Valonqar hakkında


#14

Hayir, Arya olursa bu durum evrendeki her küçük kardesin valonqar olabilecegi anlamina gelmez. Arya’yi herkesle bir tutamayiz. Ama neden Arya dedigimi açiklayayim, aslinda önceden açiklamaliydim, hata bende, özür dilerim.
Bir teori okumustum, oldukça ilgi çekiciydi, o yüzden Arya aklima gelen 3.kisi.
Teori söyle diyordu; Arya Jaime’yi öldürecek ve ardindan onun yüzünü takip Cersei’yi öldürecek. Yani Cersei böylece kardesi tarafindan öldürülecek ama o kisi aslinda Jaime degil, Arya olacak falan filan…
Tutar mi tutmaz mi bilemem ama güzel teori :smile:


#15

Arya henüz Braavos’da ve Jaime ile Brienne nehir topraklarında kayboldu. Büyük ihtimal Brienne Jaime’yi Stoneheart’a götürcek ve Stoneheart Jaime’yi büyük ihtimal öldürcek. Bence bu teorinin gerçekleşme ihtimali şuan ki hikayeye bakılırsa fazla yok fakat GRRM bu ne yapcağı belli olmaz :slight_smile:


#16

Ama Arya hayatinin sonuna kadar Braavos’da kalmayacak, dönüsü yakindir ve bu Lady Stoneheart’in Jaime’yi öldürürse eger, o an’a veya hemen sonrasina denk gelebilir.
Imkansiz bir durum degil yani, gayet mümkün :slight_smile:
Benim hosuma gider bu. Martin’e yakisan bir olay olur. Jaime zaten Kral Katili diye aniliyorken buna birde Kraliçe Katili “ünvanini” eklemek sanki çok basit olur. Birde öte yandan Jaime’nin veya Tyrion’un Cersei’yi öldürmesi fazlasiyla öngorülebilen bir durum ve Martin okurlarin olacaklari kolayca tahmin etmemesi için oldukça büyük bir ugras içinde. O yüzden hikayede yüz degistirebilen bir Arya varken, ve bu Arya’nin Cersei’yi öldürmek için çok nedeni varken, Jaime’nin yüzünü alabilmesi ihtimali de mevcutken, bence mümkün :slight_smile:


#17

Bence Arya Westeros’a yüzsüz adam olmak varken bırakıp geri dönmez.Dönmesinin tek bir nedeni olabilir o da ailesinin yaşadığını felan öğrenirse (Bran,Rickon). Jaime ise Nehirova’da ve her ne kadar sevdiğim bir karakter olsa da Catelyn Jaime’yi daha önce bir kere kızları için serbest bıraktı lakin Jaime kızların ikisinide Nehirova’ya gönderemedi(Elinden bir şey gelmiyordu).Lannister’lerin Arya(Jeyne Poole)'yı Roose Bolton’a verdiğini duyarsa deliye döner ve Jaime gelir gelmez asar diye düşünüyorum tabi Jaime Brienne’den kurtulursa fakat bu da tek eliyle imkansız gibi :frowning:


#18

Özür dileme lütfen. Hata falan yapmadın.:grin:
Teori bana o kadar mantıklı gelmedi açıkcası :neutral_face:


#19

Şahsen ben ne Jaimie ne de Tyrion olduğu görüşünde değilim, ihtimal dahilinde ama değil. Seri boyunca Cersei, bu kişinin Tyrion olduğuna inandı, kraliçenin de Margery olduğuna…

Okuyucular ise yazardan ters köşe beklediği ve bu kişi/leri açıkça göstermeyeceğini bildiği için Jaimie(ironik olurdu, bir gerçek) ve Dany diye düşünüyor(zaten Marg dışında yegane kraliçe şu an kendisi).

