeyle, bir hikâye kapsamında bu rollerin oyunculuk sorumluluğunu üstlenirler.

Role play dediğimiz şey, Belli sınırlar içerisinde oyuncu tarafından yaratılan karakterin önceden kurgulanmış kurguyu (sınırlar içinde) şekillendirmesidir… Yarattığı karakterlerin sorumluluğu ve hareketleri onu oynayanda olup yaratılan karakterin etkisini ve gücünü vurgulayacak olanlar Kurgucular(Game Master) olacaktır…

Gm

Gm dediğimiz arkadaşlar sizin yaptığınız işlemlerin sonucunda meydana gelecekleri, rakibiniz eğer Npc(Non-Player Character) ise onun yapacağı hamleleri belirleme görevine ve yetkisine sahip kişilerdir kısaca. Adil ve düzgün davranmalıdır.

Örnek:
Gm:Sahilde giderken gözüne büyük bir boru çarpar…

Oyuncu:Hikayeyi yazar

Gm:Hikayedeki şu şu unsurların çıkarılması lazım

Oyuncu:Tekrar yazar.
Gm:Ve artık beklenen an gelmişti…
Şu x traitini kazandınız…

Kısaca bu olay böyle olur. Gm başı ve sonu belirleyerek yayı yerine oturtur ve oyuncunun Gelişmesinde(Adil ve tutarlı olarak) Uygunsuz kısımları değiştirmesini rica eder…

Npc
Non-player character Gmlerin konuyu gizem ve akış unsurlarını arttırmak için kullanacağı kişilerdir. Genellikle trait kazanmazlar ve Genellikle Gmin yazdığı hikaye tarzında olurlar…
X karakteri ile bir şey yazar ve sonunda bir rp başlangıcı olur. Bu düellodan tutun savaşa kadar her şeyin başlangıcı olabilir…
Savaşta:
Npc gmi ile savaşta yer olacak lord karşı taraf ve orda bulunması uygun olan kişiler tarafından aktarılacak…

Örnek
Gm: Soğuk ve ışıltısız bir gündü. Kaptan x Bize direnmemizi ve hazır olmamızı söyledi. Savaş başlayacaktı.
Kaptan x i canlandıran:Bu soğuk günde … ve onlara…dedim…
Başka taraftan gm:Kaptanx bize saldıracaktı hem denizden hemde kaleden kuşatacaktı bizi…
O taraftaki oyuncu yada karşı taraftaki: Blah blah blah
Bu bu şekilde gider. Kimin ne zaman anlatacağı yada anlatmayacağıda gme düşer. Onun dışında karakterleri sınırlamaz.Onun dışında o şehirde bulunan köylü demirci askerlerde oyuna katılır…
Yani gmler akışı yaratan ve kuralları yaratan olarak 2 ye ayrılır.(2side olabilir bir kişi)

Şans unsuru
Oyunda istatistik kurallar ve çeşitli olaylar sonucunda sayısal değerler mantıkla hesaplandığı gibi Gm’in ne kadar insaflı olduğuna bağlı olarak tutumlar geliştirir. Bu tutumları mantıklı bir şekilde açıklamak ya da gizem şeklinde bırakmak gmin kararıdır… Gm felaketde tüm şehrin ölmesini sağladığı gibi kimsenin ölmemesinide sağlaya bilir. Burda esas nokta Abartı ve kronolojidir…

Misal,
X şehrine robb saldırı düzenliyor. Robbun 70000 askeri var karşı tarafın 100. Hesap yapmadan kimin kazanacağı belli. Burda gm 100 askerin 70000 askeri olaysız yenmesini sağlayamaz. Ancak bir olay olurda askerler dağılır yada robb ölürde Askerleri kaçar,Olmadı tywin 80000 askeri ile şehre son anda gelir. Bu gibi durumlar kabul edile bilir. Ancak Tywin ordan uzakta bir yere gidecekse niye döndüğü bir şekilde açıklanmalıdır. Bunu özel olarak açıklamak zorunda değildir. Ancak kronolojik tutum açısından Başkasının rpsinde tywin karar değiştirde gibi küçük bir bilgi eklenmelidir. Unsur gizemini korur ancak kronoloji tamam olur. Olasılık unsurlarında oyuncu adminlere yada kurguculara haber vermeliler.

Yönetim…
Normal bir sitede yönetim admin,co-admin-mod iye gider. Bir sitede yönetim 2 parçaya ayrılır. Sitede düzeni sağlayanlar ve rpde düzeni sağlayanlar
Admin=Baş kurgucu
Co admin=Kurgucu
Moderatör=Game master

Admin
Sitede yeni olaylar (grafikler ve düzen,kurallar ve yaptırımlar ) düzenini sağlamakla yükümlü kişiler. Bir rpye karışma hakkı vardır ancak baş kurgucudan sonra. Çünkü Baş kurgucu hikayeyi yazar.
Baş kurgucu
Hikaye ve rpdeki herşeyden sorumludur. Kurallara karışamaz ancak hikayeyi istediği gibi değiştirebilir. Bir üyeyi banlama yetkisi yoktur.(Aynı zamanda adminse yada daha alt rütbeli bir yönetici ise ayrı)

Co admin
Sitede adminden sonraki yetkilidir. Modları ve oyuncuları çpban gibi yerinde tutar

Kurgucu
Baş kurgucudan sonra yetkilidir. Sitede hikayede değişiklik yapabilir ancak Oy çokluğu(Kurgucuların)gerekir. Ve Baş kurgucu sus dedimmi Boyunu eğer çeker gider…

Mod
Kendi bölümünde sorumluluk sahibidir.
Game master
Oyuncu için npc ve hikaye bağlayıcı görevindedir. Hikayenin sonunda tywin tahta oturacakken eddardı tahta geçiremez. Kurgunun akışında ve unsurlarda sorumluluk sahibidir.
Konu
Bir hikaye ve altyapısı olmadan bir şey kurgulanamaz. Bu yüzden kurgulayacağımız şeyin bir altyapısı ve olayların gelişebileceği bir hikaye gereklidir… Tabi var olan bir hikayeyi bir unsuru elden geçirerekte konu kurgulanabilir(Bizim yaptığımız şey)Hikayede olayların gelişeceği yerler ve olgular tasvir edilir. gidişe göre değiştirile bilir…
Alt yapıda karakterler ve skiller vardır. Skiller kişinin iyi olduğu konularda uzmanlaşmasını sağlayan ve bonuslar getiren bir sistemdir ve kullanışlıdır. Konunun sonu ancak rpde belli olabilir. Hikayenin tamamını raya oturtmak yerinde bir davranış değildir… Belli bir noktaya kadar planlana bilir. Belli noktalarda yine kontrol edilebilir. Ancak sonu olan bir rp yoktur…

Bakan yok mu?

Yaz devam et iste

Ben baktım ama utangaç olduğumdan söyleyemedim.

Soru?

Konu bitti. Herhangi bir husustan bahsetmemi isterseniz yada yanlışımı düzeltirseniz sevinirim…