Savaşmı Çıkıyor Arkadaşlar?

#1

[b]TANKLAR SINIRA DOĞRU İLERLİYOR

Diyarbakır yönünden gelen, aralarında TIR’lara yüklenmiş tankların da bulunduğu zırhlı araçlarla askeri sevkiyat gerçekleştirildi[/b]

Mardin’de bugün askeri hareketlilik yaşanırken, TIR’lara yüklü tankların da sınır kesimine gittiği gözlendi.

Diyarbakır yönünden gelen, aralarında TIR’lara yüklenmiş tankların da bulunduğu zırhlı araçlarla askeri sevkiyat gerçekleştirildi. Sıkı güvenlik önlemleri altında konvoy, Mardin’in Suriye sınırındaki Nusaybin ile Şırnak’ın Cizre İlçesi yönüne doğru gitti.

13 BÖLGE ’GÜVENLİK BÖLGESİ’ İLAN EDİLDİ

Doğu ve Güneydoğu’da yer alan Hakkari, Diyarbakır ve Şırnak’ta 13 bölge, icra edilecek atış ve tatbikatlar nedeniyle 6 Temmuz- 6 Ekim 2012 tarihleri arasında geçici askeri güvenlik bölgesi ilan edilerek, bu bölgelere sivillerin girişi yasaklandı.

Diyarbakır Valiliği’nden yapılan açıklamaya göre, 6 Temmuz ve 6 Ekim 2012 tarihleri arasında Hakkari, Diyarbakır ve Şırnak il sınırları dahilinde bulunan Küpeli, Cudi, Yazlıcı, Mehmet Yusuf ve Meydan, İncebel, Altın, Çağlayan-Pirinçeken, Buzul, Rejgar-Alandüz, İkayaka, Balkaya, Karadağ-Gediktepe-Çimendağ ve Herekol dağlarının kuzeyinin icra edilecek atış ve tatbikatların güvenli yapılması amacıyla geçici askeri güvenlik bölgeleri ilan edildi. Geçici askeri güvenlik bölgesi ilan edilen dağların ve bölgelerin koordinatları da verilerken bu bölgelere sivillerin girişinin yasaklandığı duyuruldu.

Evet arkadaşlar çok zor bi süreçten geçiyoruz umarım bu süreci en az yara ile atlatırız…

#2

Birkaç ay önce de 10.000 civarı komando sevkiyatı yapılmıştı. Uçak düşmesiyle halka gerekli gazda verildi ama sanmıyorum savaş çıkıcağını. Gözdağı falan veriliyordur büyük ihtimal.

#3

bugün 15 teröristi serbest bırakan devlet suriye’ye savaş falan başlatamaz.

#4

Umarım savaş çıkmaz… Savaş ancak zarar getirir, diplomatik yollarla çözsünler.

#5

Savaş çıksa boğarlar Türkiye’yi :smiley:

#6

Sen öyle san…

#7

Bende o şekilde düşünüyorum ama artık bişeyler yapmanın zamanı geldi bana göre…
İsrail vurdu sustuk, hergün terore şehit veriyoruz yine susuyoruz artık sabırda bi yere kadar diye düşünüyorum…

#8

Millet senin gibi düşünsün diye yapılıyor zaten bunlar. Gaza gelmeyin böyle, bu savaştan ziyade siz yanımızda olan Ermenistan-Azerbeycan savaşına bakın. Kaç tane sıcak çatışma oldu gazetelerimizde tek bir haber verilmedi.

#9

Bir uçak için savaşa girilmez…
Onun parasını, tazminatını misliyle alacaksın olacak bitecek. Bürokraside, siyaset arenasında devletler intikamcı olarak davranırlarsa zarar görürler.
Bir uçak, iki pilot için savaşa giren ordu yüzünden bir sürü genç ölecek, insan kaybı yaşanacak, üstelik ülke kaostan burnunu çıkaramayacak.
Barış iyidir, işler büyümeden bu işi burada bitirmek en iyisidir. En başta dediğim gibi savaşın kimseye yararı olmaz.

#10

Yorumum yanlış anlaşılmasın bana görede savaş en son seçenek olmalı zaten ekonomik olarak çökeriz olası bi savaş durumunda ama artık bölgede ağırlığımızı hissettirmemiz gerektiğini düşünüyorum…
Her anlamda…

#11

Hükümetin elinde savaş için yeterli kamuoyu oluşmadı.Zaten ekonomi savaş ekonomisi değil.Yemezler o kadar savaş çıkarmak.Türkiye şuan bir bölgeyi bile (örn. güneydoğu - eğer elimizde olmasaydı) uzun vadede tutacak ekonomiye sahip değil.

Savaş çıkarsa uzun vadede hükümet bile devrilebilir.(Yeni seçimlerde büyük oy kaybına uğrar)

#12

Bir devletin iki vatandaşını, hele ki askerini öldürmek savaş sebebidir dostum. Fakat demezler mi o uçağın Suriye’nin uçaksavar menzilinde ne işi var diye. Adamların uçaksavar menziline girildiğine göre uluslar arası karasularda değil, Suriye sularındaymış uçak. Hadi bunu da geçtim, silahsız uçağı vurdular diye suç atma bari adam, kimi yiyosun sen. Silahsız uçağın başka ülke sınırında ne işi var.