Valonqar, Valirya dilinde “küçük erkek kardeş” demek, SENİN kardeşin demediği için bütün 2. 3. ve diğer erkek kardeşler bu kısma giriyor. Lakin bütün konuşma ortak dilde geçip de sırf bu kelimeyi valirya dilinde kullanmasını şahsen bende bu şahsın EJDERHA DOĞUMLU olacağını fikrini doğurdu; Aegon eğer bir Targ ise ablasının küçük erkek kardeşi oluyor, aynı şekilde Jon da gizli Targ olarak küçük erkek kardeşi oluyor. Bu ikisinden biri Cerseş’nin işini bitirebilir. Eğer 4. kitaptan hatırlarsanız Cersei POV’unda Qyburn bir tiyatro oyunundan bahsediyordu; aslanları yok eden bir ejderha yumurtası meselesi vardı. Cersei, ejderha yumurtasının kırılıp bütün aslanları yok edene kadar tiyatro oyununda aslanları acımasız ve bütün düşmanlarını öldüren yok eden şekilde işlenmesinden hoşlanmış, rahatsızlık duymamıştı. Bu küçük ayrıntı, benim kuramı destekler nitelikte diye düşünüyorum. :slight_smile:

Kraliçe ise neredeyse herkes Dany diyor ama Cersei’ye düşmanlık besleyen bir başka dişi karakterin kraliçe olarak(resmi ya da gayriresmi neyse) yükselişini görebiliriz. Şimdi gene mi yaaa falan demeyin de belki Arya olabilir :smiley: Bakınız;http://forum.gameofthronestr.com/t/aryanin-ve-jonun-nihai-kaderi/9300


#20

Açikla bakalim, neden mantiksiz? :grin: Öyle mantikli gelmedi demekle olmaz argos efendiiii, argüman istiyorum!
Saka tabi :smile: Neresi mantikli gelmedi merak ettim sadece :slight_smile:


#21

Argümün savaşları başlasın o zaman :grinning:

Öncelikle şunu söylemeliyim ki Jaimenin ölümünün Aryadan olması durumu hiç içime sinmedi. Yani ne anlamı var bunun. Eğer böyle bir ölüm yaşanırsa LF ın dizideki ölümü gibi yarım, boş, tatmin etemeyen bir son olur bence. Jaimenin hikayesi çok derin ve çok fazla kişiyle alakası var ve Arya en sonuncu bile değil bence bu konuda. Ayrıca eğer Cerseinin öldüren Jaime kılığında Arya olursa gerçekte katil Valonqar olmaz yani kehanet yanlış çıkar. Mantıki açıdan yanlış bir durum. Arya her ne kadar listesine bağlılık gösterse de onun asıl misyonunun intikam almak olmadığını düşünüyorum. Eğer öyle olsaydı Joffun ölümünü ona yaptırırdı Martin. Sonuç olarak ona en büyük kötülüğü yapan Joff - Babasının kellesini alan kişi. Bir noktadan sonra bu intikam oyununu bırakıcak. Tabi o zamana kadar karşısına çıkan bir kaç ismi daha temizliye bilir. İntikam misyonu Catelyne biçilmişti onu diziye katmadıkları için onun bazı özelliklerini zorunlu olarak Aryaya yüklediler.


#22

LF’nin ölümünün oldu bittiye gelmiş olması mı tatmin etmedi yoksa Arya-Sansa ikilisinin elinden olması mı? Zira 2. ise kitaplarda şu Yüksek Yürek Ağacı Hayaleti midir nedir, “kardan bir kalede, titanın katledildiğini gördüm.” diye bir şey söylüyordu. Kardan kale Winterfell ve titan da Bealish’in asıl aile arması.


#23

Bana kalırsa LF ölmemeliydi ama Sansa ve Aryanın (özellikle Sansanın) elinden olması kendi hikayesi bakımından dolgunluk katdı. Demek istediğim oldu bittiye getirilmesi yarım yamalak son oldu onun için. Jaime de Arya tarafından öldürülürse böyle olur bence.


#24

Ben net bir sekilde Arya öldürecek demedim ki. Lady Stoneheart öldürebilir ve Arya bunun üzerine döner, Jaime’nin yüzünü alir falan filan. Lady Stoneheart ile Arya’nin bir araya gelisi efsane olur bu arada, onu da ekleyeyim :grin:
Hayir kehanet tam olarak yanlis çikmaz. Maggy görülerinde Cersei’nin kardesi tarafindan öldürülecegini görüyor; Arya eger Jaime’nin yüzünü alirsa tam Jaime gibi görünecek. Maggy bu durumda Jaime’nin gerçekten de Jaime olmadigini anlamamistir. Bir imgede hileyi göremezsin. “Valonqar kiligina girmis biri…” falan diyemezdi yani. Ne gördüyse onu söyledi.

Arya’yi Arya yapan seylerden biri o intikam istegi, nasil misyonunun intikam almak olmadigini düsünüyorsun? Tüm o liste bosuna miydi? Kiz profesyonel bir suikastçi oldu, ayni dizideki gibi bu özelligini sence kitapta da ailesinin intikamini almak için kullanmayacak mi? Kullanmazsa Arya karakteri neden var? Ben No One olmayi basaramayacagini, kim oldugunu unutamayacagini ve Westeros’a dönecegine inaniyor ve bunu çok istiyorum. Yoksa dedigim gibi, Arya neden var? Biz neden o kadar POV okuduk? Sonunda gidip bir suikastçi, bambaska biri olmasi için mi? Veya dünyayi gezmesi için mi?

Joff’un ölümü Arya’nin elinden olamazdi. Arya o zaman Yüzsüz Adamlarin sanatini henüz ögrenmemisti, hatta daha Braavos’a bile gitmemisti. Dolayisiyla Martin böyle bir sey yapamazdi. He gidip siradan bir sekilde, yüz degistirme olayi olmadan öldürseydi diyorsan… Nasil yapacak? Mümkün degildi. Arya o siralar önce Sancaksiz Kardeslik, sonra Sandor ile oradan oraya savruluyordu. Cok saçma, zorlama, mantiksiz olurdu Joffrey’den intikam almayi basarmasi.

Arya’nin intikam oyunundan vazgeçecegini düsünmüyorum. Kis Rüzgarlari’ndan paylasilan Arya POV’unda Arya’nin Raff’i öldürdügünü ögreniyoruz. Raff, Dag’in adamlarindan biriydi, yarali olan ve “beni tasimaniz gerek” diyen Lommy’yi öldüren kisiydi. Arya Lommy’nin intikamini aliyor düsün, hemde öyle güzel aliyor ki! Yani sence Lommy’yi bile unutmayan, onun intikamini alan Arya bu saatten sonra ailesinin intikamini almaktan vazgeçer mi? Kendine yepyeni bir sayfa açar mi? Bence bunu yapamayacagini görüp Westeros’a yelken açacaktir.


#25

Anladım, dizide bir çok şey yarım yamalak ve oldu bitti zaten. Saymaya kalksak uzun uzun tartışırız. Seride (kitapta) hem zaman hem bütçe bol olduğundan ( :smiley: ) yarım yamalak olmaz o iş. :smiley:

@Starkgaryen Bence Jaimie ne Arya’nın ne de Cat.'in elinden ölmez, son savaşta ölür gibime geliyor, oraya kadar gider bu oğlan. Karakter değişimi kendisinin onursuz bir şövalyeden onurlu bir şövalye olarak ölmeye doğru bana göre…

Cersei’nin valonqar’ının hala ejderha doğumlu bir erkek olduğunu düşünüyorum; Aegon ya da Jon.


#26

Jon’un Ejderha doğumlu olduğunu nereden çıkardınız ?


#27

Jon’un Ejderha olma ihtimali var ama henüz kesin değil ve umarım da olmaz. Fakat Jon Rhaegar’ın oğlu olsa bile şuan Sur’da ve Sur’dan sonra eğer dirilirse WF ye geri dönebilir lordluk yapabilir ya da Stannis kaybederse Ramsay ile savaşabilir. Azor Ahai olursa savaşa önderlik edebilir. Jon Kuzey’deki gerçek düşmanı biliyorken güneye gitmez ve 2 kitap kalmışken güneye gidip Cersei’yi öldürmesi bana pek mümkün gelmedi. Aegon hakkında bir şey diyemeyeceğim ama bence Valonqar Cersei’nin öz kardeşlerinden biri olacak. Eğer A+J:C-J doğruysa Daenerys’de Cersei’nin kardeşi olabilir ve onu devirip öldürecek olan güzel kraliçe aynı zamanda onun Valonqar’ı olabilir.


#28

Martin’in mektubunda “Jon’un ailesi hakkındaki gerçek ortaya çıkınca rahatlayacaklar(Jon ve Arya aşkı meselesi).” yazıyordu; ayrıca bunca zaman Ned’in Jon’a annesi hakkındaki gerçeği anlatmayı bırak bir isim bile vermemesi mana dışı değil mi? Jon’un Targ olduğu artık %100 onaylanmış bir şey, hiç aksi yönde ihtimaller ile konuşup zaman kaybetmeye gerek yok.

Jon, haydi atla ata Cersei’yi öldürmeye git diye bir şey olmayacak zaten… Muhtemelen ww savaşı sonrası KL’yi ele geçirmek için yürür gibime geliyor, o sırada öldürebilir veya ww savaşı öncesi bir şekilde bir sebeple güneye gidebilir(dizide gitti).

Valonqar’ın ERKEK KARDEŞ demek olduğunu unutuyorsun galiba? Nasıl Dany olsun? Dany olsa olsa her şeyi elinden alıp hayatını tepe taklat edecek kraliçe olur, öldürecek erkek kardeş değil.

Yani ihtimaller Jaimie-Tyrion ve Jon-Aegon ikilisi arasında şu an. Valonqar kelimesinin Valirya dili olması dolayısıyla (cadı kasıtlı kullanmış olmalı bu kelimeyi) ejderha doğumlu olan biri olacağı üzerinde duruyorum.


#29

Martin’in mektubunda “Jon’un ailesi hakkındaki gerçek ortaya çıkınca rahatlayacaklar’’ yazıyordu fakat bunun dışında bir çok şey daha yazıyordu örneğin Catelyn’in Duvar’ın ötesine geçmesi ve Akgezenler tarafından öldürülmesi. GRRM bu mektuptaki neredeyse herşeyi değiştirdi ve mektubun yayınlandığından haberi vardır bu olayıda değiştirmiş olabilir. Ayrıca Ned aşırı onurlu bir insan ve bir piç çocuk sahibi olarak bir onursuzluk yapmış olabilir bu sebeple kimseye söylemiyor,gerçeğin bilinmesini istemiyor olabilir. Ayrıca haklısın Valonqar küçük erkek kardeş demek unutmuşum :slightly_smiling_face:. Fakat Cersei eğer Targaryen ise Jon ve Aegon’un halası oluyor kardeşi olmuyor. Cersei’nin kardeşi Daenerys,Rhaegar ve Viserys. Yani Jon veya Aegon da olamaz.


#30

Cersei bir Targ değil. Bu sadece deli kral’ın deli olmadığı zamanlarda Tywin’in karısını gördüğünde söylediği bir söz yüzünden o kadar… Nerede sıkıştırıp kadına tecavüz edecek de bunlar çıkacak ortaya? Lütfen.

Cat yine öldü ve dirildi; Viserys ve Drogo da öldü… Bran yine komaya girdi ve komadan çıktı, bacaklarını kullanamadı ve güçlü bir varg vs. oldu; Jon yine sur’a gitti, Tyrion yine ailesine karşı cephe aldı ama Stark’lara katılmak yerine Dany tarafına yelken açtı; sanılanın aksine muazzam bir değişim yok.

Ned’in piç peydahladığı zaten ortada; anasının ismini vermek oğlana, ona ne kaybettirir? Robert’a kolayca “Wylla” demesini biliyor… Diğer yandan biri bana şunu açıklamalı; üç muhafızın, Lyanna’yı kardeşi ve nişanlısında korumak için beklemesi mantıklı mı? Haydi Arthur ve diğer şövaye(yarasa arması olan) prensin en yakın ve sadık adamı diye ölümünden sonra bile orada durmayı sürdürdü… Ya diğer adam? Hightower mıydı? Muhafızların başı? Krala deli gibi bağlı olupi Jaimie’e “onu yargılamak bize düşmez, bizim işimiz kralı korumak; ailesini krala karşı korumayız.” vs. diye sözler edip en öncelikli işinin kralı korumak olduğunu söyleyen bir adamın, Viserys’in görünürde tahtın varisi ve kralı olmasına rağmen onu korumak yerine prensin, onu kulede kalmaya ikna etmesine ne demeli? Bu karakterde bir adam ancak kralı korumak için orada durur; o da yeni doğum yapmış Lyanna’nın oğlu…


#31

@Starkgaryen
@YeniAy_Ottoman
So many "paragraf ". They send you “paragraf” and “paragraf”. İts to much no matter what you do you cant answer one “paragraf” or another.


#32

Volangarı birimiz tahmin ettik. Ama kim belli değil şimdilik. Ben Tyrion’un Volangar, Sansa’nın kraliçe olacağını düşünüyorum


#33

Sansa’nın kraliçe olacağını düşündüren etken ne? Kimle evlenecek de kraliçe olacak ve Cersei’yi indirecek?