#13

O soruyu bende sorarım… Kahramanmaraş’tan kalkmış o uçak. Hatay’da işi ne diye düşünmüyor değilim.
Esas söylemek istediğim şeyse 2 pilot öldü diye, top yekün savaşa girmek ve ardından binlerce gencin ölümünü seyretmek daha büyük zarardır.
O uçağın parasını, tazminatını falanını filanını alıp Suriye’yi diplomatik olarak çöküntüye uğratıp, birde imtiyazlar alındığı vakit bu iş çok güzel kapanır bence.
Suriye’nin eli mahkum…

#14

Bence olay kapatılmak falan istenmiyor arkadaşlar, savaş çıkmaz evet ama bununla Suriye çok güzel kontrol altına alınır. Ayrıca hiçbir uçaksavar menzili o kadar fazla değil. Suriye korkusundan ne yapacağını şaşırdı görmüyor musunuz? Amaç Nato’yu Suriye’nin karşısına almak ki bölgede üstünlük sağlansın istediğimiz herşeyi yapabilelim. Suriye bundan sonra suçlu, altına yapmış bi çocuk gibi sesini dahi çıkaramaz… Korkmayın savaş falan olmaz.

#15

israile savaş açarsak amerika bizi bitirir söyliyim

#16

O kadar uzun boylu değil canım. Dünyayı arka perdeden yöneten bi devlete savaş açacak kadar salak değiliz.

#17

Savaş çıkacağını sanmıyorum,güvenlik önlemleri alınıyordur.
Bölgede bulunan ülkelerle özellikle arap kökenlilerle barış,birlik içinde olmamız gerekirken düştüğümüz durumlara bak savaşın eşiğindeyiz,tırlarımız bile Suriye’ye gidemiyor artık-girsede kaçırılıyorlar-.Bunlar hep onların oyunu…

#18

Aynen öyle Azerbaycan Türk’ü bir arkadaşımdan haberleri alıyorum zaman zaman. Ancak ne medya ne hükümet bu konuda açıklamaya ya da desteğe gerek görmüyor. Uygur Türküne Çin, Azerbaycan Türküne Ermenistan, Türkiye Türküne tüm dünya çektiriyor arkadaş.

Bu da diğer cevabım.

Suriye kendi karasularına 10 km, Türkiye ise Suriye’nin karasularına 6 km diyor. O uçak Türkiye’deki merkezlere kamera yoluyla istihbarat sağlıyordu ve silahsızdı “Doğu Akdeniz Devriyesi” ismiyle uzun zamandırda orada görevdeydi neden şimdi vuruldu ?

#19

Eğer bir süper güç sen değil bir uçak,iki pilot kendi sineğin için bile savaş çıkarabilirsin ama yoksa en az maddi ve manevi zarar görerek ve karlı çıkmaya çalışarak sıyrılmaya çalışırsın…

Hiçbir zaman olay bir uçak değildir zaten kıvılcım vazifesi görecek bir iştir.Tank sevkiyatına gelince 10-20 tankla savaş hazırlığı olmaz suriyenin 300 bin asker ve 3binden fazla tankı var,bizim de bir o kadar tank ve çok daha fazla askerimiz var yani bu sevkiyatlar savaş hazırlığı değil önlem amaçlı görmek lazım kaldıki yasak bölge ve tatbikat hazırlığından bahsedilmişti bu da güç gösterisi gibi kabul edilebilir.10 bin komando rakamını nerden okudun kaynak gösterirsen iyi olur çünkü ülkemizin 4 komando tugay ı vardır tugayda 3000-5000 arası asker olur yani ortalama 4000 desek toplamda 16bin komando var diyebiliriz ki bunların bir kısmı zaten ülkenin her yerine dagılmış vaziyettedir diğer kısmı ise gezici birliklerdir nerde ihtiyaç olursa ki genellikle terör bölgelerinde göreve gider bir kaç ay kalır ve geri dönerler hepsi belirli bir yere gitmezler zaten gerekde yoktur.

Uçak a gelirsek uçak Malatyadan kalkmış ve çok normal bir mesafe olan hatay sınırında keşif faaliyeti yapmaktaymış ki zaten silahsız olmasının temel sebebi bu, adamın sınırında uçuyorsunuz birde silahlı olsanız tedirginlikten öte düşmanca tavır olur bundan dolayı silahsız olması gayet doğal bu tip ihlal ler yıllardı neredeyse her hafta olan ihlaller ama hiçbir komşumuz buna girişmemişti.

Azerbaycan konusunda galiba net bilgi edinememişsiniz orda zamanında iç çekişmelerden dolayı kaybedilmiş ve geri alınması ancak savaşla olacak topraklar vardırki azerilerin bu mücadeleye girme hevesleri kesinlikle yoktur 1milyon mülteci vardır ama şimdi deseniz hadi geri dönün bunun yüzde biri belki döner…

Sonuna kadar okuduysanız teşekkür ederim,bu adamın ne işi var ne uğraşmış diye düşünenler için ,Ben uluslar arası ilişkiler uzmanıyım 4 sene Azerbaycanda kaldım , ve şu anda Hatay / İskenderunda ikamet ediyorum yani olaylar heryerden beni ilgilendiriyor :smile:

#20

Canını yerim bilgilendirme için sağol :smiley: